beantwoord

Niet aangekomen op de bestemming

• 17 september 2015
  • 9 reacties
  • 531 Bekeken

Beste,

Op vrijdag 11-9 was de bedoeling dat we met een aantal mensen een beurs in Amsterdam Rai zouden gaan bezoeken.
Door de grote storing in Utrecht zijn we om 11.00 uur gestrand in Houten en is de trein terug gegaan naar Heerlen.
Er was nog een mogelijkheid om via Rotterdam te reizen, maar door alle vertragingen in Houten had het geen enkele zin meer om verder te reizen. De verwachting was dat we om 15.00 uur in Amsterdam zouden aankomen in het gunstigste geval en de beurs zou om 18.00 uur sluiten.
Nu heb ik een formulier aangevraagd om het geld terug te vragen en ik zie dat je bij een actiekaartje van AH maar de helft van het bedrag terug krijgt. Dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd, ik ben gewoonweg niet op mijn plaats van bestemming aangekomen, dus ik zou graag het gehele bedrag terug willen ontvangen. Hoe nu verder?

Mvgrt

Bas
icon

Beste antwoord door Brian NS 18 september 2015, 14:10

Beste Bassteren,

Welkom op het NS serviceforum. Spijtig om te lezen dat je door een storing je bestemming niet kon bereiken. Je hoort dan natuurlijk het gehele bedrag terug te krijgen. Daarom kun je het beste even een begeleidend schrijven toevoegen, met uitleg hoe de dag is verlopen, en dat je niet om je bestemming bent aangekomen. Wij nemen je verzoek dan in behandeling.
Bekijk origineel

9 reacties

Beste Bassteren,

Welkom op het NS serviceforum. Spijtig om te lezen dat je door een storing je bestemming niet kon bereiken. Je hoort dan natuurlijk het gehele bedrag terug te krijgen. Daarom kun je het beste even een begeleidend schrijven toevoegen, met uitleg hoe de dag is verlopen, en dat je niet om je bestemming bent aangekomen. Wij nemen je verzoek dan in behandeling.
Beste Brian,

Ik heb inmiddels een email ontvangen met de toezegging dat ik het geld terug krijg, echter dit is de standaard 50% en niet het volledige bedrag zoals jij beschreven hebt. Een beetje vreemd dat ondanks het begeleidend schrijven hier niets mee gedaan is.

met vriendelijke groet,

Bas Sterenberg

quote=Brian NS]Beste Bassteren,

Welkom op het NS serviceforum. Spijtig om te lezen dat je door een storing je bestemming niet kon bereiken. Je hoort dan natuurlijk het gehele bedrag terug te krijgen. Daarom kun je het beste even een begeleidend schrijven toevoegen, met uitleg hoe de dag is verlopen, en dat je niet om je bestemming bent aangekomen. Wij nemen je verzoek dan in behandeling.[/quote]
Beste Brian,

Ik heb inmiddels een email ontvangen met de toezegging dat ik het geld terug krijg, echter dit is de standaard 50% en niet het volledige bedrag zoals jij beschreven hebt. Een beetje vreemd dat ondanks het begeleidend schrijven hier niets mee gedaan is.

met vriendelijke groet,

Bas Sterenberg

quote=Brian NS]Beste Bassteren,

[/quote]

Hallo Bas! Dat is vervelend, ik zal dit doorgeven aan Sivan NS die zal dit voor je oppakken.
Top, dank je wel Janou.
Reputatie 2
Als je door schuld van de vervoerder niet op de bestemming bent aangekomen, of de te verwachte vertraging bedraagt minimaal 60 minuten, mag je volgens artikel 16a van de Europese verordening 1371/2007 de reis afbreken en op hetzelfde kaartje naar je vertrekstation terugreizen. Een nieuw kaartje open of opnieuw inchecken is volgens deze verordening niet nodig.
Bas, heb je voor mij het claimnummer?
Ik heb het nummer ontvangen. Je hebt met een formulier geclaimd voor alleen de heenweg. Mijn collega's hadden dus niet kunnen weten dat jij nooit hebt gereisd en dus krijg je op basis van een reguliere claim en op basis van een heenreis geld terug. Om die reden gaf Brian het advies de claim met begeleidend schrijven in te dienen.

Ik heb je claim nu aangepast, zodat je het volledige bedrag zult terugkrijgen.
Hoi Sivian,

Vreemd dan zal ik wel iets over het hoofd gezien hebben. Maar ik had er een losse toelichting bij gedaan. Misschien iets voor de toekomst dat er op het formulier iets kunt zetten dat je er een bijlage bij kunt aangeven.
In ieder geval dank voor je hulp en fijn dat het opgelost is.

mvgrt

Bas Sterenberg
Op het formulier staat dat notities nooit worden gelezen. Wel kun je een begeleidend schrijven toevoegen wanneer je het formulier per post naar ons opstuurt. Dat schrijven wordt wel gelezen.

Geen dank, en hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!

Reageer