beantwoord

laatste trein reed niet

• 22 november 2017
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

zaterdagavond moest ik met de laatste trein van Barendrecht naar Rotterdam Centraal. Deze reed niet, er kwam ook geen vervangend vervoer. Sta je daar s'avonds laat. De taxi die mij naar huis bracht, heeft mij 60 euro gekost! zou ik daar een vergoeding voor kunnen krijgen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 22 november 2017, 12:13

Welkom op het Serviceforum, bverploegh!

Bedoel je de trein van 23.21 uur vanuit Barendrecht? Daarna reden er om 00.16 uur, 00.46 uur en 1.16 uur stopbussen in verband met werkzaamheden (deze stoppen bij de OV-halte aan de Stationsweg). Wat betreft de laatste trein (23.21 uur) heb ik geen uitval kunnen traceren binnen ons systeem afgelopen zaterdag. Zoals Slidestops al aan heeft gegeven kan je ons personeel op het station aanschieten of gebruikmaken van de Service & Infozuil op het station als er geen andere optie is om thuis te komen. Wij regelen dan alsnog vervangend vervoer voor je. Als je je niet bij ons personeel of de zuil hebt gemeld word een vergoeding niet gegarandeerd. Per situatie zal worden bepaald of een vergoeding (gedeeltelijk) wordt toegekend. Hiervoor is een originele bon vereist van de gemaakte taxi kosten. Deze dien je dan samen met een begeleidend schrijven te sturen naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500GJ Utrecht. Het dient dan wel echt om de laatste aansluiting te gaan. In dit geval dan het vervangende busvervoer van 1.16 uur. Indien het om een eerdere aansluiting ging schat ik je kans op een vergoeding erg laag in helaas.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Nee, dat is niet mogelijk. Het nemen van alternatief vervoer zonder overleg met de NS (personeel, klantenservice, infopaal etc) is voor eigen kosten. Via bovenstaande kanalen kan voor u namelijk kosteloos een taxi worden geregeld als u strand door toedoen van NS.
stond daar met lege telefoon, midden in de nacht, ik reis anders nooit met de trein, ga ik ook niet meer doen!
Reputatie 7
U heeft geen telefoon nodig om contact te leggen, er staat een service en info zuil op het station, daarmee kunt u in contact komen met de klantenservice. Die kunnen u dan via de paal zelf verder helpen.
Welkom op het Serviceforum, bverploegh!

Bedoel je de trein van 23.21 uur vanuit Barendrecht? Daarna reden er om 00.16 uur, 00.46 uur en 1.16 uur stopbussen in verband met werkzaamheden (deze stoppen bij de OV-halte aan de Stationsweg). Wat betreft de laatste trein (23.21 uur) heb ik geen uitval kunnen traceren binnen ons systeem afgelopen zaterdag. Zoals Slidestops al aan heeft gegeven kan je ons personeel op het station aanschieten of gebruikmaken van de Service & Infozuil op het station als er geen andere optie is om thuis te komen. Wij regelen dan alsnog vervangend vervoer voor je. Als je je niet bij ons personeel of de zuil hebt gemeld word een vergoeding niet gegarandeerd. Per situatie zal worden bepaald of een vergoeding (gedeeltelijk) wordt toegekend. Hiervoor is een originele bon vereist van de gemaakte taxi kosten. Deze dien je dan samen met een begeleidend schrijven te sturen naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500GJ Utrecht. Het dient dan wel echt om de laatste aansluiting te gaan. In dit geval dan het vervangende busvervoer van 1.16 uur. Indien het om een eerdere aansluiting ging schat ik je kans op een vergoeding erg laag in helaas.
Reputatie 3
Personeel op station Barendrecht ?
Ik heb vaker meegemaakt dat de laatste ritten vervangen worden door de bus.
Er was toen totaal geen informatie op het station te vinden en ook de plaats van de vervangende bussen was niet aangegeven. Bij storingen vertrekken de bussen vaak niet aan de Stationsweg maar aan de andere zijde van het station.
Daarom een vraag aan bverploegh; was er personeel aanwezig, en is er de juiste informatie verstrekt ?
Reputatie 1
Gaat dit over afgelopen nacht? Ik had dienst op Dordrecht (rangeer machinist) maar heb geen bijzonderheden gezien en naar mijn idee hebben alle treinen die horen te rijden, gereden.
Reputatie 3
Nee,
Dit gaat over de nacht van zaterdag op zondag j.l.
Reputatie 1
Excuus ik zie het inderdaad, 1e woordje overheen gelezen 😳

Wat vaak met deze (toch relatief kleine) werkzaamheden gebeuren is dat er dan inderdaad geen personeel staat, maar via de omroep wel verteld wordt dat er werkzaamheden zijn en welke kant ze vertrekken.

Reageer