beantwoord

Na meer dan zes weken nog niks gehoord over mijn claim

• 21 september 2017
  • 36 reacties
  • 906 Bekeken

Reputatie 4
Wanneer gaat de NS mijn claim behandelen die ik op 8 augustus heb ingediend. Het gaat om een vertraging van meer dan een uur op het traject Lelystad Centrum-Vlissingen Souburg. Het totaalbedrag van wat ik heb geclaimd komt neer op een bedrag van 22,70. Ik heb deze klacht al bij het OV Loket ingediend, aangezien de NS de termijn van zes weken heeft overschreden. Ik hoop dat de NS mij wel enige vorm van coulance aanbiedt voor het lange wachten.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 21 september 2017, 13:47

Hallo johnnyvtz1990.

Op dit moment is er een achterstand bij de afdeling claims. Heb je ook een opmerking toegevoegd aan jouw claim? Zo ja, dan kan het inderdaad een aantal weken duren voordat je hierop reactie krijgt. Je dient dus nog even geduld te hebben. Je ontvangt altijd een reactie van ons alleen duurt het nu wat langer dan normaal. Excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 4
[quote=johnnyvtz1990]Wanneer wordt het uitbetaald?
Hallo johnnyvtz1990.

Op dit moment is er een achterstand bij de afdeling claims. Heb je ook een opmerking toegevoegd aan jouw claim? Zo ja, dan kan het inderdaad een aantal weken duren voordat je hierop reactie krijgt. Je dient dus nog even geduld te hebben. Je ontvangt altijd een reactie van ons alleen duurt het nu wat langer dan normaal. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 4
Hallo johnnyvtz1990.

Ik heb ook een opmerking erbij gestuurd aangezien het vaak fout gaat met de uitbetalingen van toeslagen waarmee ik reisde. Zou je kunnen kijken hoever het staat met mijn claim? Kan ik je via een persoonlijk bericht mijn claimnummer sturen?
Je zou mij het claimnummer + jouw persoonlijke gegevens kunnen sturen. Echter kan ik alleen zien of de claim is binnengekomen, meer informatie kan ik helaas niet inzien.
Reputatie 4
Je zou mij het claimnummer + jouw persoonlijke gegevens kunnen sturen. Echter kan ik alleen zien of de claim is binnengekomen, meer informatie kan ik helaas niet inzien.

Ik heb mijn gegevens gestuurd. Ik hoop dat je de afdeling geld terug bij vertraging kan aansturen om mijn claim zo snel mogelijk te behandelen.

Krijg ik nog enige vorm van coulance? Na dit lange wachten. Natuurlijk wel als de claim gegrond wordt verklaard.
Ik heb het voor je nagekeken en de claim staat in behandeling. Wanneer je claim wordt goedgekeurd heb je recht op restitutie, het is vervelend dat het iets langer duurt maar hiervoor krijg je geen extra geld. Je dient dus nog even geduld te hebben 🙂
Reputatie 4
Ik heb het voor je nagekeken en de claim staat in behandeling. Wanneer je claim wordt goedgekeurd heb je recht op restitutie, het is vervelend dat het iets langer duurt maar hiervoor krijg je geen extra geld. Je dient dus nog even geduld te hebben :)

Nee geen extra geld maar iets in de zin van een coulance toeslag 1e klas ofzo. Recentelijk is er bij een claim die ik had toegelicht extra geld uitgekeerd.

Het ging hierbij om een claim waarbij de helft te weinig was uitgekeerd terwijl ik dit duidelijk had toegelicht via het formulier. Nadat ik hierover bezwaar had ingediend en de NS mij binnen vier weken nog geen duidelijkheid had verschaft heb ik het OV Loket maar ingeschakeld. Via het OV Loket kreeg ik uiteindelijk het geld waar ik recht op had plus nog 10 euro extra.

Nu hoef ik geen geld maar iets in de zin van een coulance 1e klas toeslag zou wel fijn zijn. Kost jullie geen geld en ik ben ook weer tevreden. Als je mensen zolang laat wachten dan vind ik iets van coulance toch wel op zijn plaats.
We kunnen je geen extra's bieden Johnny. Ik snap dat het vervelend is, we komen zo snel mogelijk bij je terug met een afhandeling van de claim.
Reputatie 4
We kunnen je geen extra's bieden Johnny. Ik snap dat het vervelend is, we komen zo snel mogelijk bij je terug met een afhandeling van de claim.

