beantwoord

Onterechte afwijzing claim overstap eigen vervoer

  • 20 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Beste NS,

Ik ben op 3 oktober van Utrecht naar Almelo gereisd. Toen we onderweg net in Deventer aankwamen, bleek er een sein-/wisselstoring, waardoor er geen treinen zouden rijden met een prognose van ongeveer 2,5 uur. Als we de reguliere bus zouden nemen zou dit 2 uur duren. We waren onderweg naar een 92e jarige verjaardag van mijn oma, en omdat we er echt bij wilden zijn en onduidelijk was hoe lang alle andere opties zouden duren en er nog geen informatie werd gegeven (uit ervaring: als het net gebeurd is best lang), heeft mijn vader ons toen uit Deventer opgehaald (40 minuten heenrijden, 40 minuten terugrijden), waardoor we uiteindelijk ruim een uur later aankwamen op de plaats van bestemming. Omdat dit nu niet geregistreerd is op het station hebben we geen recht op geld terug bij vertraging. Ik begrijp dat dit lastig te registreren is, maar het voelt toch wel best zuur dat als je uiteindelijk zelf vervoer moet regelen, omdat OV geen optie meer blijkt, je dan niets terug kunt claimen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 oktober 2015, 14:55

Katrien, in dit geval raad ik je aan om je verzoek per brief of e-mail te doen. Wanneer je belt, komt je verzoek ook aan bij de juiste afdeling, maar in een brief of e-mail kun je zelf net even iets meer gegevens vermelden, en de situatie zo beter benoemen. Geef dan ook je kaartnummer en je rekeningnummer op. Succes!
Bekijk origineel

4 reacties

Je geeft in de titel aan dat de afwijzing onterecht is, maar uit het verhaal blijkt het tegenovergestelde. Wat is het nou?

Omreizen kon, voor zover ik weet, via Zwolle (ook met vervangend vervoer) en via Zutphen/Hengelo. Als je er zelf voor kiest vervangend vervoer te nemen, is dat in principe je eigen verantwoordelijkheid.
De belangrijkste vraag is of de verwachte vertraging bij reizen via de NS meer of minder dan 60 minuten zou zijn. Als dat het geval is, heeft kantrienor recht op restitutie van de bij NS gemaakte reiskosten.
Beste NS,

Ik ben op 3 oktober van Utrecht naar Almelo gereisd. Toen we onderweg net in Deventer aankwamen, bleek er een sein-/wisselstoring, waardoor er geen treinen zouden rijden met een prognose van ongeveer 2,5 uur. Als we de reguliere bus zouden nemen zou dit 2 uur duren. We waren onderweg naar een 92e jarige verjaardag van mijn oma, en omdat we er echt bij wilden zijn en onduidelijk was hoe lang alle andere opties zouden duren en er nog geen informatie werd gegeven (uit ervaring: als het net gebeurd is best lang), heeft mijn vader ons toen uit Deventer opgehaald (40 minuten heenrijden, 40 minuten terugrijden), waardoor we uiteindelijk ruim een uur later aankwamen op de plaats van bestemming. Omdat dit nu niet geregistreerd is op het station hebben we geen recht op geld terug bij vertraging. Ik begrijp dat dit lastig te registreren is, maar het voelt toch wel best zuur dat als je uiteindelijk zelf vervoer moet regelen, omdat OV geen optie meer blijkt, je dan niets terug kunt claimen.


Hallo katrienor en welkom op het service forum van NS! Vervelend dat je claim is afgewezen. Je mag in dit gevalcontact zoeken met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen dit voor je uitzoeken en je hier meer duidelijkheid over geven. Je kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Katrien, in dit geval raad ik je aan om je verzoek per brief of e-mail te doen. Wanneer je belt, komt je verzoek ook aan bij de juiste afdeling, maar in een brief of e-mail kun je zelf net even iets meer gegevens vermelden, en de situatie zo beter benoemen. Geef dan ook je kaartnummer en je rekeningnummer op. Succes!

Reageer