beantwoord

Ns reistoeslag betaald maar niet gebruikt hoe terug te verhalen

  • 16 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wilde de intercity direct naar Amsterdam Centraal waarvoor een toeslag gold. Braaf betaald maar die kreeg 20 min vertraging en toen ben ik op de gewone intercity gestapt om mijn andere aansluitingen niet te missen. Hoe krijg ik mijn 2,30 euro nu terug?
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 augustus 2015, 21:50

Ik weet niet zeker of u in aanmerking komt voor compensatie. Hoe kunt u aantonen dat u niet met intercity direct hebt gereisd? Voor intercity direct geldt wel een aangepaste regeling geld terug bij vertraging, die al uitkeert vanaf 15 minuten. Zie deze pagina. Misschien kunt u daar een beroep op doen?

Ik raad u aan contact op te nemen met de klantenservice om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens denk ik dat u alsnog eerder in Amsterdam aangekomen was met de vertraagde intercity direct.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Ik weet niet zeker of u in aanmerking komt voor compensatie. Hoe kunt u aantonen dat u niet met intercity direct hebt gereisd? Voor intercity direct geldt wel een aangepaste regeling geld terug bij vertraging, die al uitkeert vanaf 15 minuten. Zie deze pagina. Misschien kunt u daar een beroep op doen?

Ik raad u aan contact op te nemen met de klantenservice om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens denk ik dat u alsnog eerder in Amsterdam aangekomen was met de vertraagde intercity direct.

Reageer