beantwoord

Met 60.+keuzedag GEEN vergoeding bij vertraging tussen 30 min en één uur. Waarom is dit?

• 7 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 781 Bekeken

Gisteren reisde ik van Schiedam naar Leeuwarden. In Rotterdam CS de trein van 7.35. 60+keuzedag. Rijdt niet; storing, weet ik waar. Omrijden via Leiden. Ruim 40 minuten te laat in L. GEEN vergoeding? Waarom? Betalen wij niet genoeg? Of is dat altijd zo geweest en was het mij nog niet opgevallen? Ik vind het toch wel vreemd dat ik niet in aanmerking kom voor compensatie. Door de "rijdt niet" trein van 07.35 miste ik een bus in Leeuwarden, wat een extra vertraging van 40 minuten opleverde. Daar sta je dan om half zeven voor op. Bedankt NS voor deze "service".
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 augustus 2015, 17:04

Hoi Jvdmeer,

Wat theofiel schrijft klopt: bij een enkele reis met je Keuzedag krijg je bij 30 tm 59 minuten een kwart van de ritprijs vergoed. Dit zou bij een tweede klas Keuzedag neerkomen op € 0.85 cent. Bij 60 minuten of meer is dat de helft van de ritprijs, dus € 1.75. Bij een eerste klas Keuzedag komt dit neer op € 1.75 bij 30 tm 59 minuten, en € 3.50 bij 60 minuten of meer. De Keuzedagen zijn samengetrokken bij de regeling Geld Terug bij Vertraging. Hierdoor heb je met een tweede klas Keuzedag 'geluk' binnen deze regeling, omdat je eigenlijk geen recht op een vergoeding hebt.
Bekijk origineel

6 reacties

De NS kent aan een servicedag een waarde van €3,50 toe. Bij minder dan een uur vertraging zou u in aanmerking komen voor teruggave van de helft hiervan, dus € 1,75. Bedragen onder de € 2,30 worden door de NS echter niet uitbetaald. (in het omgekeerde geval incasseert de NS overigens wel alle bedragen, zelfs die van € 0,01)
Mijn vraag is : kan mijn vrouw ook met 40% mee reizen
Hoi Jvdmeer,

Wat theofiel schrijft klopt: bij een enkele reis met je Keuzedag krijg je bij 30 tm 59 minuten een kwart van de ritprijs vergoed. Dit zou bij een tweede klas Keuzedag neerkomen op € 0.85 cent. Bij 60 minuten of meer is dat de helft van de ritprijs, dus € 1.75. Bij een eerste klas Keuzedag komt dit neer op € 1.75 bij 30 tm 59 minuten, en € 3.50 bij 60 minuten of meer. De Keuzedagen zijn samengetrokken bij de regeling Geld Terug bij Vertraging. Hierdoor heb je met een tweede klas Keuzedag 'geluk' binnen deze regeling, omdat je eigenlijk geen recht op een vergoeding hebt.
Wilkessels, wat voor abonnement heb jij zelf? Je kunt op deze pagina meer lezen over Samenreiskorting. Het is overigens handiger als je dit soort vragen eerst even opzoekt op het forum, of zelf een nieuw topic begint. Dan blijven de vragen mooi overzichtelijk.
Reputatie 1
Badge
@jvdm: Nee, natuurlijk betaalt u VEEL te wenig voor dit ritje in de dure spits. U mag van geluk spreken dat ome NS nog steeds ons ouwetjes daartoe in de gelegenheid stelt-ze hadden het dolgraag allang afgeknepen.
Die regels van GTBV staan overiegsn precies zo met uitleg op dat ouderweste forumulier dat je ook zou hebben kunnen invullen+opsturen.
Goedendag! Ik begrijp het nu. Graag nog een paar kanttekeningen: Ik betaal voor die VDU-kaart ongeveer 100 euro zonder een km gereisd te hebben. Toch KASSA voor NS? En dan de mogelijkheid tot vertrek vóór 9 uur in juli en augustus: ik kan u verzekeren dat de trein naar Leeuwarden vrijwel LEEG was. Dus zo kostbaar zijn die plaatsen voor NS nou ook weer niet. De eerste klas waar ik dan gebruik van maak, was echt helemaal leeg. Allemaal nog een prettige reis zonder computerstoringen!

Reageer