beantwoord

Niet akkoord met geld terug bij vertraging

• 22 december 2015
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Ik heb een verzoek gedaan tot geld terug bij vertraging dat bij jullie is geregistreerd onder claimnummer 41052351. Ik kreeg daar zojuist een afwijzing op. Bij het invullen van het verzoek kon ik echter de juiste situatie niet uitleggen. Ik ben opgestapt (en in eerste instantie ingelogd) in Assen. Daar was een ongeluk met een persoon op het spoor gebeurd waardoor er twee uur vertraging was ontstaan. Ik ben vervolgens met mijn auto naar Beilen gereden en ben daar op de trein naar mijn bestemming (Utrecht) gestapt. Uiteindelijk had ik een uur vertraging. Graag vraag ik jullie de claim wederom in behandeling te nemen en hem z.s.m. te beoordelen met deze extra informatie.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 december 2015, 11:07

Goedemorgen HuisIA, en welkom op het forum.

In je claim geef je als reistijd 11 uur (exact) op. Het systeem zoekt dan op het door jou opgegeven traject naar de eerstvolgende reis, en komt dan uit op de trein van 11.24 met een aankomst van 13.11 in Utrecht Centraal.

Bij afwijkende claims kun je beter claimen via Klantenservice, omdat de claim anders automatisch door een computer wordt beoordeeld. Het systeem kan nooit weten dat jij een deel met de auto hebt gereisd.

Vanwege de aanrijding met de persoon reed er inderdaad weinig richting Zwolle/Utrecht CS. Het meerendeel van deze treinen is uitgevallen. Heeft NS je alternatief vervoer/advies aangeboden? Je reist op saldo en hebt dus in feite niet betaald voor de reis die je wil claimen. Om die reden wijzen wij de claim af. Ik wil je daarom adviseren om een brief te sturen naar onze Klantenservice, met daarin ook een uitdraai van de kilometers die je hebt gemaakt met de auto. Vermeld dan ook wel advies er vanuit NS is gegeven die dag.

De brief kun je sturen naar:

NS Klantenservice

Postbus 2372

3500 GJ Utrecht

Succes!
Bekijk origineel

3 reacties

In je claim geef je als reistijd 11 uur (exact) op. Het systeem zoekt dan op het door jou opgegeven traject naar de eerstvolgende reis, en komt dan uit op de trein van 11.24 met een aankomst van 13.11 in Utrecht Centraal.

Bij afwijkende claims kun je beter claimen via Klantenservice, omdat de claim anders automatisch door een computer wordt beoordeeld. Het systeem kan nooit weten dat jij een deel met de auto hebt gereisd.

Vanwege de aanrijding met de persoon reed er inderdaad weinig richting Zwolle/Utrecht CS. Het meerendeel van deze treinen is uitgevallen. Heeft NS je alternatief vervoer/advies aangeboden? Je reist op saldo en hebt dus in feite niet betaald voor de reis die je wil claimen. Om die reden wijzen wij de claim af. Ik wil je daarom adviseren om een brief te sturen naar onze Klantenservice, met daarin ook een uitdraai van de kilometers die je hebt gemaakt met de auto. Vermeld dan ook wel advies er vanuit NS is gegeven die dag.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Succes!
Ik kwam om 13.42 in Utrecht aan, geen moment eerder... Jullie kunnen zien dat ik om 11.00 uur ingecheckt heb in Assen en ook direct weer uitgecheckt heb. Het lijkt mij daarmee niet nodig dat ik een heel circus aan contact met de NS uit de kast ga toveren. Ik heb na het indienen al contact met de NS gehad met de opmerking dat ik mijn exacte reis niet op kon geven. Het advies dat ik toen kreeg was: het afwachten van de afwijzing waarna ik direct aan kon geven wat de reis wel was.

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Succes!
Ik snap je punt, maar zoals gezegd kan ik niet achterhalen dat jij in Assen bent vertrokken. Vandaar dat ik je wil vragen dit via een brief in te dienen. Mijn collega's zullen je verzoek dan behandelen.

Reageer