Het OV Loket adviseerde mij ooit in een andere zaak dat ik coulance beter via de klantenservice kan vragen dus zal ik dat ook wel doen.
Badge +3
Natuurlijk doen NS medewerkers hier (of op andere media) geen uitspraken over extraatjes, maar wellicht ploft er na afhandeling wel een ansichtkaartje of iets anders in je (elektronische) brievenbus.

Paar dagen geleden nog een topic over iemand die per ongeluk Tiel - Utrecht gemaakt had met eerste deel Arriva (vergissing) via Arnhem, en daardoor iets van € 9 of zo teveel betaald had, maar na super duidelijke uitleg gewoon geven over de situatie de hele reis à € 16 vergoed kreeg.

Zo kan het ook (en was veel makkelijker eigenlijk dan foutjes corrigeren). Wacht het gewoon af dus.
Reputatie 4
Natuurlijk doen NS medewerkers hier (of op andere media) geen uitspraken over extraatjes, maar wellicht ploft er na afhandeling wel een ansichtkaartje of iets anders in je (elektronische) brievenbus.

Paar dagen geleden nog een topic over iemand die per ongeluk Tiel - Utrecht gemaakt had met eerste deel Arriva (vergissing) via Arnhem, en daardoor iets van € 9 of zo teveel betaald had, maar na super duidelijke uitleg gewoon geven over de situatie de hele reis à € 16 vergoed kreeg.

Zo kan het ook (en was veel makkelijker eigenlijk dan foutjes corrigeren). Wacht het gewoon af dus.

Ja precies afwachten dus. Weet ook nog niet of de vertraging wordt goedgekeurd. Maar als het wordt goedgekeurd dan zou ik wel iets van een coulance willen in de vorm van een gratis 1e klas toeslag. Gabrielle NS heeft in een ander topic iemand die in de 1e klas geen zitplaats kon bemachtigen wel gecompenseerd.

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/drukte-eerste-klas-39481/index3.html#post261766

Terwijl ik het via dit forum in soortgelijke situatie niet kreeg maar via de klantenservice wel.

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/achterblijven-op-het-station-met-1e-klas-ticket-vanwege-te-volle-trein-32589

Dat mijn claim zo lang blijft liggen heb ik zelf totaal geen invloed op. Als je in de 1e klas niet kan zitten dan zou de NS nog kunnen aanvoeren dat je niet in de spits moet reizen wat natuurlijk een belachelijk argument is. Maar een claim die zolang blijft liggen vind ik niet normaal. Laten we eerst maar de uitkomst afwachten.
Elke keer weer een nieuw reactie in je eigen topic plaatsen helpt niet echt.
Reputatie 4
Elke keer weer een nieuw reactie in je eigen topic plaatsen helpt niet echt.

Wat helpt dan wel Ruud? Waar moet ik mijn frustratie kwijt? Bij het CDA van jou.
Reputatie 4
Ik heb het voor je nagekeken en de claim staat in behandeling. Wanneer je claim wordt goedgekeurd heb je recht op restitutie, het is vervelend dat het iets langer duurt maar hiervoor krijg je geen extra geld. Je dient dus nog even geduld te hebben :)

