beantwoord

Laatste trein gemist

  • 17 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 515 Bekeken

Door een fikse vertraging miste ik onlangs de laatste trein van Amersfoort naar Amersfoort Schothorst. Op station Amersfoort aangekomen om 00:55 uur kon ik nog net in een stadsbus stappen die mij om 01:12 bij halte Valkenhorst bracht. Na bijna 10 minuten lopen kwam ik om 01:20 aan bij Station Schothorst en daar kon ik eindelijk mijn fiets uit de fietsenstalling halen, een uur later dan gepland. Kan ik deze kosten voor 'aansluitend vervoer' declareren bij de NS?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 augustus 2015, 13:32

Hoi NGNSforum, en welkom op het forum!

Vervelend dat je vertraging hebt gehad, en dat je hierdoor de bus moest nemen.

Wanneer je door vertraging van de laatste door NS gereden trein niet meer op het station van bestemming kunt komen, moet NS ervoor zorgen dat je alsnog op het station van bestemming aankomt. Indien, aldaar aangekomen, regulier en gepland aansluitend openbaar vervoer op dat moment niet meer beschikbaar is als gevolg van de bij NS opgelopen vertraging van de laatste trein, zorgen wij ervoor dat je alsnog aankomt op je eindbestemming als die in Nederland ligt. Wij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om een taxi of ander vervoer voor je te regelen. Alleen bij massale uitval van treinen of als je eindbestemming redelijkerwijs niet meer bereikbaar is (zoals bij afgesloten wegen of als je naar een Waddeneiland moet), is dit niet te doen. Dan bieden wij je een slaapplaats aan en kun je bij de eerstvolgende gelegenheid de reis bij NS afmaken. Voor alle duidelijkheid vermelden wij erbij dat deze compensatie, opvang en alternatief vervoer alleen gelden voor vertragingen en reissommen van door NS uitgevoerd vervoer.

Dit betekent dat je een van mijn collega's had kunnen aanspreken op station Amersfoort Schothorst, met de vraag of er vervangend vervoer mogelijk is. Heb je dit gedaan?

NS vergoedt vervangend vervoer over het algemeen niet, maar je kunt altijd een beroep op coulance doen bij onze Klantenservice. Dit kun je onder andere doen via het online formulier Geld Terug bij Vertraging, voorzien van begeleidend schrijven.
Bekijk origineel

4 reacties

Door een fikse vertraging miste ik onlangs de laatste trein van Amersfoort naar Amersfoort Schothorst. Op station Amersfoort aangekomen om 00:55 uur kon ik nog net in een stadsbus stappen die mij om 01:12 bij halte Valkenhorst bracht. Na bijna 10 minuten lopen kwam ik om 01:20 aan bij Station Schothorst en daar kon ik eindelijk mijn fiets uit de fietsenstalling halen, een uur later dan gepland. Kan ik deze kosten voor 'aansluitend vervoer' declareren bij de NS?
U had op station Amersfoort door NS een gratis taxirit naar huis kunnen laten regelen,
nu u niet meer uw eindstation Amersfoort Schothorst kon bereiken.
Gevolgschade als gevolg van uw vertraging wordt niet door de NS vergoedt.
Reputatie 1
Badge
ALS je nog bij de tijd was en zoals het hoort hebt uitgesjekt alsnog op Vathorst, dan kan je de regeling GTBV gebruiken/dat geld kan je naar goeddunken dan besteden aan bvb kopje koffie of busrit. Maar als je de Conx bus met diezelfde sjipkaart hebt betaald/tja, daar voorzien de regels dus niet in. Hele slimmerds die vooruitdenken houden daarvoor een aparte sjipkaart.
ALS je nog bij de tijd was en zoals het hoort hebt uitgesjekt alsnog op Vathorst, dan kan je de regeling GTBV gebruiken/dat geld kan je naar goeddunken dan besteden aan bvb kopje koffie of busrit. Maar als je de Conx bus met diezelfde sjipkaart hebt betaald/tja, daar voorzien de regels dus niet in. Hele slimmerds die vooruitdenken houden daarvoor een aparte sjipkaart.
Als de NS bij vertraging van de laatste trein je per taxi gratis thuisbrengt, kun je niet meer uitcheckken op je (reeds gesloten) bestemmingsstation. Het wordt lastig om dan nog gebruik te kunnen maken van de NS Geld-terug-bij-vertraging regeling.
Hoi NGNSforum, en welkom op het forum!

Vervelend dat je vertraging hebt gehad, en dat je hierdoor de bus moest nemen.

Wanneer je door vertraging van de laatste door NS gereden trein niet meer op het station van bestemming kunt komen, moet NS ervoor zorgen dat je alsnog op het station van bestemming aankomt. Indien, aldaar aangekomen, regulier en gepland aansluitend openbaar vervoer op dat moment niet meer beschikbaar is als gevolg van de bij NS opgelopen vertraging van de laatste trein, zorgen wij ervoor dat je alsnog aankomt op je eindbestemming als die in Nederland ligt. Wij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om een taxi of ander vervoer voor je te regelen. Alleen bij massale uitval van treinen of als je eindbestemming redelijkerwijs niet meer bereikbaar is (zoals bij afgesloten wegen of als je naar een Waddeneiland moet), is dit niet te doen. Dan bieden wij je een slaapplaats aan en kun je bij de eerstvolgende gelegenheid de reis bij NS afmaken. Voor alle duidelijkheid vermelden wij erbij dat deze compensatie, opvang en alternatief vervoer alleen gelden voor vertragingen en reissommen van door NS uitgevoerd vervoer.

Dit betekent dat je een van mijn collega's had kunnen aanspreken op station Amersfoort Schothorst, met de vraag of er vervangend vervoer mogelijk is. Heb je dit gedaan?

NS vergoedt vervangend vervoer over het algemeen niet, maar je kunt altijd een beroep op coulance doen bij onze Klantenservice. Dit kun je onder andere doen via het online formulier Geld Terug bij Vertraging, voorzien van begeleidend schrijven.

Reageer