beantwoord

Onterecht afgewezen restitutieverzoek

• 27 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb een verzoek tot restitutie gedaan door opgelopen vertraging. Samengevat hier:

Claimdatum 06-07-2015
Status Afgewezen
Product Reizen op Saldo
Soort reis Heenreis
Heenreis

Reisdatum 01-07-2015
Vertrektijd volgens dienstregeling 16:39
Vertraging 30 minuten

Vertrekstation Haag Centraal(Den)
Aankomststation Utrecht Centraal

Inchecktijden waren: 16:27 Den Haag Centraal
18:08 Utrecht Centraal

Volgens dienstregeling zou de trein van 16:39 rond 17:18 moeten aankomen op Utrecht centraal. Ruim een half uur vertraging dus.
Nu is het verzoek afgewezen, maar de brief licht met nog geen woord toe waarom. Kan iemand dit alsnog doen? Ik begrijp namelijk in het geheel niet waarom ik niet voor restitutie in aanmerking zou komen. Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 augustus 2015, 10:21

Ik neem aan dat je 16.39 bedoelt?

Je hebt uiteindelijk de trein van 17.24 genomen, wat betekent dat je 6 eerdere treinen niet hebt genomen. Als ik je goed begrijp, ben je dus van DH naar HS gegaan, van HS weer naar DH, en toen van DH naar Utrecht. Vanaf HS gaat er om 16.43 en 16.58 een trein naar Utrecht via DH.

Een deel van deze treinen is opgeheven, en ook geef je aan dat veel dingen zijn misgegaan. Om die reden heb ik je claim alsnog gecorrigeerd en goedgekeurd.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De uitchecktijd zegt niets over de aankomsttijd van de trein. Sommige mensen gaan eerst een hapje eten, boodschappen doen, etc. alvorens het station te verlaten.
Badge +3
De trein die u hebt ingevuld, lijkt maar zes minuten vertraging gehad te hebben. Weliswaar vielen de twee voorgaande intercity's uit, maar u hebt niet aannemelijk gemaakt dat u die wilde nemen. U checkte immers pas om 16.27 uur in en niet al dusdanig vroeg dat u de trein van 16.09 uur had kunnen halen. Volgens het systeem hebt u dus geen last gehad van die niet rijdende treinen.
Goedemorgen EHK, en welkom!

Ik heb even voor je gekeken. Ik zie dat je op 6 juli twee claims hebt ingediend. Een daarvan is afgewezen, een is toegewezen.

De claim voor reisdatum 1 juli is inderdaad afgewezen, omdat er niet meer dan 30 minuten vertraging is geconstateerd door het systeem. Je bent van Den Haag CS naar Utrecht CS gereisd. Zoals Tochjo ook al aangeeft, hebben wij slechts 7 minuten vertraging geconstateerd tijdens deze reis.
Dank voor jullie bericht. Nu begrijp ik waarom het verzoek automatisch is afgewezen.

Dit lijkt me echter niet redelijk. De trein van 17:39 (vertrok dus 6 minuten later) zou namelijk volgens de borden NIET rijden, er werd door de NS meermalen omgeroepen dat reizigers voor Gouda en Utrecht naar Den Haag Holland Spoor moesten gaan en dat van daaruit een trein zou gaan rijden naar Gouda/Den Haag. De eerst volgende trein naar Holland Spoor liep dus vol met reizigers richting Gouda/Utrecht, maar voordat hij vertrok kwam het volgende bericht: deze trein gaat toch niet naar Holland Spoor. Die staat verderop. Na deze volksverhuizing, aangekomen op Holland Spoor bleek niemand te weten van een trein naar Gouda/Den Haag en gaf het NS-personeel zelfs over haar collega's bij Den Haag Centraal aan "Ik snap niet wat ze aan het doen zijn. Er rijden nooit treinen van Holland Spoor naar Utrecht." Ze kon er wel achter komen dat de treinen zojuist weer waren gaan rijden vanuit Den Haag Centraal. Ik kon dus weer terug. Uiteindelijk had ik de trein van 17:24 uit Den Haag Centraal en was ik dus rond 18:06 op Utrecht Centraal.

De enige reden dat ik dit nog zo precies weet is omdat ik, eenmaal gezeteld in de trein, verslag heb geschreven van de opvallende series van missers.

Ik zou het raar vinden als ik in deze omstandigheden niet voor restitutie in aanmerking kom, maar ik hoor graag meer van de experts.
Ik neem aan dat je 16.39 bedoelt?

Je hebt uiteindelijk de trein van 17.24 genomen, wat betekent dat je 6 eerdere treinen niet hebt genomen. Als ik je goed begrijp, ben je dus van DH naar HS gegaan, van HS weer naar DH, en toen van DH naar Utrecht. Vanaf HS gaat er om 16.43 en 16.58 een trein naar Utrecht via DH.

Een deel van deze treinen is opgeheven, en ook geef je aan dat veel dingen zijn misgegaan. Om die reden heb ik je claim alsnog gecorrigeerd en goedgekeurd.
Dank Sivan, ik bedoel inderdaad die van 16:39. De rest van je samenvatting klopt, hoewel ik niet weet welke treinen ik tussen DH en HS heb genomen. Dank ook voor de goedkeuring, wat mij betreft is dit hiermee afgerond. Nog een fijne dag!
Mooi zo, EHK. Jij ook een fijne dag!

Reageer