beantwoord

Niet kunnen aangeven hoeveel vertraging je hebt

• 11 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 4
Ik heb een claim voor geld terug bij vertraging ingediend via het online formulier, aangezien ik met een e-ticket reisde, maar het was niet mogelijk om aan te geven hoe lang je vertraging had.

Vroeger kon je namelijk aangeven of je 30 t/m 59 minuten vertraging had of 60 minuten of meer. Ik vraag me af hoe de NS dit nu gaat beoordelen hoelang je vertraging hebt.

Mijn gevoel hierbij is dat men nu expres gaat beoordelen dat je 30 t/m 59 minuten vertraging hebt in plaats van 60 minuten of meer. Scheelt de NS natuurlijk meer geld.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 oktober 2018, 21:41

Dat is heel vreemd. Ik heb zojuist hetzelfde geprobeerd en ik nadat ik alles had ingevuld verscheen de vraag hoeveel vertraging ik had. Ik moest kiezen want anders kon ik niet verder naar de volgende pagina. Ik kreeg de volgende melding:

Er zijn één of meerdere velden niet of niet juist ingevuld. Controleer uw gegevens en verstuur het formulier opnieuw.

Duur van de vertraging

Het advies is om de claim nogmaals in te dienen via dit formulier. Je kan ook een terugkoppeling afwachten en daarop reageren dat je meer dan een uur vertraging had. Als je dat had dan want dat is mij ook niet duidelijk.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat is heel vreemd. Ik heb zojuist hetzelfde geprobeerd en ik nadat ik alles had ingevuld verscheen de vraag hoeveel vertraging ik had. Ik moest kiezen want anders kon ik niet verder naar de volgende pagina. Ik kreeg de volgende melding:

Er zijn één of meerdere velden niet of niet juist ingevuld. Controleer uw gegevens en verstuur het formulier opnieuw.

Duur van de vertraging

Het advies is om de claim nogmaals in te dienen via dit formulier. Je kan ook een terugkoppeling afwachten en daarop reageren dat je meer dan een uur vertraging had. Als je dat had dan want dat is mij ook niet duidelijk.
Reputatie 4
Het probleem is opgelost. Je kan weer aangeven of je 30 t/m 59 minuten of 60 minuten of meer vertraging hebt gehad.
Reputatie 4
Nog even terugkomend op deze kwestie.

Wanneer je met de intercity direct hebt gereisd en ja aanvinkt bij het online formulier dan heb je de keuze uit 15 t/m 29 minuten en 30 minuten of meer.

Wanneer je niet met de intercity direct hebt gereisd kan je wel aangeven dat je 30 t/m 59 minuten of 60 minuten of meer vertraging hebt gehad.

Ik ben namelijk bang dat als je met de intercity direct hebt gereisd en je 60 minuten of meer vertraging hebt gehad en je moet aangeven dat je 30 minuten of meer vertraging hebt gehad, dat er automatisch wordt gezegd dat je 30 minuten vertraging hebt gehad. Scheelt natuurlijk weer geld.
Reputatie 5
NS hanteert 2 tarieven voor geld terug bij vertraging. In een reguliere trein krijg je de laagste vergoeding bij een vertraging van 30 t/m 59 minuten en de hoogste bij 60 minuten vertraging of meer. In de ICD is dit 15 t/m 29 minuten en 30 minuten of meer. Er is echter ook daar geen derde tarief. Je krijgt alleen sneller een vergoeding en ook sneller de hoogste vergoeding. De vergoeding is hier dus gelijk voor elke vertraging van 30 minuten of (veel) meer.
Reputatie 4
NS hanteert 2 tarieven voor geld terug bij vertraging. In een reguliere trein krijg je de laagste vergoeding bij een vertraging van 30 t/m 59 minuten en de hoogste bij 60 minuten vertraging of meer. In de ICD is dit 15 t/m 29 minuten en 30 minuten of meer. Er is echter ook daar geen derde tarief. Je krijgt alleen sneller een vergoeding en ook sneller de hoogste vergoeding. De vergoeding is hier dus gelijk voor elke vertraging van 30 minuten of (veel) meer.

Oké duidelijk.

Reageer