beantwoord

Onterechte afwijzing geld terug bij vertraging

• 27 november 2015
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 9 november ben ik van Meppel naar Schiphol gereisd en met 35 minuten vertraging aangekomen op mijn bestemming, na het opvolgen van het advies van het personeel in de trein. Desondanks is mijn claim 41022769 afgewezen.

In Meppel kwam de trein naar Amersfoort en Rotterdam van 6:54 eerder dan de geplande trein van 6:51, maar ik ben ingestapt omdat op de borden wel de trein naar Schiphol en Den Haag stond vermeld. In Zwolle meldde de conducteur dat er een stremming zou zijn in de tunnel bij Dronten. Reizigers naar Schiphol werd geadviseerd om in deze trein te blijven zitten en via Amersfoort te reizen. Er werd gewacht op de directe trein naar Schiphol en Den Haag zodat die mensen konden overstappen. In Amersfoort ben ik overgestapt, maar ook die trein naar Schiphol was vertraagd.
Volgens de reisplanner zou ik met mijn vertrektijd van 6:51 om 8:23 op Schiphol zijn. Nu was ik er pas om 8:58. Zou u mijn claim willen herzien?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 30 november 2015, 14:47

Hoi IvB. Ik heb de claim en jouw reis bekeken.

De informatie die Wsm geeft is correct. Het systeem heeft de trein van 06.51 gepakt, aangezien je deze tijd hebt opgegeven. Deze trein is met 11 minuten vertraging vertrokken en het systeem heeft 24 minuten vertraging gevonden. Ons systeem heeft inderdaad niet kunnen weten dat jij een andere trein hebt gepakt.

Ik heb in dit geval jouw claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi IvB, en welkom op het forum.

Vervelend dat jouw reis zo is verlopen. Ik ga maandag met jouw claim aan de slag, en koppel je mijn bevindingen dan terug. Mocht je eerder een reactie willen, dan kun je ook even bellen met 030-7515155.
Reputatie 6
Weliswaar was er een storing in de tunnel, maar reeds om 0643 u werd gemeld dat deze storing voorbij was. De trein van 0651 u is dan ook - weliswaar met vertraging - doorgereden naar Schiphol en verder. In Schiphol zou u dan ook met 22 minuten vertraging zijn aangekomen, hetgeen minder is dan een half uur.

Als U inderdaad niet geheel optimaal bent voorgelicht door het NS-personeel en u daardoor een omweg heeft gemaakt, kunnen de zelfstandig opererende Geld-Terug-Bij-Vertraging supercomputers dit niet weten. Derhalve zal uw claim dan ook zijn afgekeurd.
Hoi IvB. Ik heb de claim en jouw reis bekeken.

De informatie die Wsm geeft is correct. Het systeem heeft de trein van 06.51 gepakt, aangezien je deze tijd hebt opgegeven. Deze trein is met 11 minuten vertraging vertrokken en het systeem heeft 24 minuten vertraging gevonden. Ons systeem heeft inderdaad niet kunnen weten dat jij een andere trein hebt gepakt.

Ik heb in dit geval jouw claim alsnog goedgekeurd.
Bedankt Sivan!
Geen dank! Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger.

Reageer