beantwoord

Niet eens met afwijzing GTbV

• 29 december 2015
  • 11 reacties
  • 230 Bekeken

Ik ben het niet eens mij de afwijzing die ik gekregen heb. Door problemen met het automatisch remsysteem viel de trein die ik had van Breda naar utrecht uit en heb ik zeker een half uur vertraging (een trein) opgelopen. Het gaat om 11 december
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 januari 2016, 10:30

De claim van Kaylemmens is inmiddels alsnog aangepast en goedgekeurd.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Kaylemmens, en welkom!

Als je het claimnummer noemt, zal ik morgen opnieuw je claim beoordelen voor je.
41064745
Ik heb je claim bekeken, Kaylemmens.

De overstap op Den Bosch heeft niet gereden. Een volgende trein richting Utrecht ging om 16.09, waarmee je om 16.37 zou aankomen, in plaats van om 16.21.

Welke trein heb jij uiteindelijk genomen?
Naar mijn idee heeft de trein, met remproblemen, langer stil gestaan dan dat. Ik kan het me nou niet exact meer herinneren hoe laat die trein ging maar bij de overstap was er tijd zat om iets te eten te halen. Ik denk ongeveer een 30 minuten vertraging te hebben gehad
Om je claim te herzien, is het wel handig als ik weet hoe je reis is verlopen.

Volgens onze gegevens is de trein van naar Den Bosch aangekomen om 15.41, dus met 1 minuut vertraging. Je zou de overstap zodoende moeten halen.

Zou je nog even willen nagaan hoe je precies bent gereisd? Ik ben er maandag weer, dan kan ik nogmaals naar je claim kijken.
Reputatie 6
Op ovtijden is te zien dat trein 13654 tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch van +3 naar +28 gegaan is, dit zou kunnen matchen met het verhaal over een trein met problemen. In Ht was deze trein ook opgeheven.
Dat klopt echter weer niet met de genoemde aankomsttijd in Ut om 16.21 u...?
De overstap 854 heeft niet gereden. Ritbeeldmatching, kom er maar in. Trein 300854 heeft gereden met +5 vanaf Ht naar Ut.

Trein 16054/13654 heeft net na de aansluiting bij Vught een tijdje stil gestaan, om daarna met moeite naar Ht te gaan, net voor Ht nogmaals een tijd stil te staan, om uiteindelijk om 16.28 te Ht te arriveren en daar opgeheven te worden.

Aankomst te Ht om 15.40 kan met trein 3654, aankomsttijd was 15.40+2.

Aankomst te Ut om 16.21 betekent trein 300854.
Kaylemmens, zou je jouw reis willen toelichten? (Wsm en Henk, jullie weten er ongetwijfeld alles vanaf, maar ik hoor graag ook van TS hoe hij is gereisd).
Dat heeft TS in reactie #4 al aangegeven: De trein viel vóór de overstap op 's-Hertogenbosch stil door remproblemen en dat leverde een half uur vertraging op, maar tussendoor was er tijd om iets te eten te halen. Had TS bij aankomst op de klok moeten kijken om te noteren dat de vertraging tot dan toe kennelijk om precies te zijn 28 minuten was, met een vooruitziende blik vermoedend dat jullie registratie terzake niet zou gaan deugen?
(Wsm en Henk, jullie weten er ongetwijfeld alles vanaf, maar ik hoor graag ook van TS hoe hij is gereisd).
Wat ik op zijn minst opvallend vind is dat er weer eens inconsistentie lijkt te zijn tussen de praktijk en de GTBV-computer.
De claim van Kaylemmens is inmiddels alsnog aangepast en goedgekeurd.

Reageer