beantwoord

Los ticket niet gebruikt (trein gemist)

• 29 July 2018
  • 2 reacties
  • 219 Bekeken

Beste,

Ik heb op 21 juli geprobeerd met de trein te reizen van Amsterdam Zuid naar Eindhoven na een zware fietsdag. Helaas heb ik toen de trein gemist (laatste trein) en ben ik de volgende dag met de trein terug gereisd. Het kaartje dat ik voor 21 juli heb gekocht, heb ik niet gebruikt. Echter, ben ik het kaartje onderweg verloren.

Kom ik in aanmerking voor restitutie?

Gr. Thijs
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 July 2018, 09:11

Bekijk origineel

2 reacties

Spijtig te vernemen dat je je trein gemist hebt.
Ben bang van niet. Het is nu al een hele week later, tevens bezit je het kaartje niet meer.
En wat is het bewijs dat je niet gereisd hebt ?
Je kunt altijd de klantenservice even bellen maar ik geef je weinig (lees: geen) kans.
Hallo thijsberg en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je deze reis niet kon maken. Als je de laatste trein door een vertraging van een eerdere reis (van NS) had gemist dan had je je het beste kunnen richten tot onze klantenservice. We hadden dan samen een oplossing verzonnen om je alsnog op je bestemming te krijgen. Zoals Stoomman al aangaf kan je nu geen aanspraak maken op een vergoeding. Om een claim in te dienen dien je ook in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs. Net als bij een winkel moet je aan kunnen tonen wat je hebt aangeschaft wil je hiervoor een vergoeding ontvangen.

Reageer