beantwoord

Onterecht afgewezen claim

• 3 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Op 29 juni 2017 wilde ik om 8.13 uur vanaf station Prinsenbeek de trein naar Dordrecht nemen en heb ik om 8.09 uur ingecheckt. Toen ik aankwam op het station stond er op de borden, dat er tien minuten vertraging was. Er was namelijk een defecte trein tussen Tilburg Universiteit - Reeshof. Tot mijn grote verbazing was hier zowel in de Reisplanner als op de website van de NS helemaal niets over terug te vinden. Volgens de Reisplanner was de trein zelfs gewoon om 8.13 uur gearriveerd en daarna vertrokken!
Even daarna werd er zelfs omgeroepen, dat de vertraging een kwartier was. En even voor half negen werd aangegeven, dat de trein helemaal niet kwam, en dat de eerstvolgende trein om 8.43 uur zou vertrekken. Al die tijd, en ook daarna, was hier helemaal niks van verwerkt in de Reisplanner of op de website van de NS.
Uiteindelijk was ik om 9.13 uur in Zwijndrecht, ruim een half uur later dan volgens dienstregeling.
Uiteraard heb ik meteen het formulier Geld terug bij vertraging ingevuld.
Vervolgens kreeg ik een afwijzing van mijn claim, omdat de trein volgens de Reisplanner gewoon volgens dienstregeling had gereden.
Ik heb hier bezwaar op ingediend, want die trein heeft nooit gereden en er stonden velen met met mij tevergeefs te wachten. In de tussentijd had ik ook nog appjes aan het thuisfront gestuurd, dat ik tevergeefs stond te wachten, en die heb ik met mijn bezwaar meegestuurd.
Tot mijn grote verbazing heb ik helemaal geen enkele reactie meer ontvangen!
Hoe kan dit allemaal, waarom klopte de informatie in de Reisplanner niet en is om die reden mijn claim onterecht afgewezen?
icon

Beste antwoord door Arnold NS 3 augustus 2017, 21:42

Hallo caroliend en welkom op het NS Forum!

Het is natuurlijk behoorlijk vervelend dat je na een afwijzing ook nog eens geen reactie hebt gekregen. Het is bekend dat we een achterstand hebben en dat het inderdaad langer kan duren dan je hoopt. Hier lees je daar ook meer over.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo caroliend en welkom op het NS Forum!

Het is natuurlijk behoorlijk vervelend dat je na een afwijzing ook nog eens geen reactie hebt gekregen. Het is bekend dat we een achterstand hebben en dat het inderdaad langer kan duren dan je hoopt. Hier lees je daar ook meer over.
Reputatie 2
Ter bevestiging: trein heeft inderdaad niet gereden.

https://www.ovtijden.com/avtdag/BDPB/20170629/

Reageer