beantwoord

Onjuiste 'geen onvoldoende vertraging geconstateerd'

• 25 september 2015
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Hallo!

Ik heb zojuist 5 brieven ontvangen met afgewezen claims. Ik heb talloze andere claims ingevoerd die wel gewoon zijn toegewezen dus het is mij niet helemaal duidelijk waarom het bij deze 5 is misgegaan.

Ik check altijd terwijl ik naar het station loop of treinen vertraging hebben of zijn uitgevallen (bij de intercity direct is dat namelijk zeer vaak het geval). Meestal drink ik dan voor het incheckgedeelte koffie en wacht ik op de trein. Wellicht dat dit de reden is dat er niet genoeg 'vertraging' wordt geconstateerd omdat ik dan pas als de trein weer gaat incheck.

Het gaat om de volgende claims:
1 ==> trein van 22.54 vertrok 30 min later
2 ==> machine kapot, reed niet
3 ==> trein van 22.24 vertrok 30 min later
4 ==> trein van 22.24 vertrok 30 min later
5 ==> trein van 13.55 reed niet

Alvast bedankt!

Mvg, Willem
icon

Beste antwoord door jsalomons 25 september 2015, 12:15

In het geval van Geld Terug Bij Vertraging (GTBV) dienen je check-in en check-uit tijden overeen te komen met de vertraging/

Bij reizen met uw OV-chipkaart bij NS (bijv. reizen op saldo of een abonnement op uw OV-chipkaart waarmee u in- en uitcheckt) hoeft u niets mee te sturen. Voorwaarde is wel dat u heeft in- en uitgecheckt bij NS zodat uw vertrek- en aankomststation bekend zijn.

Op het moment dat je trein dus uitvalt en je een trein van bijvoorbeeld een uur later neemt, dient er wel een check in te zijn voor de trein die is uitgevallen. Dit kan mogelijk bij jou het probleem zijn.

Neem even contact op met de Klantenservice via een PB op het forum, via twitter, email, chat of telefonisch. Het zal uitgezocht worden en in orde gemaakt worden.

(de chat is te vinden op de website. https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false)
Bekijk origineel

5 reacties

In het geval van Geld Terug Bij Vertraging (GTBV) dienen je check-in en check-uit tijden overeen te komen met de vertraging/

Bij reizen met uw OV-chipkaart bij NS (bijv. reizen op saldo of een abonnement op uw OV-chipkaart waarmee u in- en uitcheckt) hoeft u niets mee te sturen. Voorwaarde is wel dat u heeft in- en uitgecheckt bij NS zodat uw vertrek- en aankomststation bekend zijn.

Op het moment dat je trein dus uitvalt en je een trein van bijvoorbeeld een uur later neemt, dient er wel een check in te zijn voor de trein die is uitgevallen. Dit kan mogelijk bij jou het probleem zijn.

Neem even contact op met de Klantenservice via een PB op het forum, via twitter, email, chat of telefonisch. Het zal uitgezocht worden en in orde gemaakt worden.

(de chat is te vinden op de website. https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false)
Weet jij het emailadres?
Mailen kan via eva op bovenstaande webadres
geef aan dat je een email wilt versturen bij eva, en zij zal alle nodige gegevens opvragen.
Welkom op het NS Forum meelwillem!

Het toekennen van een claim voor Geld terug bij Vertraging wordt gedaan op basis van je reisgegevens. De reden dat de claims zijn afgewezen is dus hoogstwaarschijnlijk omdat je niet hebt ingecheckt voor de vertraagde trein had moeten vertrekken.

P.s. Ik heb de claimnummers weggehaald uit je bericht in verband met je privacy.
Reputatie 4
Badge
In dergelijke gevallen kunt u het beste toch vast inchecken en desnoods direct weer uitchecken om die zone te verlaten. Zo kan NS nagaan dat u inderdaad op het station bent geweest om de betreffende trein te nemen.

Reageer