beantwoord

Omreizen bij uitval trein met Traject Vrij abonnement

• 8 januari 2019
  • 5 reacties
  • 290 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb een Traject Vrij abonnement voor het traject van Cuijk naar Boxtel via Nijmegen en Den Bosch.

Op 4 januari viel de trein van Boxtel naar Den Bosch van 16:52 uit, wat had betekent dat ik minimaal 30 minuten vertraging zou hebben. In plaats van te wachten heb ik de trein naar Eindhoven genomen van 16:53, waar ik vervolgens ben overgestapt op de trein richting Blerick. In Blerick ben ik vervolgens overgestapt op de trein richting Cuijk. Deze reis duurde ongeveer 15 minuten langer dan mijn normale reis en kostte uiteraard geld omdat deze buiten mijn abonnement valt.

Heb ik hier recht om dit geld terug te vragen? Via de website kan ik geld terugvragen bij deze reis, maar de reis zelf had geen vertraging, het was enkel een consequentie van uitval op mijn normale traject. Als ik deze reis niet had genomen had ik minimaal 30 minuten vertraging gehad, wat wel in aanmerking komt voor geld terug, maar deze reis heb ik uiteindelijk niet gemaakt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
icon

Beste antwoord door Tamzin 8 januari 2019, 17:25

Het stond wel in de Reisplanner aangegeven als alternatieve route en op basis van dat advies heb ik dus ook besloten om de omreis te maken.
Dat geeft geen recht op terugbetaling omdat de reisplanner altijd alle opties geeft ook als ze voor de klant veel duurder zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Was de omreismogelijkheid omgeroepen door NS of heb je deze omreis op eigen initiatief gemaakt? Wanneer je de omreis op eigen initiatief hebt gemaakt, heb je nergens recht op. Niet op restitutie voor de extra kosten vanwege de reis buiten traject en niet voor GTbV, want die vertraagde reis heb je niet gemaakt en je hebt met de omreis minder dan 30 minuten vertraging gehad.
Ik kan me niet herinneren dat het is omgeroepen. Ik weet niet of dit ergens terug te zien is, want ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet.

Het stond wel in de Reisplanner aangegeven als alternatieve route en op basis van dat advies heb ik dus ook besloten om de omreis te maken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat geeft geen recht op terugbetaling omdat de reisplanner altijd alle opties geeft ook als ze voor de klant veel duurder zijn.
Badge +3
Hebt u het Altijd Vrij-abonnement al eens overwogen? Dat kost maar iets meer dan Traject Vrij op die afstand. NS Flex Altijd Vrij is maandelijks opzegbaar en zelfs goedkoper dan een maandabonnement Traject Vrij op die route.
Hallo scarn, welkom op onze Community!

Ik zie dat de andere leden hier al het nodige over aangegeven hebben. Het is niet zeker of de claim zal worden goedgekeurd, maar ik raad je aan om de claim wel in te dienen. Mocht deze afgekeurd worden dan kun je ook nog reageren op deze afwijzing met daarbij een toelichting.

Laat je even weten hoe het afloopt?

Reageer