beantwoord

onterecht afgewezen claim

• 23 november 2015
  • 6 reacties
  • 187 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Op 13 november ben ik om 19.58u volgens dienstregeling in Ede-Wageningen op de ic naar Schiphol gestapt, om via Utrecht naar Maastricht te reizen. Echter, de trein van 20.38u vanuit Utrecht naar Maastricht is in 's Hertogenbosch opgeheven. Dit in verband met een persoon die op of bij het spoor zou lopen.
Hierdoor heb ik pas de volgende ic naar Maastricht kunnen pakken (21.38u i.p.v. 21.08u). Uiteindelijk heeft deze trein ook nog vertraging opgelopen richting Maastricht, waardoor de aankomsttijd te Maastricht rond 23.20u was, i.p.v. de geplande 22.35u.

Mijns inziens is mijn claim (41024515) dan ook volledig terecht. Ik hoop dan ook dat deze opnieuw in behandeling kan worden genomen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 november 2015, 12:45

Bedankt voor je toelichting, Timo!

Ik heb de claim gewijzigd naar 19.56 uur. Let er op dat je de juiste gegevens invult, omdat de kans dan veel groter is dat je claim daadwerkelijk wordt goedgekeurd. Op basis van de informatie die je geeft, is de claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

6 reacties

Beste Timo. Welkom! Ik ga morgen meteen aan de slag met je claim. Nadat ik hem heb beoordeeld, koppel ik mijn bevindingen terug.
Hoi Timo. Ik heb je claim bekeken.

Als reistijd geef je op 19.58 uur. Volgens mijn gegevens gaat er om deze tijd geen trein vanaf Ede Wageningen. De trein naar Schiphol gaat om 19.56, maar die kon je niet redden gezien je check-in om 19.57. De trein van 20.38 naar Maastricht zou 3 minuten later zijn vertrokken, maar ik zie dat deze niet verder is gegaan dan Den Bosch. Je had deze kunnen nemen en in Den Bosch kunnen overstappen. Ook gaat er om 21.08 ook een trein naar Maastricht. Waarom heb je deze niet genomen?
Beste Sivan,

Ik geloof dat e.e.a. nog niet helemaal duidelijk is. Vandaar nog enkele toelichtingen:

1. Ik bedoelde inderdaad te trein van 19.56u (toch gehaald, ondanks check-in van 19.57). Ingecheckt bij een paaltje vlak naast de treindeur. De deuren gingen enkele seconden nadat ik instapte dicht.
2. Ik heb de trein van 20.38u naar Maastricht wel gepakt, maar moest toen in Den Bosch wachten op de volgende trein. Vanuit Den Bosch kon ik dus pas om 21.38u vertrekken (i.p.v. om 21.08u).
3. De trein van Den Bosch naar Maastricht heeft gedurende de reis ook nog vertraging opgelopen.

Dit maakte mijn totale vertraging ongeveer 45min: zo'n 30min (half uur wachten in Den Bosch vanwege opgeheven trein) + zo'n 15min (kwartier vertraging tussen Den Bosch en Maastricht).
Bedankt voor je toelichting, Timo!

Ik heb de claim gewijzigd naar 19.56 uur. Let er op dat je de juiste gegevens invult, omdat de kans dan veel groter is dat je claim daadwerkelijk wordt goedgekeurd. Op basis van de informatie die je geeft, is de claim alsnog goedgekeurd.
Beste Sivan,
Ik zie mijn claim op 'mijn NS' nog steeds op 'in behandeling staan'. Zou dit a.u.b. alsnog aangepast kunnen worden, zodat ik de restitutie kan ontvangen?
Verder wil ik vragen om ook de claim van mijn vriendin in behandeling te nemen, aangezien zij met mij samen reisde en haar claim ook in behandeling te nemen. Het gaat om claim 41029530.
Alvast bedankt!
Claim 41024515 (waar dit topic over gaat) is goedgekeurd en afgehandeld. Mogelijk duurt de koppeling naar jouw Mijn NS wat langer.
Claim 41029530 is aangepast en hiermee alsnog goedgekeurd.

Reageer