beantwoord

Onterecht afgewezen claim

• 19 november 2015
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

• Sprinter
  • 4 reacties
Mijn claim (41020316) is afgewezen zonder vermelding van reden. Ik was die dag toch echt meer dan een half uur vertraagd, zoals ook uit mijn reisgegevens blijkt. Sowieso presteert NS de afgelopen tijd behoorlijk slecht en ik neem aan dat dat ook bij de afdeling die aanvragen behandelt bekend zijn, dus wat moet ik verder doen om die paar euro terug te krijgen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 november 2015, 12:52

Correctie: je reisde naar Amstel, niet Centraal. Excuses!

Een reiziger kan er natuurlijk voor kiezen om voorafgaand het uitchecken nog even ergens koffie te halen. Ik geloof je natuurlijk wanneer jij zegt dat dit niet het geval is, maar wij kunnen dit niet controleren. Wanneer onze gegevens een vertraging van minder dan die 30 minuten vindt, dan wordt de claim afgewezen. Jouw trein is 30 minuten later vertrokken, maar die vertraging is een heel klein beetje ingehaald (namelijk 4 minuten).

Gelet op je claimverleden en je verhaal, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi TGV, en welkom op het Serviceforum.

Ons systeem heeft een vertraging van 26 minuten gevonden. Hoewel jouw reisgegevens laten zien dat je om 09.39 bent uitgecheckt, in plaats van de geplande 09.07, kijkt het systeem naar de daadwerkelijke reis.
De geplande aankomsttijd was 8:58 (vertrek 8:40 Utrecht).

Overigens kan het ook geen 6 minuten geduurd hebben om uit te checken op Amstel, want dat kost hooguit twee minuten. Als jullie systeem zegt dat de trein aankwam om 9:33 en ik 9:39 uitcheckte, dan is één van die twee gegevens fout.
Correctie: je reisde naar Amstel, niet Centraal. Excuses!

Een reiziger kan er natuurlijk voor kiezen om voorafgaand het uitchecken nog even ergens koffie te halen. Ik geloof je natuurlijk wanneer jij zegt dat dit niet het geval is, maar wij kunnen dit niet controleren. Wanneer onze gegevens een vertraging van minder dan die 30 minuten vindt, dan wordt de claim afgewezen. Jouw trein is 30 minuten later vertrokken, maar die vertraging is een heel klein beetje ingehaald (namelijk 4 minuten).

Gelet op je claimverleden en je verhaal, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Ok, dank je wel. Ik snap dat reizigers koffie halen voor het uitchecken of later teruglopen of zo, maar ik nam aan dat die 9:33 en 9:39 allebei geregistreerd waren op Amstel, en dan is er echt iets mis.
Geen punt, ik snap de verwarring 🙂.
Prima. Bedankt.

Reageer