beantwoord

Onterecht claim afgewezen bij 30 minuten vertraging.

• 22 October 2015
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Op 12 oktober 2015 heb ik 30+ minuten vertraging opgelopen en toch is er volgens de NS geen sprake van vertraging. ( claimnummer 40992565)
Eerst werd er omgeroepen dat de trein van 17:15 uit lunetten +/- 10 minuten vertraging had.
En toen de trein dan uiteindelijk kwam was dit maar een half treinstel. Hierdoor was de trein zo vol dat er maar een gedeelte van de passagiers mee kon. Er zijn zeker tussen de 30 a 40 mensen blijven staan op lunetten waaronder ik dus.
De volgende trein naar Tiel stopt niet in Lunetten en daarna kwam de trein van 17:45 met enkele minuten vertraging.
Hierdoor heb ik meer dan een half uur op Lunetten staan wachten op het noodperron in de kou zonder mogelijkheid tot schuilen. Dit in verband met de bouw van het nieuwe station.
Dus al met al volgens mij een terechte claim om mijn geld terug te vragen door vertraging.

Bert
icon

Beste antwoord door Pe_pe 22 October 2015, 11:31

Bekijk origineel

1 reactie

Voor dit soort gevallen kunt u beter meteen een gtbv-formulier met een begeleidende brief insturen. De automatische afhandeling van de aanvragen zonder begeleidende brief kan niet weten dat er mensen op het perron achter moesten blijven, dus gaat er vanuit dat u in die eerste trein hebt gezeten en met minder dan een half uur vertraging bent aangekomen. NS is van mening dat het efficient is om geen mogelijkheid te geven om dat soort informatie op het aanvraagformulier in te vullen, maar in plaats daarvan de aanvraag af te wijzen. Voor een herziening kunt u bijvoorbeeld bellen of twitteren met de klantenservice.

Hebt u deze overvolle trein ook gemeld?

Reageer