beantwoord

Na 15 weken geen nog reactie op mail afwijzing claim.

• 6 november 2017
  • 19 reacties
  • 459 Bekeken

Hallo,
Ik heb op 17 juli ruim een uur vertraging gehad en hiervoor op 19 juli een claim ingediend (claim 600108244). Op 22 juli is mijn claim afgewezen omdat ik niet "genoeg" vertraging zou hebben gehad. Ik heb daarom op 23 juli een mail gestuurd met de vraag wat er verkeerd is gegaan met de claim. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gehad op deze mail. Nu lees ik hier op het forum dat de reactietijd voor mails al is opgelopen tot 10 weken maar ik wacht ondertussen al 15 weken. Is mijn mail überhaupt aangekomen? Als mijn mail nog op de stapel ligt is dat niet zo'n probleem maar als hij nooit is aangekomen kan ik waarschijnlijk tot Sint Juttemis wachten totdat ik antwoord krijg. Weet iemand wat er met mijn mail is gebeurd? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Richaaaard 6 november 2017, 20:20

Hoi Henk,

Heb je al geprobeerd om via de klantenservice te checken of je mail al in behandeling is genomen? Indien je een account hebt kun je het beste proberen op Facebook of Twitter. Wanneer je geen account hebt kun je ook contact opnemen via de live chat. Geef het claimnummer door en dat je al 15 weken wacht. Hun zullen dan kijken of alles goed is aangekomen en of de claim al behandeld is. De reactietijd op bovengenoemde media's is namelijk veel sneller.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi Henk,

Heb je al geprobeerd om via de klantenservice te checken of je mail al in behandeling is genomen? Indien je een account hebt kun je het beste proberen op Facebook of Twitter. Wanneer je geen account hebt kun je ook contact opnemen via de live chat. Geef het claimnummer door en dat je al 15 weken wacht. Hun zullen dan kijken of alles goed is aangekomen en of de claim al behandeld is. De reactietijd op bovengenoemde media's is namelijk veel sneller.
Geen accounts bij bovengenoemden. De live chat geeft de hele tijd aan dat het te druk is. De knop om naar de chat te gaan werkt dan ook niet.
Hallo StoptreinHenkje en welkom op het NS Forum!

Je zou ook per telefoon (030 751 51 55) contact op kunnen nemen. Ik zou het eventueel ook voor je na kunnen kijken. Het is bekend dat we een achterstand hebben, maar na 15 weken zou je inmiddels toch wel eens reactie moeten hebben gehad. Je kunt mij een bericht sturen door op mijn naam te klikken en dan 'stuur privébericht'. Vergeet niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, claimnummer en eventueel OV-chipkaartnummer mee te sturen. Dan kan ik gelijk voor je aan de slag 🙂.
Wij hebben precies dezelfde ervaring als stoptreinHenkje. Het gaat zelfs over dezelfde datum. Geen enkele keer reactie gekregen op ons beroep. Inmiddels al 5 keer (!) gebeld, maar we krijgen steeds te horen dat er achterstand is op de afdeling die het moet behandelen en dat we in de "wachtrij" staan. Hoe lang moeten we daar blijven staan??? We hebben geen idee hoe dit verder gaat en voelen ons zeer teleurgesteld in NS, zeker omdat de reis waarover het gaat erg vervelend was.
Ben je ook al 15 weken aan het wachten op een reactie, arowiro?
Update: Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen van StoptreinHenkje. Laat je het ons weten of het inmiddels al gelukt is om meer te weten te komen?
Hallo Arnold,
Ik had een vertraging van een halve week in mijn correspondentie 🙂. Inmiddels heb ik je een bericht gestuurd en hoop ik spoedig antwoord te hebben.

Edit: Ik zie trouwens dat dit topic als "beantwoord" staat gemarkeerd maar dat is het nog zeker niet. Wellicht in het vervolg hier mee te wachten om te voorkomen dat niet beantwoorden vragen naar de achtergrond verdwijnen omdat ze "beantwoord" zouden zijn.
Ik heb helemaal geen rechtstreekse reactie ontvangen.
Update: De achterstand is momenteel vanaf 11.07.2017. Dit betekent dat alle bezwaren daarna nog in behandeling genomen moeten worden. Ik heb StoptreinHenkje zijn gegevens erbij gepakt en inderdaad moeten constateren dat het nog even moet duren (helaas). Is dit ook gelijk een antwoord op jouw vraag arowiro?
Dank u wel voor het antwoord. Wij reisden op 18 juli, dus vallen we inderdaad in die termijn. Dan blijven we maar wachten!! Blijkbaar is er geen andere mogelijkheid.
Het is gelukt. Voor mij is dit topic nu afgesloten.
Dat geeft me hoop!!!
En intussen zijn we een HALF JAAR verder en hebben we nog steeds geen reactie op onze aanvraag!!
We worden er moedeloos van.
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik kan helaas niets voor je betekenen, anders dan dit signaal weer onder de aandacht brengen.
Een cadeaukaart voor mensen die langer dan een half jaar moeten wachten lijkt me wel een leuk gebaar.:D

@arowiro klacht indienen bij OV Loket en Rover en brief op hoge poten aan NS schrijven. Dit kan natuurlijk niet.

Wachten zou weinig meer zin hebben vrees ik, tenzij de achterstand nog verder is opgelopen dan de aangegeven 4 maanden in november.
Reputatie 3
Iemand moet de NS eens onder druk gaan zitten. Uit zichzelf gaan ze dit probleem niet oplossen. Dat is wel gebleken uit het feit dat er na een jaar nog steeds geen oplossing is voor het zeer traag reageren.

In een ander topic gaf ik alleen dat reageren zinloos is door deze trage behandelingstermijn.
Het is al langer dan 1 jaar, in mei 2016 gaf een moderator al aan dat er extra personeel ingewerkt wordt en alle processen optimaal geoptimaliseerd zouden worden. Dat is nu 19 maanden geleden al, de wachttijd is sindsdien feitelijk alleen maar toegenomen van 4 weken toen tot 4 maanden in november 2017.

Ongehoord.
Reputatie 4
Ik denk dat er maar 1 manier is om dit op te lossen, boetes als NS zich niet aan de afgesproken termijnen houdt, net zoals nu gebeurt bij reizigers die ook niet wegkomen met "Ik had het druk, wacht nog maar een paar maanden".
Reputatie 3
Het is al langer dan 1 jaar, in mei 2016 gaf een moderator al aan dat er extra personeel ingewerkt wordt en alle processen optimaal geoptimaliseerd zouden worden. Dat is nu 19 maanden geleden al, de wachttijd is sindsdien feitelijk alleen maar toegenomen van 4 weken toen tot 4 maanden in november 2017.

Ongehoord.

Het was dus nog erger, tjah soms vraag ik mij ook wel eens af: Vervoert de NS passagiers of rijd het treinen?

Reageer