beantwoord

Na 18 weken nog geen reactie op mail afwijzing claim.

• 15 december 2019
  • 11 reacties
  • 376 Bekeken

Hallo,
Ik heb op 3 augustus een claim ingediend (claim 600918081). Deze claim is nog op dezelfde dag afgewezen. Ik heb daarom op 5 augustus een mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd en aanvullende informatie verstrekt heb. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gehad op deze mail. Nu weet ik uit eerdere ervaring dat er vertraging is bij het verwerken van alle mails. Echter, 18 weken is wel erg lang. Is mijn mail überhaupt aangekomen? Als mijn mail nog op de stapel ligt is dat niet zo'n probleem maar als hij nooit is aangekomen kan ik waarschijnlijk nog een lange tijd wachten voordat ik antwoord krijg. Weet iemand wat er met mijn mail is gebeurd? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Sascha NS 25 december 2019, 14:31

De reden hiervan is als volgt: De medewerker die destijds de claim heeft behandeld heeft claim 600918081 beschouwd als een addendum op een eerdere claim. Die claim is netjes afgehandeld en claim 600918081 is daarbij ter kennisgeving aangenomen. 

Bekijk origineel

11 reacties

De reden hiervan is als volgt: De medewerker die destijds de claim heeft behandeld heeft claim 600918081 beschouwd als een addendum op een eerdere claim. Die claim is netjes afgehandeld en claim 600918081 is daarbij ter kennisgeving aangenomen. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat verklaart nog niet waarom hij 16 weken lang geen antwoord op z'n bezwaar kreeg. Dát was de aanleiding voor dit topic.

Ik ben in contact met StoptreinHenkje tot een oplossing gekomen. De claim was terecht afgewezen door het ontbreken van een incheck. Naar aanleiding van zijn betoog heb ik ervoor gekozen om uit coulance de claim toch toe te kennen.

Goedemorgen StoptreinHenkje!

Toevallig ben ik zelf werkzaam op de afdeling die o.a. deze claims in behandeling neemt. Wil je mij een privébericht sturen? Dan ga ik voor je op zoek.
Dat we een flinke achterstand hebben op de claims-afdeling is inmiddels wel bekend, maar 18 weken kan écht niet.  

Reputatie 7
Badge +3

In de mail van de afwijzing stond specifiek dat ik kon reageren door de mail te beantwoorden als mijn vraag over de afwijzing zelf ging. Ik heb dit dan ook gedaan.

Als de mail nog hebt, zou ik hem opnieuw sturen. Dit duurt te lang.

Badge +3

Dat heb je helemaal goed gedaan, maar heeft blijkbaar tijd nodig op die afdeling...

In de mail van de afwijzing stond specifiek dat ik kon reageren door de mail te beantwoorden als mijn vraag over de afwijzing zelf ging. Ik heb dit dan ook gedaan.

Badge +3

Een mail naar klantenservice@ns.nl (tegenwoordig komen ze van een no-reply adres) wordt niet meer in behandeling genomen, tenzij het een reply is op een andere mail en specifiek over een GTbV claim gaat. De aanhouder wint (maar 18 weken is wel lang inderdaad).

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u gereageerd op de afwijzingsmail zelf of een nieuwe mail gestuurd?

Ik heb inderdaad een ontvangstbevestiging gehad van specifiek deze mail. Ik heb ook een bericht gehad dat het niet binnen vijf dagen gelukt is maar omdat ik op dat moment meer dan één mail naar de NS gestuurd heb weet ik niet zeker of dat als reactie op deze specifieke mail geweest is.

Overigens, de andere mail (andere claim) die ik rond dezelfde tijd verstuurd heb is wel beantwoord.

Badge +3

Is mijn mail überhaupt aangekomen?

Ik heb op 4 december gereageerd op een mail vanuit NS over geld terug bij vertraging en ik heb daar direct een ontvangstbevestiging van ontvangen, en vijf dagen laten het bericht dat het niet gelukt was binnen vijf dagen te reageren. Hebt u wel een ontvangstbevestiging ontvangen en vijf dagen later nog een mail?

Reageer