Laatste bus gemist door vertraagde trein

• 6 november 2015
  • 8 reacties
  • 628 Bekeken

Reputatie 4
Vandaag had ik helaas een vertraging van 15 minuten vanuit Eindhoven waardoor ik mijn laatste bus naar huis miste van 17:51.
Omdat ik de conducteur niet kon vinden heb ik 2x geprobeerd om een taxi naar huis te regelen via de praatpaal waarbij de 2e keer geadviseerd werd om de klantenserivice te bellen. Dit heb ik gedaan maar helaas had het geen resultaat. (€0,17 belkosten)
Ik heb iedere keer verwezen naar de concessie hoofdrailnet dat daarin vermeld staat dat ik naar huis gebracht dien te worden door NS.
Helaas wilde ze er alle drie niet aan beginnen, ook de supervisor of manager erbij halen wilden ze ook niet doen. ( 1e smoes wat dat ie 17:00 naar huis gaan, 2e was dat ze niet konden door verbinden).
Toen ben ik op advies van de Hermes klantenservice met lijn 50 naar Mierlo-Hout gegaan en vandaar uit ben ik gaan lopen.
Uiteindelijk kwam ik om 19:10 thuis ipv 18:00. Hopelijk kan NS met een passende oplossing komen, voor de volledigheid vermeld ik hieronder de concessie eis.

Artikel 41 lid 5 : NS brengt reizigers die stranden (bijvoorbeeld door vertraging of uitval van de laatste trein) met vervangend vervoer naar hun eindbestemming in Nederland (tot de deur).

8 reacties

Misschien handig als je ook vertelt waar je naartoe moest. Het lijkt me niet vreemd dat je eerst kijkt naar andere reismogelijkheden of een korte loopafstand als een bepaalde halte niet meer bediend wordt.
Reputatie 4
Misschien handig als je ook vertelt waar je naartoe moest. Het lijkt me niet vreemd dat je eerst kijkt naar andere reismogelijkheden of een korte loopafstand als een bepaalde halte niet meer bediend wordt. Het is 25 minuten lopen naar huis vanaf Mierlo-Hout Station opzich voor mij als student nog te doen (leuk is anders met regen) maar heb een knieblessure waardoor het net iets langer duurt 😉
Dat is wel een vroege laatste verbinding ! Welke buslijn was dat, die na 17.51 uur niet meer reed, en wat was je gewenste uitstaphalte geweest?
Reputatie 4
Dat is wel een vroege laatste verbinding ! Welke buslijn was dat, die na 17.51 uur niet meer reed, en wat was je gewenste uitstaphalte geweest?
De meeste bussen rijden bij mij in Helmond niet meer na 18:00. Het was lijn 552 naar Brandevoort en wilde reizen naar Hamsvoort/ De Langekker. Het probleem zat hem voor mij meer in de houding van het praatpaal personeel, ze wilde helemaal niets opzoeken en waren overtuigd van hun gelijk.Meer om die reden wil ik een klacht indienen en weten wat ik bij een volgende verstoring het beste kan doen. (zeker als ik een stuk met de bus moet doen dat niet te lopen is).
Misschien handig als je ook vertelt waar je naartoe moest. Het lijkt me niet vreemd dat je eerst kijkt naar andere reismogelijkheden of een korte loopafstand als een bepaalde halte niet meer bediend wordt.
Zelf ben ik de moeilijkste niet en zou ik dat zeker doen.(zeker als ik van mijn knie blessure af ben;) ) Maar vraag me af of de concessie hier iets over vermeld, voor kwetsbare groepen zoals bejaarden en gehandicapten kan het geen optie zijn om een andere bus te nemen omdat ze dan te ver moeten lopen/ de vervangende halte niet toegangkelijk is.
Helmond heeft ook een NS station Brandevoort op 500 meter afstandvan de gewenste eindbestemming.
Ik begrijp niet waarom je niet gewoon de trein gepakt hebt. Je bestemming was vanaf de stations Brandevoort of 't Hout immers lopend eenvoudig bereikbaar. Ik vind dat de trein op het traject een goed alternatief is voor de gemiste bus. En in elk geval beter dat de optie die door Hermes is aangedragen. Ik vind het terecht dat er geen taxi voor je is geregeld.
Reputatie 4
En in elk geval beter dat de optie die door Hermes is aangedragen. Met de bus van Hermes was ik welgeteld 2 minuten eerder op station t Hout. Ik vind het terecht dat er geen taxi voor je is geregeld. Ik kan er ook wel mee leven zoals ik eerder al aangaf. Maar dan moet de praatpaal medewerker wel de moeite doen om uit te zoeken dat er alternatieven zijn en niet dat het er op neerkomt zoek het maar uit.We nemen geen verantwoordelijkheid en kennen de geldende concessie-eis niet en wil het ook niet navragen.
(moet ook nog wel eens de laatste bus om 18:08 naar St. Philipsland hebben en kan je garanderen dat het geen pretje is om dat te lopen vanaf Bergen op Zoom).
Reputatie 1
Badge
ALLE buslijnen in heel Brabant met 5xx zijn buurtbuskes (of horen dat te zijn) en die rijden enkel ma-vr daguren, tot ca 18.00. Sommige ervan bedienen kleine durpkes die anders geheel geen bus zouden hebben of slechts mijlenver, maar vanwege gering gebruik en bezuiniging is dat ook op de slappe delen van de (voormalige) stadsdienst helmond toegepast. Buslijnen met 6xx zijn scholierenlijnen.
ri Flippeland kan je ook nog veel later een behoorlijk stuk die richting op en hoefde gij eg nie vanaf Berge te lopen gaan.
Verder-is hier (uiteraard enkel door niet NS-ers) al vaker gemeld dat NS er gewoon vanuitgaat, in het kader van modern denken, dat elk van zijn reizigers (en je schreef toch dat je studeerde?) een echte heuse smartefone heeft met alle gratis apps waar je dat dan helemaal zelf snel op kann uitzoeken-vaak met nog actuelere info dan treinpersoneel zelf.

Reageer