beantwoord

Onterecht afgewezen claim

  • 26 maart 2016
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

9 januari heb ik met NS gereisd en had een half uur vertraging. Ik ging 15:19 van Delft naar Utrecht met overstappen op Den Haag HS en Den Haag CS. De eerste twee treinen hadden beide vertraging waardoor ik pas 16:43 in Utrcht was, terwijl volgens de planning ik 16:13 in Utrecht zou ijn. Claim 41074762 is dus onterecht afgewezen.
Ik verzoek u uw besluit te herzien.
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 maart 2016, 19:17

Artikel 1 van de Voorwaarden Geld Terug bij Vertraging luidt:

Onder vertraging in de zin van de regeling “Geld Terug Bij Vertraging” wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale reisroute naar het NS-bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.

In de begrippenlijst staat voorts vermeld dat onder de Optimale reisroute wordt verstaan de route zoals aangegeven in de Reisplanner op www.ns.nl.

De reis die u gemaakt hebt, kent een overstap van twee minuten in Den Haag Centraal. NS vindt deze overstaptijd te kort en geeft dit advies daarom niet in de reisplanner:


Aangezien volgens de geciteerde voorwaarden wordt gekeken naar een vertraging ten opzichte van adviezen uit de reisplanner, is uw claim terecht afgewezen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Artikel 1 van de Voorwaarden Geld Terug bij Vertraging luidt:

Onder vertraging in de zin van de regeling “Geld Terug Bij Vertraging” wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS-trein, waarin u zich bevindt of de NS-trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale reisroute naar het NS-bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld.

In de begrippenlijst staat voorts vermeld dat onder de Optimale reisroute wordt verstaan de route zoals aangegeven in de Reisplanner op www.ns.nl.

De reis die u gemaakt hebt, kent een overstap van twee minuten in Den Haag Centraal. NS vindt deze overstaptijd te kort en geeft dit advies daarom niet in de reisplanner:


Aangezien volgens de geciteerde voorwaarden wordt gekeken naar een vertraging ten opzichte van adviezen uit de reisplanner, is uw claim terecht afgewezen.

Reageer