beantwoord

Onterechte afwijzing van vertraging op 6 nov 2015 van 48 minuten

• 24 november 2015
  • 20 reacties
  • 316 Bekeken

Geachte Heer, Mevrouw,
Ondergetekende is het niet eens met Uw afwijzing, zie hieronder het bewijs van de betreffende vertraging van 6 nov 2015,
vertrek zou zijn 16:37 uur met een geplande aankomst van 17:19 uur te Deurne, zie de eerste afbeelding in de mail van 13:32 uur vandaag naar nsonline@ns.nl want bestand toevoegen in dit forum werkt niet.
en dat werd op 6 nov 2015 dus 18:07 uur, zie onderaan in de tweede afbeelding zie de eerste afbeelding in de mail van 13:32 uur vandaag naar nsonline@ns.nl want bestand toevoegen in dit forum werkt niet, oftewel
een vertraging van 48 minuten, oftewel meer dan een half uur vertraging, volgens Uw voorwaarden dus weldegelijk recht op restitutie.
Vertrouwende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Uw reactie afwachtende,
Met vriendelijke groet,
Een dagelijkse NS-klant

From: nsonline@ns.nl
Sent: Wednesday, November 18, 2015 10:30 PM
Subject: Afwijzing claim Geld terug bij vertraging (41016737)

Geachte heer,

Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 6 november 2015 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer 41016737. Allereerst onze excuses voor de vertraging die u tijdens uw reis heeft opgelopen.
In de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.
Met vriendelijke groet,

Willem van Olst
Operationeel Manager Klantenservice
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 november 2015, 12:39

Er is om 16.44 een sprinter vertrokken naar Den Bosch (aankomst 17.00), en om 16.54 een Intercity (aankomst 17.10). Mogelijk kwam je er te laat achter dat er om 16.44 ook nog een trein ging? Ook ging er om 17.07 een trein rechtstreeks naar Deurne vanaf Tilburg.

Ik denk dat je in dit geval de Reisplanner niet hebt gecheckt, kan dat kloppen? Ik heb je claim nu op basis van je informatie alsnog toegewezen (deels uit coulance).
Bekijk origineel

20 reacties

U hebt nu uw e-mailadres en telefoonnummer gepubliceerd op een openbaar forum. U kunt die vergissing tot een uur na plaatsing nog zelf corrigeren door te klikken op het potloodje dat in de rechterbovenhoek van uw bericht verschijnt als u de muis erheen beweegt.
Dat is inderdaad niet handig, heb mijn gegevens daarom inmiddels weggehaald, dit is mijn eerste ervaring op een openbaar forum, vandaar, enorm bedankt voor Uw bericht en hulp.
Wilt U zo vriendelijk zijn ook aan te geven hoe ik mijn auteurs naam kan wijzigen, bij voorbaat dank.
Dat kunt u helaas niet zelf aanpassen, dat moet een medewerker van NS voor u doen. U zult moeten wachten op een reactie van hen.
Beste NS Moderator, hierbij vriendelijk doch dringend verzoek mijn profiel naam te wijzigen,
Uw bericht afwachtende...
Tevens wederom mijn dank aan Pe_pe voor Uw waardevolle hulp.
Ik heb je naam gewijzigd naar A.H.M., hopelijk is dit voldoende?

Ik ga morgen aan de slag met je claim. Ik koppel je mijn bevindingen dan direct terug.
Beste Sivan NS
Dank voor je snelle actie en reactie, de profiel naam is prima zo,
de claim afbeeldingen kreeg ik niet geladen op deze forum-site, als ik die nog moet nasturen, laat me maar weten waarheen, heb die al wel vandaag om13:32 uur naar nsonline@ns.nl gestuurd.
prettige avond
Beste A.H.M.

Dat is niet nodig. Het claimnummer is voldoende.

Een fijne avond!
Goedemorgen A.H.M.. Ik heb de claim bekeken.

