beantwoord

Niet eens met afwijzen claim

• 3 december 2015
  • 10 reacties
  • 227 Bekeken

Ik heb een claim ingediend wegens vertraging, maar deze is afgewezen. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb helaas geen toelichting kunnen geven op mijn claim; dat had een hoop verduidelijkt. Hoe ga ik nu verder?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 december 2015, 10:24

Wanneer er geen plek meer is in de trein en jij daardoor deze trein moet missen, dan kun je beter claimen via een formulier met begeleidend schrijven, of via een brief. Het systeem kan immers nooit weten dat jij niet met die trein bent vertrokken. Om die reden is jouw claim ook afgewezen, aangezien er onvoldoende vertraging is gevonden.

Voor nu heb ik je claim aangevuld, en deze alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

10 reacties

Beste Henk. Heb je voor mij het claimnummer? En welke toelichting had je willen geven?
Dag Sivan,
Het claimnummer is 41031799.
En de toelichting is (en dit zou NS moeten kunnen nagaan) dat er op 23 november om 7:56 of kort daarna wel een trein vertrok vanaf Ede-Wageningen. Maar in plaats van de beloofde VIRM-4 + VIRM-6 was het alleen een 6 of wellicht zelfs een 4, dat weet ik niet meer. In elk geval veel te kort, waardoor het voor mij onmogelijk was om in te stappen. Net als tientallen andere mensen bleef ik achter. De eerstvolgende trein van 8:11 stopt niet in Driebergen-Zeist en dus moest ik wachten op de trein van 8:26.
Wanneer er geen plek meer is in de trein en jij daardoor deze trein moet missen, dan kun je beter claimen via een formulier met begeleidend schrijven, of via een brief. Het systeem kan immers nooit weten dat jij niet met die trein bent vertrokken. Om die reden is jouw claim ook afgewezen, aangezien er onvoldoende vertraging is gevonden.

Voor nu heb ik je claim aangevuld, en deze alsnog goedgekeurd.
Het zou dan wel goed zijn deze opties ook te vermelden op http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html
Ik zie nu alleen dat ik het via een Mijn NS account kan regelen.

Nog beter zou zijn als je daar ook een toelichting kunt geven. Nu zou het een hoop extra werk kosten omdat ik dan weer een brief of begeleidend schrijven moet schrijven, terwijl een extra toelichting bij een claim via Mijn NS, naar mijn idee, voor beide partijen makkelijker en sneller zou zijn. Tip!

Maar goed, in elk geval bedankt voor je reactie en je inspanning.
Op deze pagina staan meerdere opties vermeld:

- Online via Mijn NS
- Online via Mijn NS Zakelijk
- Met het formulier ‘Geld terug bij vertraging'

Een extra toelichting via Mijn NS doen we liever niet, omdat dit ten koste van de verwerkingstijd gaat. Desalniettemin bedankt voor je suggestie.
Misschien is het een idee om dan minimaal te vermelden bij de claim via MijnNS dat je in het geval van niet meekunnen, niet je eindbestemming bereikt, werkzaamheden je alleen een papieren verzoek kan doen?
Nu geven jullie de suggestie dat je het via MijnNS kan regelen, maar jullie weigeren zelf om het daar mogelijk te maken via een commentaar/opmerkingen veld
Lijkt me een goede suggestie, Marv. Ik ga dit meteen doorzetten.
Sivan, na lange tijd nog even reactie. Je schreef dat je de aanvraag had goedgekeurd. Maar op het transactieoverzicht van mijn OV Chipkaart kan ik niet vinden dat er de laatste tijd saldo is bijgeschreven. Afgezien van de periodieke € 50,-- van het automatisch opladen. Ik kan ook geen bijschrijving op mijn bankrekening vinden.

Dit zou toch te zien moeten zijn op mijn transactieoverzicht, want daar wordt het saldo toch teruggestort? Of is de claim alsnog afgewezen?
Een toegewezen claim komt niet op uw transactieoverzicht. Het zou op uw bankrekening bijgeschreven moeten worden.
@Pe_pe: Okee, maar op mijn bankrekening staat zoals gezegd ook niets... heb alle bijschrijvingen vanaf november 2015 gecheckt.

Reageer