beantwoord

Ns advies omreizen met bus

• 23 oktober 2016
  • 17 reacties
  • 425 Bekeken

Reputatie 2
Vanavond van schiphol naar leiden moeten reizen. Helaas door aanrijding met persoon geen treinen. Advies NS via 9292 app ( na veel vragen,onduidelijkheid,geen vervangende bussen) om moeten reizen met bus 300 via Haarlem. Kan ik kosten voor bus ook terugvragen samen met geld terugvragen voor trein?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 24 oktober 2016, 10:03

Er was zondagavond inderdaad een aanrijding waardoor het treinverkeer rond Schiphol ernstig ontregeld was. Hoe vervelend ook, wanneer je als reiziger kiest voor alternatief vervoer, zoals een lijnbus van een regionale vervoerder, dan zijn die kosten voor eigen rekening. Vanaf 21:00 reden er stopbussen tussen Hoofddorp en Leiden Centraal, door ons ingezet. Ik betreur de extra reistijd en in dit geval extra kosten, maar kan het verzoek tot restitutie niet honoreren.

@Marieke / @Ben Het enige wat ik kan doen is uitzoeken of het (om)reizen met de lijnbussen door ons ter plekke is gecommuniceerd en navragen of in dat specifieke geval onkosten vergoed mogen worden. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Ik ga m'n best doen.
Bekijk origineel

17 reacties

Had me net aangemeld voor dezelfde vraag over dit ongeval/traject. Alleen ging ik van Leiden naar Schiphol.

De trein voor ons had treurig genoeg een aanrijding richting Nieuw-Vennep. Onze trein stond stil op station Sassenheim. Van daaruit advies van NS gevolgd om met bus 360 (geloof ik) richting Schiphol te reizen, ik moest zijn in Hoofddorp dus stapte ik een bushalte eerder uit.
Ik ben daarbij overigens vergeten uit te checken op station Sassenheim, dus dit station staat ook helaas niet tussen mijn Reishistorie; wel het eindpunt Hoofddorp.

Heb een ouderwets busrit kaartje gekocht. Kan ik de onkosten hiervoor vergoed krijgen en hoe? (heb een particulier NS Weekend OV dat niet geldt voor busritten)
Er was zondagavond inderdaad een aanrijding waardoor het treinverkeer rond Schiphol ernstig ontregeld was. Hoe vervelend ook, wanneer je als reiziger kiest voor alternatief vervoer, zoals een lijnbus van een regionale vervoerder, dan zijn die kosten voor eigen rekening. Vanaf 21:00 reden er stopbussen tussen Hoofddorp en Leiden Centraal, door ons ingezet. Ik betreur de extra reistijd en in dit geval extra kosten, maar kan het verzoek tot restitutie niet honoreren.

@Marieke / @Ben Het enige wat ik kan doen is uitzoeken of het (om)reizen met de lijnbussen door ons ter plekke is gecommuniceerd en navragen of in dat specifieke geval onkosten vergoed mogen worden. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Ik ga m'n best doen.
Reputatie 2
De app van 9292 gaf dit advies ook steeds aan .Op Schiphol helaas bijna geen informatie te krijgen. Fijn dat er vanaf 21.00 bussen reden vanaf Hoofddorp,maar ook dat was niet bekend op Schiphol. Pas op Leiden zag ik dat er bussen waren ingezet.
Dus vandaar dat veel mensen advies van 9292 app overnamen en via Haarlem toch naar Leiden kwamen.
Reputatie 2
Ook via Twitter gisteravond vanaf Schiphol contact gezocht met NS .Reactie: "Voor zover wij weten worden er geen extra bussen ingezet " Bericht van 21.08
Ook via Twitter gisteravond vanaf Schiphol contact gezocht met NS .Reactie: "Voor zover wij weten worden er geen extra bussen ingezet " Bericht van 21.08
Spijtig dat te lezen. Officieel zijn we de bussen inderdaad vanaf 21.15 gaan communiceren en toen stond het ook op de site.
De app van 9292 is niet onze app en geeft logischerwijs een optie met de lijnbus wanneer het treinverkeer gestremd is.
Reputatie 2
Spijtig dat te lezen. Officieel zijn we de bussen inderdaad vanaf 21.15 gaan communiceren en toen stond het ook op de site.
De app van 9292 is niet onze app en geeft logischerwijs een optie met de lijnbus wanneer het treinverkeer gestremd is.

Toen zat ik dus net in de bus ( ingechecked 21.01) naar Haarlem

Dit noem je toch geen heldere, goede communicatie??

Ik weet dat het cliche (en flauw) is om op de NS af te geven, maar ik hoop dat hier toch echt meer begrip voor de reiziger uit volgt. De kosten die gemaakt zijn volgen logischerwijs uit de berichten die NS heeft uitgegeven.
Reputatie 2

Dit noem je toch geen heldere, goede communicatie??

Ik weet dat het cliche (en flauw) is om op de NS af te geven, maar ik hoop dat hier toch echt meer begrip voor de reiziger uit volgt. De kosten die gemaakt zijn volgen logischerwijs uit de berichten die NS heeft uitgegeven.

Inderdaad ja, als NS aangeeft dat er geen extra bussen ingezet gaan worden, dan kun je niet verwachten dat reizigers rustig op een bankje gaan zitten wachten vanaf 21.00 tot ongeveer 22.30,als de treinen ws weer zouden gaan rijden.
Reputatie 5
En dat niet alleen..dat je niet meteen in een taxi kunt springen en ns de kosten laten betalen is begrijpelijk. Maar iedereen die zelf al alternatief vervoer geregeld heeft, zit niet in de door de ns ingezette bussen. Dat scheelt ook weer geld.
Reputatie 2
Al wat nieuws??
Reputatie 7
Badge +3
Er zal weinig nieuws komen. Kosten voor de bus zijn in dit geval voor eigen rekening.
Reputatie 2
Er zal weinig nieuws komen. Kosten voor de bus zijn in dit geval voor eigen rekening.

Dan heb je niet goed gelezen :8
Ik hoop toch echt dat hier antwoord op komt... Of is dit forum daar niet voor?
Indien jullie Klaas-Jan een privébericht hebben gestuurd zal hij jullie door middel van een privébericht de voortgang van de claim melden.
Reputatie 2
Indien jullie Klaas-Jan een privébericht hebben gestuurd zal hij jullie door middel van een privébericht de voortgang van de claim melden.

Heb inderdaad privebericht verstuurd dus wacht op antwoord
Reputatie 2
Met dank aan Klaas-Jan NS worden alle kosten gewoon vergoed, dus reis Schiphol-Leiden ( vol tarief) en de kosten voor de Q-liner. Goede service!
Vanwege de situatie heb ik maatwerk toegepast bij Marieke en Ben en heb beide een vergoeding gegeven met als maatstaf onze regeling 'Geld terug bij Vertraging'. Bijna altijd kan een claim worden ingediend via de normale route. Soms moeten we maatwerk toepassen, zoals deze keer.

Reageer