beantwoord

online versie formulier geld terug bij vertraging

• 21 januari 2016
  • 7 reacties
  • 416 Bekeken

Ik reis sinds een jaar iedere dag met een zakelijke ov-chipkaart en ondervindt iedere maand wel een of meerdere keren forse vertraging (half uur of langer). In theorie heeft de NS een goed 'geld terug bij vertraging' beleid, maar in de praktijk wordt het je onnodig lastig gemaakt om een claim in te dienen. Belangrijkste reden daarvoor is dat je enkel met een via NS te bestellen papieren formulier een claim kunt indienen, wanneer je geen gebruik kunt maken van mijnns. Waarom zet de NS dit formulier niet gewoon online, zodat iedereen die dit formulier nodig heeft, het kan downloaden?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 januari 2016, 19:01

Ik ben even in de war met een 'check-in/check-uit claim'. Die loopt via MM. Vertraging claimen gaat inderdaad via het formulier. Ik snap je verzoek en vraag, maar voorlopig verandert de werkwijze niet. Ik heb het net wel doorgespeeld naar NS Business. Ze gaan het bespreken.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Elk formulier heeft een eigen nummer. Kennelijk vindt men het de moeite niet om een systeem te maken dat bij downloads automatisch een uniek nummer op het formulier zet.

U schrijft dat u een zakelijke OV-chipkaart hebt. Kunt u dan niet online claimen via Mijn NS Zakelijk?
Heeft die formuliernummering een functie?
Elk formulier heeft een eigen nummer. Kennelijk vindt men het de moeite niet om een systeem te maken dat bij downloads automatisch een uniek nummer op het formulier zet.

U schrijft dat u een zakelijke OV-chipkaart hebt. Kunt u dan niet online claimen via Mijn NS Zakelijk?

Nee, dat kan niet. Wij werken met een ov-chipkaart van Mobility Mixx en die kun je niet aan een mijnns account koppelen.
Welkom op het NS Serviceforum rt2014. Ik heb even nagevraagd hoe het in jouw geval zit en je dient het geheel via Mobility Mixx te spelen. Zij kunnen een claim voor je aanmaken en sturen die vervolgens door naar ons. Je staat dus in eerste instantie rechtstreeks met hun in contact. Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 09006624649.
Heeft die formuliernummering een functie?

Misschien als referentie voor de klant. Moet de klant wel zelf (voor het versturen) op het idee komen om dit te noteren.
Welkom op het NS Serviceforum rt2014. Ik heb even nagevraagd hoe het in jouw geval zit en je dient het geheel via Mobility Mixx te spelen. Zij kunnen een claim voor je aanmaken en sturen die vervolgens door naar ons. Je staat dus in eerste instantie rechtstreeks met hun in contact. Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 09006624649.

Daar denkt Mobility Mixx zelf anders over: https://member.mobilitymixx.nl/ola/Vraag_en_antwoord/Q_en_A_Trein.html

Mobility Mixx verwijst naar NS.
Ik ben even in de war met een 'check-in/check-uit claim'. Die loopt via MM. Vertraging claimen gaat inderdaad via het formulier. Ik snap je verzoek en vraag, maar voorlopig verandert de werkwijze niet. Ik heb het net wel doorgespeeld naar NS Business. Ze gaan het bespreken.

Reageer