beantwoord

Oneens met afwijzing

• 27 november 2015
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Hallo,

ik heb een afwijzing ontvangen op mijn verzoek 'geld terug bij vertraging'. In mijn optiek onjuist (>30 min, >2,30 euro, niet aangekondigd, etc) en wil graag in contact met NS hierover. Kan dit alleen via openbare kanalen als dit forum, twitter en/of facebook?
Heb niet echt de behoefte om met heel internet-lezend Nederland dit - weinig interessante - verhaal te bespreken. M.a.w. zijn er ook mogelijkheden om via dit 'besloten' via PB's te bespreken?
Zo niet, en Mocht dit jullie beleid zijn, ben ik wel benieuwd wat hier de gedachte achter is?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 november 2015, 09:26

U kunt de klantenservice ook via besloten kanalen bereiken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact) of te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies). Zelfs ouderwetse post is nog mogelijk, maar dat adres heb ik zo even niet paraat :)

De gedachte is dat andere kanalen sneller tot een afhandeling leiden: als u met een medewerker belt of chat, bijvoorbeeld, dan kan het zo geregeld zijn. Bij een persoonlijk bericht duurt de afhandeling langer.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
U kunt de klantenservice ook via besloten kanalen bereiken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact) of te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies). Zelfs ouderwetse post is nog mogelijk, maar dat adres heb ik zo even niet paraat :)

De gedachte is dat andere kanalen sneller tot een afhandeling leiden: als u met een medewerker belt of chat, bijvoorbeeld, dan kan het zo geregeld zijn. Bij een persoonlijk bericht duurt de afhandeling langer.
Beste Tochjo,

bedankt voor je toelichting. Ik heb een reactie gestuurd via email (nsonline@ns.nl, het account waaruit ook de afwijzing verstuurd wordt). Inmiddels drie e-mails maar zonder reactie en ook geen reactie dat de mail 'bounced' of iets. Lijkt dat je mail dus gewoon aankomt en gelezen kan worden. Als NS dit kanaal niet (meer) gebruikt is het aan te raden dit aan te geven en in ieder geval een geautomatiseerd bericht te versturen wat aangeeft dat het een no-reply account is.
Als ze dit kanaal nog wel gebruiken, adviseer ik de NS hier aandacht aan te besteden ivm hun responstijd (>1,5 week en 3 mails verder) zonder reactie
Hoi Remco. Juist om reizigers de kans te geven hun bezwaar ook via een andere weg in te dienen dan per brief, e-mail of telefoon, hebben we het mogelijk gemaakt dit via dit forum te doen. We doen dit via een topic (openbaar), niet via privéberichten. Dit zodat andere forumleden daar ook van kunnen leren, of zelfs kunnen helpen. Dat wordt altijd erg gewaardeerd.

Dit is inderdaad een no-reply mail, maar we beantwoorden ze wel. Omdat je dit 1.5. week geleden hebt gedaan, kan dit nog even duren. We hebben momenteel een achterstand op onze backoffice.

Reageer