beantwoord

Laatste overstap gemist wegens vertraging

• 28 november 2015
  • 1 reactie
  • 1003 Bekeken

Beste NS,

Na een gezellig verjaardagsfeestje in Apeldoorn moest ik 's avonds laat terug naar mijn huisje bij de campus Enschede zien te komen.

Aangezien ik het altijd riskant vind om de laatste trein te pakken, leek het me verstandig om een half uur eerder te vertrekken. Achteraf gezien was dit niet heel nodig, want de bus die ik moest hebben om bij station Apeldoorn te komen reed niet, waardoor ik alsnog iets later op station Apeldoorn kwam en net mijn aansluiting voor de een-na-laatste trein miste.

Gelukkig kon ik met de eerstvolgende Intercity richting Enschede wel mee, maar deze trein had ook wat vertraging opgelopen. Rondom station Almelo werd omgeroepen dat de verkeersleiding had besloten om de stoptrein tussen Almelo en Enschede vóór de Intercity te laten rijden. Dit was de laatste stoptrein op dit traject, en precies de trein die ik moest hebben!

Zodoende ben ik op station Hengelo uitgestapt om daar een taxi te nemen naar mijn eindbestemming (campus UT Enschede), maar aangezien ik deze taxi heb moeten nemen wegens vertraging van de NS, vroeg ik me af of ik deze taxi-kosten ergens kan declareren?

Met vriendelijke groet,
~Jeroen van Vroonhoven
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 november 2015, 06:06

NS is verplicht reizigers thuis te brengen (tot de deur) als zij door vertraging of uitval van treinen op een station stranden. Nadat u uw aansluiting had gemist, had u daarom een servicemedewerker kunnen aanspreken (op een bemand station) of de servicezuil kunnen gebruiken (op een onbemand station) om uw situatie uit te leggen. De medewerker van NS had daarop vervoer voor u moeten regelen.

U hebt nu op eigen initiatief alternatief vervoer geregeld. NS is in zo'n geval niet verplicht de kosten die u gemaakt hebt, terug te betalen. U kunt natuurlijk altijd kijken of NS de gemaakte kosten uit coulance toch wil vergoeden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
NS is verplicht reizigers thuis te brengen (tot de deur) als zij door vertraging of uitval van treinen op een station stranden. Nadat u uw aansluiting had gemist, had u daarom een servicemedewerker kunnen aanspreken (op een bemand station) of de servicezuil kunnen gebruiken (op een onbemand station) om uw situatie uit te leggen. De medewerker van NS had daarop vervoer voor u moeten regelen.

U hebt nu op eigen initiatief alternatief vervoer geregeld. NS is in zo'n geval niet verplicht de kosten die u gemaakt hebt, terug te betalen. U kunt natuurlijk altijd kijken of NS de gemaakte kosten uit coulance toch wil vergoeden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer