beantwoord

Onterechte afwijzing geld terug aanvraag

• 20 October 2015
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Hoi NS,

Recentelijk heb ik twee claims ingediend.

Claim 40988272 ging over een vertraging van een half uur (inchecktijd: 8:11; uitchecktijd: 10:01). Deze claim is goedgekeurd en daar ben ik blij om.

Helaas is claim 40988271 afgewezen. Hier ging het ook om een vertraging van een half uur, waarbij de incheck- en uitchecktijd een minuut verschilt met de eerstgenoemde claim (inchecktijd: 8:10; uitchecktijd: 10:00). Dit verschil is verwaarloosbaar en ik snap niet helemaal waarom deze claim dan ook is afgewezen. Graag zou ik de claim alsnog goedgekeurd zien.

Alvast bedankt!

Groetjes, Lutzen
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 October 2015, 12:25

Hoi Lutzen. Ik heb je claim voor je bekeken.

Volgens onze gegevens is de trein om 09.33 (i.p.v. om 09.29) aangekomen op Nijmegen Dukenburg. Hoewel jij inderdaad pas om 10.00 uur bent uitgecheckt, heeft ons systeem geen vertraging van minimaal 30 minuten gevonden.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi NS,

Recentelijk heb ik twee claims ingediend.

Claim 40988272 ging over een vertraging van een half uur (inchecktijd: 8:11; uitchecktijd: 10:01). Deze claim is goedgekeurd en daar ben ik blij om.

Helaas is claim 40988271 afgewezen. Hier ging het ook om een vertraging van een half uur, waarbij de incheck- en uitchecktijd een minuut verschilt met de eerstgenoemde claim (inchecktijd: 8:10; uitchecktijd: 10:00). Dit verschil is verwaarloosbaar en ik snap niet helemaal waarom deze claim dan ook is afgewezen. Graag zou ik de claim alsnog goedgekeurd zien.

Alvast bedankt!

Groetjes, Lutzen

Hallo Lutzen en welkom op het service forum van NS! Vervelend dat je claim is afgewezen. Je mag in dit geval of wachten op moderator Sivan NS of contact zoeken met onze telefonische klantenservice. Je kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Volgens onze gegevens is de trein om 09.33 (i.p.v. om 09.29) aangekomen op Nijmegen Dukenburg. Hoewel jij inderdaad pas om 10.00 uur bent uitgecheckt, heeft ons systeem geen vertraging van minimaal 30 minuten gevonden.

Hoi Sivan NS,

Bedankt voor het uitzoeken. Het gaat hier om een aansluiting die ik niet gehaald (aankomst op Nijmegen was vertraagd) heb waardoor ik genoodzaakt was de eerstvolgende trein naar Nijmegen Dukenburg te pakken.

Het is niet zo dat ik een half uur na aankomst nog even naar 't station ben gelopen om uit te checken 😉.
Ben je overgestapt op Nijmegen? Want volgens de reisplanner (en optimale reisroute) zou je moeten overstappen op Den Bosch. Daar zou je dan op tijd zijn aangekomen. De paar minuten vertraging is na Den Bosch ontstaan.
Klopt, ik ben overgestapt in Nijmegen. Deze overstap is doorgaans betrouwbaarder 😉 en ik zit langer in een intercity, dus comfortabeler. Of ik via Den Bosch reis of via Nijmegen, voor zover ik weet is de reisduur nagenoeg gelijk.

Ben je overgestapt op Nijmegen? Want volgens de reisplanner (en optimale reisroute) zou je moeten overstappen op Den Bosch. Daar zou je dan op tijd zijn aangekomen. De paar minuten vertraging is na Den Bosch ontstaan.
Begrijpelijk, alleen in dit geval heb je dus niet gereisd via de optimale reisroute. Dat is waarom de claim is afgewezen. Je hebt zelf gekozen voor een reis die niet door NS is geadviseerd.
Helder, alleen het is natuurlijk wel zo dat de NS mij daarover niet adviseert. Het is niet meer dan menselijk om vast te houden aan de vaste route, ook als er een kleine vertraging is. Ik ga er even vanuit dat op Utrecht CS al bekend was dat de trein vertraging had en dat de trein helaas de vertraging niet ongedaan kon maken onderweg. In dat geval leg ik mij neer bij de afwijzing.

Begrijpelijk, alleen in dit geval heb je dus niet gereisd via de optimale reisroute. Dat is waarom de claim is afgewezen. Je hebt zelf gekozen voor een reis die niet door NS is geadviseerd.
In de reisplanner stond deze reis zo gemeld. Heb je die gecheckt voordat je vertrok?

Ik kan me echter voorstellen dat je de reis hebt gemaakt die voor jou logisch leek. Als je wil, kun je alsnog een bezwaar indienen per brief of e-mail.

Reageer