beantwoord

Onterecht afgewezen claim Geld terug bij vertraging

• 6 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Op 21 september wilde ik van Utrecht Centraal naar Den Haag Laan van NOI. De reisplanner geeft altijd twee mogelijke routes: via Den Haag Centraal of via Schiphol. Ik ben om 22.08 ingecheckt in Utrecht en koos daarom voor de route via Schiphol. Om 22.13 had ik de intercity, die om 22.42 op Schiphol was. Daar bleek er een wisselstoring te zijn bij Hoofddorp, waardoor de trein naar NOI niet reed. Er werd mij aangeraden de trein naar Den Haag Centraal te nemen die op dat moment klaarstond en op Leiden over te stappen. Die trein moest eerst terug naar Amsterdam Lelylaan voordat hij over een ander spoor op Schiphol alsnog langs Hoofddorp kon. Daardoor liep ik een vertraging van 40 minuten op (te zien aan mijn uitchecktijd van 23.53 op NOI). Mijn claim met nummer 40978256 is echter afgewezen. U begrijpt dat ik het daar niet mee eens ben. Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 6 oktober 2015, 11:02

Hoi Mclerce, en welkom op het forum!

Goed dat je het claimnummer noemt. Dan kan ik met je meekijken.

Volgens onze gegevens heeft die trein wel gereden. De trein van 22.13 vanuit Utrecht kwam 2 minuten later aan op Schiphol, en de trein richting NOI heeft zes minuten gewacht en vertrok om 22.52 naar NOI. Het systeem heeft daarom je claim afgewezen.
Bekijk origineel

5 reacties

Geen dank, Mclerce!
Dat is heel fijn, dankjewel!
Wanneer er sprake is van verkeerde voorlichting, is het handig dat een claim wordt herzien via Klantenservice, omdat een claim via Mijn NS automatisch de optimale reisroute pakt.

Op basis van het feit dat jij nu aangeeft dat jij het advies hebt gehad een andere route te nemen, heb ik je claim alsnog aangepast en goedgekeurd.
En dat ik naar de verkeerde trein ben verwezen door een medewerker van NS is dus mijn eigen schuld?
Hoi Mclerce, en welkom op het forum!

Goed dat je het claimnummer noemt. Dan kan ik met je meekijken.

Volgens onze gegevens heeft die trein wel gereden. De trein van 22.13 vanuit Utrecht kwam 2 minuten later aan op Schiphol, en de trein richting NOI heeft zes minuten gewacht en vertrok om 22.52 naar NOI. Het systeem heeft daarom je claim afgewezen.

Reageer