beantwoord

Onterecht afgewezen claim

• 22 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

18 september moest ik met de trein van Deurne naar 's Hertogenbosch. Om 8:12 vertrok de trein, waarna ik met een overstap in Eindhoven, om 8:51 zou moeten aankomen. Door een wisselstoring stond ik echter een hele tijd vast in Helmond, wat mij een vertraging van langer dan een uur heeft bezorgd. Van Helmond naar Eindhoven zijn bussen geregeld, waarvan ik gebruik heb gemaakt. Van Eindhoven naar Den Bosch heb ik weer de trein genomen. Ik kwam pas om 10:38 aan in 's Hertogenbosch.
Volgens mij is bij de afwijzing alleen gekeken hoelaat ik in Deurne vertrok en hoelaat ik in Helmond uitcheckte. Aan mijn reisgeschiedenis is echter te zien dat ik later nog van Eindhoven naar 's Hertogenbosch ben gereisd, waardoor het duidelijk is dat mijn vertraging 1:47 uur heeft geduurd.
Wijst u mij de claim toe na deze uitleg?
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 oktober 2015, 09:49

Hoi Ruud. Ik heb de claim even voor je bekeken.

Jij hebt een claim ingediend voor Deurne - Helmond. Ik kijk eerst naar hoe die reis had moeten verlopen. Je had om 08.12 de trein, en zou dan om 08.19 moeten aankomen.

Je had willen reizen naar Den Bosch, maar dat kunnen wij via een Mijn NS claim nooit weten, aangezien je claimt voor alleen Deurne - Helmond. Je hebt ook voor deze reis in- en uitgecheckt, waarna je drie kwartier later ook nog incheckt op Eindhoven. Dit soort claims dien je dus via een formulier met begeleidend schrijven in te dienen, zodat de claim door een persoon wordt beoordeeld.

Wat je nu voor reis hebt:

- 08.09 check-in Deurne

- 09.18 check-uit Helmond

- 10.00 check-in Eindhoven

- 10.38 check-uit Den Bosch

Ik heb je claim allereerst gewijzigd naar Deurne - Den Bosch, want daar claim je immers voor. Je had om 08.51 uur moeten aankomen. Ik zie dat er vanaf Helmond problemen waren met de trein: jouw trein reed niet. Ik zal jouw claim nu alsnog aanpassen en goedkeuren. Ik wil je vragen in het vervolg goed te letten op je in- en uitcheckgedrag. Mocht er iets voordoen waardoor het niet anders kan, claim dan altijd via een formulier.
Bekijk origineel

6 reacties

Als je van Helmond naar Eindhoven met de NS-bus bent gereisd, hoe heb je daar dan voor betaald?

Als je met vervangend busvervoer reist, moet je gewoon ingecheckt blijven. Nu heb je blijkbaar een deel van de rit zwart gereisd.
Welkom op het NS Forum ruudvanderkant!

Je kunt contact met ons opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief), Twitter, Facebook, e-mail of chat om je claim te laten herzien. Als je je claim via het forum wil laten inzien dan wordt het dinsdag voor je opgepakt. Als je dit wilt kun je dan in een reactie het claimnummer posten waar het om gaat?
Welkom op het NS Forum ruudvanderkant!

Je kunt contact met ons opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief), Twitter, Facebook, e-mail of chat om je claim te laten herzien. Als je je claim via het forum wil laten inzien dan wordt het dinsdag voor je opgepakt. Als je dit wilt kun je dan in een reactie het claimnummer posten waar het om gaat?

Het claimnummer is 40995068
Als je van Helmond naar Eindhoven met de NS-bus bent gereisd, hoe heb je daar dan voor betaald?

Als je met vervangend busvervoer reist, moet je gewoon ingecheckt blijven. Nu heb je blijkbaar een deel van de rit zwart gereisd.

In de drukte op het station en onwetendheid wat komen zou gaan, heb ik me bij het verlaten van station Helmond uitgecheckt. (Door de opzet van station Helmond doe je dit nogal automatisch) De bussen kwamen namelijk op een parkeerplaats en niet op het spoor zelf, snap je?

Jij hebt een claim ingediend voor Deurne - Helmond. Ik kijk eerst naar hoe die reis had moeten verlopen. Je had om 08.12 de trein, en zou dan om 08.19 moeten aankomen.

Je had willen reizen naar Den Bosch, maar dat kunnen wij via een Mijn NS claim nooit weten, aangezien je claimt voor alleen Deurne - Helmond. Je hebt ook voor deze reis in- en uitgecheckt, waarna je drie kwartier later ook nog incheckt op Eindhoven. Dit soort claims dien je dus via een formulier met begeleidend schrijven in te dienen, zodat de claim door een persoon wordt beoordeeld.

- 08.09 check-in Deurne

Ik heb je claim allereerst gewijzigd naar Deurne - Den Bosch, want daar claim je immers voor. Je had om 08.51 uur moeten aankomen. Ik zie dat er vanaf Helmond problemen waren met de trein: jouw trein reed niet. Ik zal jouw claim nu alsnog aanpassen en goedkeuren. Ik wil je vragen in het vervolg goed te letten op je in- en uitcheckgedrag. Mocht er iets voordoen waardoor het niet anders kan, claim dan altijd via een formulier.

- 08.09 check-in Deurne

Hoi Sivan,

Bedankt voor de reactie en het begrip.

Groetjes, Ruud

Reageer