Ik verzoek dan ook deze claim opnieuw in behandeling te nemen.
Gr. Michael
Beste antwoord door Sivan NS
Hoi Michael.
Hier kun je alles vinden over Geld terug bij vertraging: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html. Op deze pagina staat bovenaan: "Voor reizen met de Intercity direct geldt een aparte regeling", met daarbij een link naar de ICD-pagina.
Wanneer jij de juiste gegevens in je claim invult, worden die gegevens gecontroleerd. Stel dat jij dus inderdaad vanuit de optimale reisroute hebt gereisd, dan wordt dit ook herkend en erkend, en wordt de vertraging ook gevonden.
Ter illustratie aan de hand van jouw claim:
- Jij vult als reistijd 18.16 in en claimt via deze reguliere weg. Het systeem zoekt dan de eerstvolgende gele (dus niet ICD) trein. In jouw geval is dat de trein van 18.20 met een aankomst van 19.41. Op deze trein is geen vertraging van minimaal 30 minuten gevonden.
- Had jij als reistijd 18.27 ingevuld via de juiste weg, dan hadden mijn collega's op basis van die informatie de trein van 18.27 gevonden met als aankomst 19.21. Gelet op jouw verhaal, ga ik er vanuit dat de vertraging dan inderdaad alsnog was gevonden en je claim wel was goedgekeurd.
Natuurlijk begrijp ik dat het kan gebeuren dat iemand niet wist dat er een speciale ICD regeling is, en het kan altijd voorkomen dat je een foutje maakt bij het indienen van een claim. Omdat ICD claims via een andere afdeling gaan (die kan ik niet zelf beoordelen), wil ik je vragen je claim te laten herzien via mijn collega's bij Klantenservice. Dit kan telefonisch, maar ook per e-mail of brief.
Bekijk origineel
Hier kun je alles vinden over Geld terug bij vertraging: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html. Op deze pagina staat bovenaan: "Voor reizen met de Intercity direct geldt een aparte regeling", met daarbij een link naar de ICD-pagina.
Wanneer jij de juiste gegevens in je claim invult, worden die gegevens gecontroleerd. Stel dat jij dus inderdaad vanuit de optimale reisroute hebt gereisd, dan wordt dit ook herkend en erkend, en wordt de vertraging ook gevonden.
Ter illustratie aan de hand van jouw claim:
- Jij vult als reistijd 18.16 in en claimt via deze reguliere weg. Het systeem zoekt dan de eerstvolgende gele (dus niet ICD) trein. In jouw geval is dat de trein van 18.20 met een aankomst van 19.41. Op deze trein is geen vertraging van minimaal 30 minuten gevonden.
- Had jij als reistijd 18.27 ingevuld via de juiste weg, dan hadden mijn collega's op basis van die informatie de trein van 18.27 gevonden met als aankomst 19.21. Gelet op jouw verhaal, ga ik er vanuit dat de vertraging dan inderdaad alsnog was gevonden en je claim wel was goedgekeurd.
Natuurlijk begrijp ik dat het kan gebeuren dat iemand niet wist dat er een speciale ICD regeling is, en het kan altijd voorkomen dat je een foutje maakt bij het indienen van een claim. Omdat ICD claims via een andere afdeling gaan (die kan ik niet zelf beoordelen), wil ik je vragen je claim te laten herzien via mijn collega's bij Klantenservice. Dit kan telefonisch, maar ook per e-mail of brief.