Hoe lang gaat het nog duren?
Hallo Johnnyvtz1990,

Hier lees je, zoals zelf al aangegeven hebt, dat het termijn 6 weken is voor een afhandeling van de claims. Door een achterstand momenteel duurt het echter langer, zoals Gabriëlle NS al schreef. Uiteraard is dit vervelend en ik begrijp dat je hierdoor wat ongeduldig raakt. Ik heb even voor je nagevraagd bij de betreffende afdeling wat de huidige situatie is en momenteel wordt aangegeven dat ze met man en macht juli nog aan het wegwerken zijn. Het kan dus kloppen dat de claim van 8 augustus nog niet in behandeling is geweest. Je zou eventueel ook na kunnen vragen bij de klantenservice of je een bericht gemist hebt en of de claim al wel doorgekomen is, maar ik vrees dat dit niets op gaat leveren. Wel begrijp ik dat het frustraties met zich mee brengt dat dit inderdaad zo lang op zich laat wachten. Nog even volhouden johnnyvtz1990!
Reputatie 4
Bij deze dien ik een klacht in tegen de NS vanwege het te lang wachten. Ik doe dat via dit topic omdat het via de mail ook te lang duurt. Misschien kan dit worden doorgestuurd naar de klantenservice.
Reputatie 1
Je hebt gelijk.het is momenteel vreselijk de afhandeling van klachten en claims bij ns. Wel geld innen maar niet terug betalen. Gaat ze alleen maar om het geld. Vaste klanten ,ik heb al jaren traject vrij en weekend vrij, laten ze gewoon in de kou staan. Klachten laat je niet 6 weken liggen. Maar we kunnen er niets tegen doen ns heeft de macht we moeten wel met de trein als je geen auto rijd!!!!
Klachten zijn altijd welkom en neem ik graag op me om uit te zetten. Echter heeft dat in dit geval geen zin. Het is bekend dat er een achterstand is en dat deze (uiteraard) als onplezierig wordt opgevat door wachtenden. Er wordt al tijden knetterhard gewerkt om deze achterstanden weg te werken en wij kunnen tot die tijd niets anders verkopen dan nog 'even' geduld te hebben tot we deze uitdaging overwonnen hebben. Ik zou jullie dan ook niet iets anders voor willen spiegelen.
Reputatie 4
Je hebt gelijk.het is momenteel vreselijk de afhandeling van klachten en claims bij ns. Wel geld innen maar niet terug betalen. Gaat ze alleen maar om het geld. Vaste klanten ,ik heb al jaren traject vrij en weekend vrij, laten ze gewoon in de kou staan. Klachten laat je niet 6 weken liggen. Maar we kunnen er niets tegen doen ns heeft de macht we moeten wel met de trein als je geen auto rijd!!!!

Rentetrekkers zijn het.
Ik kan je verzekeren dat dit absoluut niet de reden is, maar nogmaals, ik begrijp je frustratie.
Als NS zijn zaakjes (lees treintjes) beter op orde had, dan waren er veel minder claims => dus ook veel minder teruggaves en werknemers op die afdeling. Met de structurele HSL-ellende, de dagelijkse uitval van vele treinen, de sein- en wisselstoringen enz.enz. is er nu sprake van grote achterstand in verwerking van de claims. Het aantal claims en de weken vertraging in afhandeling zegt dus enorm veel over de stand van zaken in dit bedrijf......
Wel grappig. Een klacht niet in behandeling nemen omdat het bekend is dat er een achterstand is in de afhandeling van claims.

Zo werkt het niet natuurlijk, de klant heeft recht op een afhandeling binnen een gestelde termijn. Als dit niet gehaald wordt kan de klant een klacht indienen, zo'n klacht dient gewoon behandeld te worden!
Het erge is dat er later triomfantelijk wordt gereageerd dat er minder klachten zijn ontvangen.

Overigens werd er recent gesteld dat de achterstanden flink waren ingelopen.

(al is het uiterst effectief om klachten niet meer door te zetten:D)
Reputatie 7
Ik zal Arnold NS vragen om binnenkort te kijken of hij jouw klacht persoonlijk kan doornemen Johnny.
Wat hij bedoelde te zeggen, is dat de klacht tegen het systeem niet direct invloed zal uitoefenen op de wachtrij. Zijn intentie was goed, maar ik kan mij voorstellen dat het er wat bot uitziet als wij een klacht weigeren door te voeren. Even voor de duidelijkheid: dat doen wij graag.
@Johnny Laat je mij weten of je via mij of via Arnold jouw klacht in behandeling wilt laten nemen?
Reputatie 4
Ik zal Arnold NS vragen om binnenkort te kijken of hij jouw klacht persoonlijk kan doornemen Johnny.
Wat hij bedoelde te zeggen, is dat de klacht tegen het systeem niet direct invloed zal uitoefenen op de wachtrij. Zijn intentie was goed, maar ik kan mij voorstellen dat het er wat bot uitziet als wij een klacht weigeren door te voeren. Even voor de duidelijkheid: dat doen wij graag.
@Johnny Laat je mij weten of je via mij of via Arnold jouw klacht in behandeling wilt laten nemen?

Ja hoor neem het maar in behandeling.

Reageer