beantwoord

Onterecht annulering geld terug bij vertraging

• 26 mei 2016
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Goedendag,

Op 13 mei 2016 heb ik vertraging met de trein gehad, en hiervoor een claim ingediend bij de NS (41159182). Deze is afgewezen, maar naar mijn mening is dit onterecht. Ik kan geen reden vinden voor de afwijzing, kunt u mij hiermee helpen? Indien nodig zou ik graag mijn mening willen toelichten waarom ik wel recht zou hebben op restitutie.

Mvg,
Josien
icon

Beste antwoord door Sivan NS 30 mei 2016, 09:28

Jij claimt voor Utrecht Zuilen - Wormerveer om 07.17 uur. Om die tijd gaat er geen trein vanaf Zuilen. Het systeem pakt dan de eerstvolgende trein, namelijk die van 07.22 uur. Deze is op tijd in Utrecht CS aangekomen.

De trein van 07.40 vanaf Utrecht reed niet, en de rechtstreekse van 07.47 reed maar had last van de seinstoring. Je had de trein van 07.58 naar Bijlmer kunnen nemen, waar je om 08.13 zou aankomen. Vanaf daar ging de trein van 08.16 niet maar die erna wel, waarmee je om 09.12 op Wormerveer zou aankomen.

De geplande aankomsttijd is 08.39, wat betekent dat je sowieso minimaal 30 minuten vertraging had. Ik heb je claim daarom alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis beter, Josien!
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Josien, en welkom!

Vervelend dat je vertraging hebt gehad. Je kunt altijd een bezwaar indienen. Dit kan telefonisch maar als je wil kan ik je claim maandag ook opnieuw bekijken. Ik kom er op terug!
Jij claimt voor Utrecht Zuilen - Wormerveer om 07.17 uur. Om die tijd gaat er geen trein vanaf Zuilen. Het systeem pakt dan de eerstvolgende trein, namelijk die van 07.22 uur. Deze is op tijd in Utrecht CS aangekomen.

De trein van 07.40 vanaf Utrecht reed niet, en de rechtstreekse van 07.47 reed maar had last van de seinstoring. Je had de trein van 07.58 naar Bijlmer kunnen nemen, waar je om 08.13 zou aankomen. Vanaf daar ging de trein van 08.16 niet maar die erna wel, waarmee je om 09.12 op Wormerveer zou aankomen.

De geplande aankomsttijd is 08.39, wat betekent dat je sowieso minimaal 30 minuten vertraging had. Ik heb je claim daarom alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis beter, Josien!
Dag Sivan,

Ondanks dat de de vertrektijd vanaf Utrecht Zuilen niet helemaal correct is (vanwege de werkzaamheden die er plaatsvinden), ben ik blij dat je de claim hebt goedgekeurd!

Groetjes, Josien

Reageer