beantwoord

Omreizen

• 12 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

Hallo.
Afgelopen weekend reed de trein van Venlo richting Eindhoven niet.
Ik moest daardoor via Roermond omreizen. Het lukte me net om de aansluiting te halen. Echter in Eindhoven moest ik overstappen op de trein richting Den haag. Normaal staat die aan de overzijde van het perron. Echter nu stond er volgens de planning dat hij vanaf spoor 2 zou vertrekken. In Eindhoven besloten ze ook nog eens onze trein te koppelen, waardoor, de 2 minuten die je had om over te stappen gewoon onmogelijk waren. Ik was nu een uur te laat op de bestemming. Ik neem aan dat dit ook als 'vertraging' geclaimd kan worden? En zal het zo lukken met een papieren formulier om de vertraging zo te claimen? Ik heb omdat het omreisadvies via Veolia was, dus bij Veolia ingecheckt. En in Roermond bij NS gewoon ingecheckt.

Overigens, waar kan ik klachten indienen? Want er is nogal een vervelend voorval geweest in Roermond, waar ik niet van gediend was.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 12 oktober 2015, 23:24

Als het een officieel omreisadvies was, dan had u niet bij Veolia in en uit moeten checken, maar alleen in Venlo in moeten checken bij NS en daar weer uitchecken op de eindbestemming. NS werkt er hard aan om reizigers daarover goed te informeren. Nu wordt het gezien als twee losse reizen en hebt u alleen recht op een vergoeding op basis van een half uur vertraging op het reisdeel tussen Roermond en uw eindbestemming.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Ik heb omdat het omreisadvies via Veolia was, dus bij Veolia ingecheckt. En in Roermond bij NS gewoon ingecheckt.
Hoe laat was dit?
Was dit een omreisadvies gegeven door NS?
Als het een officieel omreisadvies was, dan had u niet bij Veolia in en uit moeten checken, maar alleen in Venlo in moeten checken bij NS en daar weer uitchecken op de eindbestemming. NS werkt er hard aan om reizigers daarover goed te informeren. Nu wordt het gezien als twee losse reizen en hebt u alleen recht op een vergoeding op basis van een half uur vertraging op het reisdeel tussen Roermond en uw eindbestemming.
En waar staat dat ? Ik ben al 20 jaar klant en nog nooit daarvan gehoord en nooit heeft iemand me dat gezegd? Als ik via NS had ingecheckt had ik een boete van Veolia gekregen omdat ik niet juist ben ingecheckt
De OV-chipkaart bestaat natuurlijk nog geen 20 jaar en sinds de introductie daarvan werkt NS er heel hard aan om reizigers goed te informeren over het gebruik ervan en er zijn zelfs nog mogelijkheden voor toekomstige verbetering.

Als er officieel wordt geadviseerd om bij werkzaamheden met een andere vervoerder te reizen, dan betaalt NS aan die andere vervoerder daarvoor, dat moeten de reizigers dan niet nog een keer zelf doen. Voor reizigers geldt hetzelfde als bij inzet van toeringcars: in- en uitchecken op dezelfde stations als wanneer er geen werkzaamheden zouden zijn.
Ik heb nog nooit daarvan gehoord en NS informeert helemaal niemand iets. Enigste wat ze omroepen, u kunt via Roermond omreizen. Ik ga wel een klacht indienen, want dit slaat gewoon nergens op.

Reageer