beantwoord

Niet mogelijk om een claim in te dienen als je niet hebt ingecheckt.

• 15 mei 2017
  • 7 reacties
  • 138 Bekeken

Afgelopen donderdagmiddag probeerde ik op mijn normale tijd dat ik naar huis ga in Dieren op de trein te stappen richting Arnhem.
Bij aankomst op het station stond er een sprinter richting Zutphen klaar (op het perron naar Arnhem). Een snelle check met de conducteur leerde mij dat er geen treinen richting Arnhem reden.

Ik heb toen ook niet meer ingecheckt. Deze onmogelijke treinrit kan ik online niet declareren omdat deze niet in het systeem aanwezig is.

Wat kan ik hiermee doen? En voortaan wel inchecken en direct weer uitchecken?
icon

Beste antwoord door Thom 15 mei 2017, 11:46

Voor deze specifieke situatie bestaan geen regelingen. Het zou ook wel erg ver gaan om hier een claim voor in te kunnen dienen. U bent geen geld kwijt en NS is sowieso niet aansprakelijk voor eventuele vervolgschade.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor deze specifieke situatie bestaan geen regelingen. Het zou ook wel erg ver gaan om hier een claim voor in te kunnen dienen. U bent geen geld kwijt en NS is sowieso niet aansprakelijk voor eventuele vervolgschade.
Wat vervelend dat jouw trein niet ging. Was er geen vervangend busvervoer ingezet? En hoe laat wou je deze treinrit precies maken? Ik kijk graag even met je mee wat er mogelijk is.
Wat vervelend dat jouw trein niet ging. Was er geen vervangend busvervoer ingezet? En hoe laat wou je deze treinrit precies maken? Ik kijk graag even met je mee wat er mogelijk is.

Het ging om de trein van 17:39u uit Dieren richting Arnhem (om daar over te stappen naar Elst). Op dat moment was er nog geen busvervoer beschikbaar (behalve de reguliere bussen).
Reputatie 7
Een halfuur later ging de trein weer. Die van 18.09 heeft wel gereden (weliswaar vertraagd) https://www.ovtijden.com/avtdag/DR/20170511
Je kan dan hier geen claim voor indienen. Er is ook geen geld verloren gegaan aangezien je niet bent in- en uitgecheckt.
Qua tijd zat ik er een uur naast (was 16:39u).
Maar goed: wat ik begrijp is dat als de trein niet rijdt en je niet heb ingecheckt je niets kunt terugvragen (ook al heb je er wel last van).
Reputatie 7
Badge +4
Klopt en de gedachte dat je voor elk ongemak dat door een ander wordt veroorzaakt wordt een claim kunt indienen gaat ook niet op. Zeker niet als het ook nog op geen enkele wijze te verifiëren valt.

Reageer