Ik heb ns flex weekend vrij 1e klas ik had op zaterdag een ernstige vertraging toen ik naar tilburg reisde ik heb een claim ingediend en kreeg dus het onderstaande ik krijg 6.30. Ik snap niet waar dit bedrag vandaan komt . Ik dacht dat het op de vol tarief prijs berekend werdt of is dit intussen veranderd en waar is deze 6.30 dan wel op gebaseerd?
Ivm privacy alle cijfers van mijn rekening verborgen
Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 3 oktober 2020 en claimnummer **** behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van € 6,30. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ******. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.
Toelichting op het uit te betalen bedrag:
• | Restitutie 60+ minuten vertraging Dordrecht Zuid – Tilburg op 3 oktober 2020 van: € 6,30 |
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Peter91. Ik heb hier zo snel ook geen verklaring voor. Bij een NS Flex abonnement waarbij je een gedeelte hebt afgekocht, hoor je gecompenseerd te worden gebaseerd op de vol tarief ritprijs. Dit zou dan op basis moeten zijn voor de ritprijs van het beoogde traject. Bij 30+ minuten vertraging is het dan de helft van de ritprijs, bij 60+ de volledige ritprijs.
Enige wat ik dus kan concluderen is dat je minder compensatie hebt gekregen dan wat het zou moeten zijn. Je kunt het beste reageren op de e-mail en de situatie toelichten, de claim zal dan herzien worden.
Ik heb je claimnummer ook verwijderd overigens, gezien het potentieel misbruikt kan worden en het op de Community geen meerwaarde geeft.