beantwoord

Mail contact

• 6 oktober 2015
  • 11 reacties
  • 379 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb al een hele tijd mailcontact met dhr ***** via de mail.
Echter reageert hij al een maand lang niet meer op mijn vragen/mailtjes en ik zou graag een mail adres krijgen van iemand die wel mijn mails kan beantwoorden.

AL mijn claims worden afgekeurd en ik ben het hier niet mee eens.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groeten.
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 oktober 2015, 12:30

Als ik van te voren zie dat de trein vertraging heeft ga ik niet al op het perron staan maar probeer ik nog wat werk af te maken, dit is ook jullie advies toch? gebruik maken van de reisplanner?
Deze zijn dus onterecht afgewezen, uiteindelijk heb ik hier wel ongemakken van.

NS is van mening dat u uitluitend hinder heeft van een vertraging indien u ook daadwerkelijk zinloos op het perron gaat wachten. Eerder maakte een webcare coördinator het op dit forum zelfs zo bont dat hij beweerde dat zelfs wanneer NS bij een grote storing via alle media oproept om een station te mijden dat gedupeerde reizigers dan toch echt eerst naar dat station zouden moeten afreizen om voor Piet Snot in te checken om voor compensatie in aanmerking te komen.
Wanneer u er dus bij een vertraging voor kiest om uw tijd zinvoller te besteden dan op het perron, dan is de NS van mening dat u geen vertraging hebt ondervonden.
Overigens is er naast de regeling Geld Terug Bij Vertraging ook een door Europese regels ingegeven bepaling (door NS geïmplementeerd in artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden) die stelt dat u bij een verwachte vertraging van 60 minuten of meer ook in aanmerking komt voor restitutie wanneer u hebt afgezien van uw reis. Afhankelijk van de aard van de vertraging kunt u dus wellicht een beroep doen op die regeling.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Sabeintje, en welkom op het forum.

De naam van mijn collega heb ik verwijderd, omdat dit een openbaar forum is. Ik heb echter begrepen dat je onlangs bericht van hem hebt gehad. Hierin staat:

"Bovenstaande gezegd hebbende ziet NS geen aanleiding om uw ingediende claims alsnog toe te wijzen. Bij wijze van uitzondering zal ik ondanks de tal van onvolkomenheden alsnog de goedkeuring geven om vanaf nu (dus vanaf reisdatum 09-09-2015) uw claims in te dienen, mits deze voldoen aan de voorwaarden. Nogmaals; claims vanaf reisdatum 09-09-2015 zullen voor u weer in behandeling worden genomen."

Indien je hierna alsnog bezwaar wenst in te dienen, kan dit via een brief naar onderstaand adres:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Hoi Sabeintje, en welkom op het forum.

De naam van mijn collega heb ik verwijderd, omdat dit een openbaar forum is. Ik heb echter begrepen dat je onlangs bericht van hem hebt gehad. Hierin staat:

"Bovenstaande gezegd hebbende ziet NS geen aanleiding om uw ingediende claims alsnog toe te wijzen. Bij wijze van uitzondering zal ik ondanks de tal van onvolkomenheden alsnog de goedkeuring geven om vanaf nu (dus vanaf reisdatum 09-09-2015) uw claims in te dienen, mits deze voldoen aan de voorwaarden. Nogmaals; claims vanaf reisdatum 09-09-2015 zullen voor u weer in behandeling worden genomen."

Indien je hierna alsnog bezwaar wenst in te dienen, kan dit via een brief naar onderstaand adres:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Beste Sivan,

Ik heb hier toen direct diezelfde dag nog op gereageerd.
Zie mijn reactie hieronder.

Beste *******,

Bedankt voor de snelle reactie.

Daar gaan we weer :-)
Claim 50002235, 50004581 & 50007779......
Ik werk op Schiphol en hou nauwkeurig de reisplanner in de gaten.
Als ik van te voren zie dat de trein vertraging heeft ga ik niet al op het perron staan maar probeer ik nog wat werk af te maken, dit is ook jullie advies toch? gebruik maken van de reisplanner?

Graag opnieuw in behandeling nemen.

Gisteren vielen weer alle treinen uit op het moment dat ik naar huis wilde gaan, ik ga mijn claim weer indienen. (dat was dus 08-09-2015)
Ik heb op zijn minst recht op de toeslag die ik betaald heb, toch?

Groeten,

Via de post ga ik geen claims indienen!
Ik ben nu met iemand over mijn claims bezig, deze persoon weer ervan af en dan mag ik weer opnieuw beginnen met mijn verhaal?
Het kost mega veel tijd en via de post is ook niet echt meer anno 2015 he!? aangezien de claims ook digitaal worden ingediend en dus alles digitaal geregistreerd staat ga ik er vanuit dat ik ook digitaal geholpen kan worden. Dit zou tenminste de snelste manier moeten zijn.

Ik hoor het graag.
Bedankt voor je berichtje in iedergeval Sivan.
Hoi Sabeintje. Zoals aangegeven kun je bezwaar indienen via een brief. Via dit forum is het helaas niet mogelijk de correspondentie voort te zetten.

