beantwoord

Onterecht afgewezen claim

• 24 November 2015
  • 9 reacties
  • 196 Bekeken

Op 13 november reisde ik van Utrecht naar Helmond het Hout. Omdat de trein behoorlijk vertraagd vertrok miste ik mijn aansluiting in Eindhoven. Hierdoor liep mijn totale vertraging op tot 30 miniuten. Ik heb een claim ingediend op nummer 41022417

Ik krijg nu bericht dat mijn claim is afgewezen. Dit is niet terecht omdat 30 minuten voldoet aan de voorwaarde van een claim.

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 November 2015, 11:05

Bekijk origineel

9 reacties

Een complicatie bij deze vertraging was, in aanvulling op mijn claim 41022417 dat er toen wij (trein van 17.23) stonden te wachten op vertrek (en er werd omgeroepen dat de treinen niet verder zouden rijden dan den bosch) er nog een veel meer vertraagde trein aankwam, die eerder werd doorgelaten dan onze trein. Uiteindelijk reed mijn trein wel door naar Eindhoven maar kwam daar veel te laat aan met de aansluitingsproblematiek tot gevolg.
Hoi W. Hoyer. Ik ga morgen aan de slag met je claim, en koppel je mijn bevindingen diezelfde dag nog terug.
Goedemorgen W. Hoyer. Ik heb je claim bekeken.

Het systeem heeft het volgende gevonden:
- De trein naar Eindhoven is 6 minuten te laat vertrokken
- Je bent uiteindelijk 12 minuten later in Eindhoven aangekomen dan gepland (18.26)
- De trein van 18.46 zou de eerstvolgende optie voor jou zijn

Het systeem heeft een optie gevonden die m.i. niet helemaal terecht is. Om die reden heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Dank hier voor.

Het valt me op dat ook eerdere claims van precies een half uur (omdat ik een aansluiting mis door vertraging en daardoor een half uur moet wachten) worden afgewezen. Ik vind dat niet terecht. Het is de eerste keer dat ik daar nu werk van maak. Wilt u eens kijken of er geen sprake is van een systeem fout?
Goedemorgen W. Hoyer. Dit betreft geen systeemfout. Mocht je meer claims hebben waar je bezwaar tegen wil indienen, kun je dit het beste via een brief doen.
Is wel weer extra inspanning en kosten. Mijn voorkeur heeft deze forum methode. Die werkt tenminste snel. Complimenten!

ps: iedere keer moet ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor dit forum omdat het eerdere gekozen ww niet wordt herkend.
Ik zal je via een privébericht even een nieuw wachtwoord toesturen, hopelijk lukt dat dan wel!

Fijn dat je tevreden bent over de afhandeling op het forum 🙂. Omdat het nu gaat om meerdere claims, is het voor mij handiger dit toch via een brief of e-mail te doen, omdat zo te voorkomen dat dit topic straks alleen maar claims gaat behandelen, wat weer ten koste gaat van de overige onderwerpen en topics. Ik zou gewoon één brief of e-mail maken en daar al je claims en bezwaren in noemen.

Succes!
Kun je aangeven wanneer het bedrag wordt gestort?
Dit zou binnen een paar dagen moeten gebeuren. Een exacte datum kan ik je niet geven.

Reageer