beantwoord

Meer dan een uur vetraging, maar geen recht op restitutie?

• 8 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Goeieavond,

Vorige week zaterdag reisde ik met de NS van Delft naar Zutphen. Vertrektijd 12:01, aankomsttijd 14:32 (via Tilburg, want minder overstappen). Echter, tussen Rotterdam en Tilburg raakte de trein defect en ging terug naar Rotterdam. Uiteindelijk via de op dat moment snelste route om 15:34 aangekomen op Zutphen. Ruim een uur te laat, dus ik wil restitutie aanvragen. Het online formulier vertelt me alleen dat ik geen recht daarop heb omdat ik niet voldoende vertraging heb opgelopen. Hoe zit dat?

Ik heb geprobeerd de restitutie dan maar bij de klantenservice telefonisch aan te vragen (wat mag volgens de algemene voorwaarden), maar daar werd geweigerd de aanvraag in behandeling te nemen.

Iemand enig idee waarom ik geen geld terug zou moeten krijgen?
Dank!
icon

Beste antwoord door Momo 8 augustus 2019, 19:26

De reisplanner geeft verschillende reisadviezen om van Delft naar Zutphen te komen. Bij degene die u nam was er vertraging maar bij de andere 2 dan niet, daardoor "berekent" het systeem dat u zonder vertraging had kunnen aankomen op uw bestemming aangezien er bij het indienen van een claim niet aangegeven kan worden via welke route u heeft gereisd.

Wanneer een claim is afgewezen kunt u via de mail bezwaar maken en er extra info bij geven dat u op uw route wel degelijk vertraging had.

Wanneer u al direct bij het indienen via MijnNS de melding krijgt dat u de claim niet kunt indienen kunt u het ook doen zonder MijnNS.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Over welke datum hebben we het precies? Was het de Intercity Defect die defect gegaan was?
Reputatie 7
Badge +2
De reisplanner geeft verschillende reisadviezen om van Delft naar Zutphen te komen. Bij degene die u nam was er vertraging maar bij de andere 2 dan niet, daardoor "berekent" het systeem dat u zonder vertraging had kunnen aankomen op uw bestemming aangezien er bij het indienen van een claim niet aangegeven kan worden via welke route u heeft gereisd.

Wanneer een claim is afgewezen kunt u via de mail bezwaar maken en er extra info bij geven dat u op uw route wel degelijk vertraging had.

Wanneer u al direct bij het indienen via MijnNS de melding krijgt dat u de claim niet kunt indienen kunt u het ook doen zonder MijnNS.
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Hartelijk dank voor de antwoorden. @Momo Inderdaad werd bij Mijn NS me verhinderd de claim in te dienen, het is nu wel gelukt met de optie het zonder Mijn NS te doen. Dank voor deze suggestie, daar was ik zelf niet opgekomen. Het indienen is nu gelukt, ook meteen afgewezen maar ik heb nu dan bezwaar aan kunnen tekenen. We gaan het zien!
Reputatie 7
Badge +2
Mooi dat het zo wel gelukt is. Laat hier maar weten hoe het met het bezwaar afloopt.
Zal ik doen! Fingers crossed 🙂
Reputatie 3
NS wil met die regeling dat de reizigers een glazen bol hebben en voorspellende gaven om van te voren te kunnen zien welke trein strandt of vertraagd wordt, kan je dat niet en gok je verkeerd, dan wordt het meedogenloos afgewezen. En dan hebben ze zelfs nog de moed dit systeem te willen verkopen aan andere staatsbanen.

Reageer