Succes!
Hoi Sabeintje. Zoals aangegeven kun je bezwaar indienen via een brief. Via dit forum is het helaas niet mogelijk de correspondentie voort te zetten.

Succes!

Dit is serieus!??
En wat moet ik in de brief vermelden dan?! hetzelfde als ik al op de mail heb gedaan en waar ik de afwijzing voor heb ontvangen?!

Mijn collega's krijgen het anders wel gewoon via het forum voor elkaar............
+ heb ik andere topics gelezen waarbij alsnog een claim wordt goedgekeurd na uitleg en overleg...
Jouw verzoek is door de collega die jij noemde al afgewezen. Aangezien jij het hier niet mee eens bent, kun je een officieel bezwaar indienen. Dit kan alleen schriftelijk.

In je brief kun je per claim aangeven waarom je het er niet mee eens bent. Als er op jouw bezwaar al een afwijzing is gekomen, kun je contact opnemen met de Geschillencommissie. Zij kunnen je helpen via deze weg een bezwaar in te dienen. Ons maatwerkteam neemt dit verzoek dan in behandeling.

In jouw geval heb je al een tweede reactie op een claim gehad. Via dit forum behandel ik alleen claims die nog niet zijn herzien.
Oke ik begrijp je verhaal.

Maar ik begrijp niet zo goed dat ik nog via de mail bezig ben over de claims en dat er vervolgens uit het niets niet meer op gereageerd wordt.
Het dosier is nog niet gesloten en we zijn er nog niet over uit.
Dit brengt het resultaat dat ik nu een schriftelijke brief moet sturen terwijl als meneer via de mail gewoon netjes antwoord geeft en mij uitleg geeft waarom iets niet goedgekeurd wordt de zaak ook gesloten kan worden.
Hij geeft bij 3 claims aan dat ik te laat heb ingecheckt, ik geef daar uitleg over en verwachte van hem daar weer een uitleg/reactie op.

Graag zou ik eerst bericht krijgen op mijn laatste mails voordat ik een schriftelijke brief ga sturen.
Ik denk zelf dat dit ook best redelijk is toch?!
Mijn collega heeft gemeld dat je claims niet meer herzien worden. Dit is denk ik een laatste bericht vanuit Klantenservice geweest. Even plat gezegd: NS is erover uit. Jij niet, vandaar mijn advies de Geschillencommissie te contacteren.

Ik begrijp goed dat je hoopt op meer, maar via deze weg kan ik je helaas niet helpen.
Nou.. dat had hij dan wel even mogen vermelden en mij niet voor niets 3x een reminder laten sturen voor niks?!

Bedankt voor je reactie.
Ik ga weer moed bij elkaar rapen om voor de zoveelste keer een discussie aan te gaan met de NS.
Waarom voor de zoveelste keer proberen een discussie aan te gaan als NS zegt dat niet meer te willen? Je wordt niet voor niets doorverwezen naar de Geschillencommissie.

Daar zul je ook geen gelijk krijgen. Vertraging wordt berekend op basis van het werkelijke tijdstip waarop wordt ingecheckt. Dat je eigenlijk eerder wilde inchecken doet daar niets aan af.

NS is van mening dat u uitluitend hinder heeft van een vertraging indien u ook daadwerkelijk zinloos op het perron gaat wachten. Eerder maakte een webcare coördinator het op dit forum zelfs zo bont dat hij beweerde dat zelfs wanneer NS bij een grote storing via alle media oproept om een station te mijden dat gedupeerde reizigers dan toch echt eerst naar dat station zouden moeten afreizen om voor Piet Snot in te checken om voor compensatie in aanmerking te komen.
Wanneer u er dus bij een vertraging voor kiest om uw tijd zinvoller te besteden dan op het perron, dan is de NS van mening dat u geen vertraging hebt ondervonden.
Overigens is er naast de regeling Geld Terug Bij Vertraging ook een door Europese regels ingegeven bepaling (door NS geïmplementeerd in artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden) die stelt dat u bij een verwachte vertraging van 60 minuten of meer ook in aanmerking komt voor restitutie wanneer u hebt afgezien van uw reis. Afhankelijk van de aard van de vertraging kunt u dus wellicht een beroep doen op die regeling.

Jeetje wat een belachelijke bende!
Het is zelfs zo... ik reis dagelijks met de Intercity direct van Rotterdam C naar Schiphol.
bij deze ICD heb je al recht op vertraging vanaf 15 minuten.
De reden dat ik zo stellig tegen deze afwijzingen in ga is omdat wij minimaal 3x per week wel 15 minuten vertraging hebben, de claims lopen aardig op zoals je begrijpt.

Sinds maart keurt de NS letterlijk AL mijn claims af terwijl die van mijn lieftallige collega's wel goedgekeurd worden.

dus "de landmacht 2" .. je weet het gehele verhaal niet en daarom ga ik dus de discussie's aan met de NS.
als zij er "geen zin" meer in hebben betekend het niet dat ze gelijk hebben? en heb ik dus wel degelijk kans bij de geschillencommissie!

Bedankt voor de tip Theofiel!

Reageer