beantwoord

Onkosten overig vervoer i.v.m. vertraging

• 22 november 2015
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Goedemorgen,

Mijn vraag betreft de volgende:
Op woensdag 4 november jl. reisde ik van Arnhem naar Amsterdam Zuid. Altans, dat was de bedoeling. Tijdens mijn reis bleek er door een storing geen treinverkeer mogelijk te zijn tussen Amsterdam Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid. Alle reizigers werden verzocht uit te stappen op station Amsterdam Bijlmer Arena en op een andere wijze hun reis te vervolgen. Ik heb daarom de metro gepakt naar halte Amsterdam Zuid. Ik heb een NS Altijd vrij abonnement, maar door deze storing was ik genoodzaakt de metro te pakken, waardoor ik extra reiskosten (namelijk die van de metro) heb gemaakt. Graag zou ik zien dat NS deze onkosten vergoedt en hoor ik op welke manier ik mijn onkosten bij NS kan declareren.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door marv87 22 november 2015, 20:35

De NS vergoed bij geld terug bij vertraging inderdaad geen bedragen onder de 2,30. Maar als de NS u verzoekt om met ander vervoer zelf te regelen dan horen zij dat inderdaad te vergoeden.
Hier is geen standaard procedure voor en ook geen minimum bedrag voor.
Mocht u hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebben heeft u ook recht op 1/42 deel van uw maandelijkse abonnement. (of 1/21 bij meer dan 60 minuten vertraging)

Helaas is er voor uw situatie geen standaard methode om de claim in te dienen. Als u de claim digitaal indient zal deze afgekeurd worden (u bent namelijk uitgecheckt voordat u uw eindbestemming bereikt hebt).

Het beste kunt u of een papieren formulier indienen en daar een extra brief bij doen waarin u uitleg doet van de situatie EN de eis neer legt voor de extra gemaakte kosten, wel dient u een uitdraai van die kosten mee te sturen.
Alternatief is wachten dat een moderator van de NS uw topic bekijkt en hopen dat deze genegen is uw situatie direct met u af te handelen.
Bekijk origineel

4 reacties

onder de 2,50 vergoed ns niet naar mijn weten dus de E 2,12voor de metro bent u waarschijnlijk kwijt.
Maar het scheelde u wel een omreis via amsterdam sloterdijk
De NS vergoed bij geld terug bij vertraging inderdaad geen bedragen onder de 2,30. Maar als de NS u verzoekt om met ander vervoer zelf te regelen dan horen zij dat inderdaad te vergoeden.
Hier is geen standaard procedure voor en ook geen minimum bedrag voor.
Mocht u hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebben heeft u ook recht op 1/42 deel van uw maandelijkse abonnement. (of 1/21 bij meer dan 60 minuten vertraging)

Helaas is er voor uw situatie geen standaard methode om de claim in te dienen. Als u de claim digitaal indient zal deze afgekeurd worden (u bent namelijk uitgecheckt voordat u uw eindbestemming bereikt hebt).

Het beste kunt u of een papieren formulier indienen en daar een extra brief bij doen waarin u uitleg doet van de situatie EN de eis neer legt voor de extra gemaakte kosten, wel dient u een uitdraai van die kosten mee te sturen.
Alternatief is wachten dat een moderator van de NS uw topic bekijkt en hopen dat deze genegen is uw situatie direct met u af te handelen.
Hoi Linda. Vervelend dat dit is gebeurd. In dit soort gevallen kun je inderdaad het beste een brief sturen, met een uitdraai van je reis per metro, en je kaartnummer. Dan kijkt een medewerker naar jouw reis en de mogelijkheden je tegemoet te komen.

In dit geval mag je de uitdraai en je kaartnummer sturen naar forum@ns.nl, dan kijk ik graag even voor je of ik iets voor je kan betekenen.
Linda, ik heb nog geen bericht van je gehad. Als je wil help ik je graag alsnog.

Reageer