Door een aanrijding met een persoon waren er die dag problemen op jouw traject. Volgens onze gegevens is jouw trein echter met slechts 3 minuten vertraging vertrokken, waarvan 1 minuut is ingehaald. Kun je aangeven hoe jouw reis precies is verlopen?
Hallo Sivan NS,
Wat ik me herinner is dat de intercity van 16:37 uur op 6 nov van Tilburg naar Eindhoven niet reed,
en toen ben ik als alternatief met de volgens mij ook vertraagde intercity van Tilburg naar Den Bosch gereden,
kon toen in Den Bosch wel weer direct in de ook wat vertraagde Intercity naar Eindhoven, dus al circa een half uur totaal later, en te Eindhoven moesten we toen nog een kwartier wachten op een latere trein naar Deurne, ( misschien was dat dan wel weer de eerste die weer reed vanaf Tilburg ),
waardoor ik totaal dus 48 minuten langer over mijn reis deed, ik baalde er zo van dat je na een week hard werken op vrijdag op tijd thuis wil zijn, en dat dat er dan uiteindelijk toch niet van komt.
Volgens deze gegevens hebben jullie beiden gelijk: De trein is in Tilburg opgeheven, maar toch is er een vertraging van 3 minuten bij vertrek uit Tilburg en 2 minuten bij aankomst in Deurne geregistreerd.

Bij NS hebben zelfs de treinen die niet rijden nog vertraging. :?
Er is om 16.44 een sprinter vertrokken naar Den Bosch (aankomst 17.00), en om 16.54 een Intercity (aankomst 17.10). Mogelijk kwam je er te laat achter dat er om 16.44 ook nog een trein ging? Ook ging er om 17.07 een trein rechtstreeks naar Deurne vanaf Tilburg.

Ik denk dat je in dit geval de Reisplanner niet hebt gecheckt, kan dat kloppen? Ik heb je claim nu op basis van je informatie alsnog toegewezen (deels uit coulance).
Een opgeheven trein kan inderdaad nog prima vertraging uitsturen. Conform de publicatieregels mogen die niet gepubliceerd worden, maar ik doe het lekker toch. Of eigenlijks, ik heb nooit de moeite genomen om me aan al die regels te houden, aangezien de gedachte achter die website was om binnen twee maanden weer offline te zijn. Inmiddels zijn we twee jaar verder...

De trein is in ARNU te Tilburg gewoon opgeheven, staat vanaf Tb als "Cancelled-Stop". Blijkbaar is daar alleen iets niet lekker gelopen in "de keten", want Infoplus twijfelt.
Beste Sivan,
Ik reis nu sinds 2008 op dit traject, en vertrouw erop, dat met alle beschikbare info die er die dag was, ook van NS, dat er die dag geen andere mogelijk was om met NS eerder in Deurne te kunnen komen.
Ik bedank je hierbij voor het alsnog toewijzen, en zeker ook nog voor de snelle service van gisteren.
Met vriendelijke groet en een prettige dag nog.
Ik denk dat je in dit geval de Reisplanner niet hebt gecheckt, kan dat kloppen?
In geval van verstoringen is de reisplanner notoir onbetrouwbaar. Die kun je dus maar beter niet gebruiken in dit soort situaties. Zelfs achteraf kunnen jullie systemen blijkbaar niet met zekerheid vaststellen of een trein nou wel of niet heeft gereden. Dat zegt genoeg, lijkt me.
In geval van verstoringen is de reisplanner notoir onbetrouwbaar. Die kun je dus maar beter niet gebruiken in dit soort situaties. Zelfs achteraf kunnen jullie systemen blijkbaar niet met zekerheid vaststellen of een trein nou wel of niet heeft gereden. Dat zegt genoeg, lijkt me.
Ho, waar ik kijk is totaal iets anders dan waar Sivan kijkt voor GTBV. Wat ik constateer, en waar al eerder discussie over is geweest, is dat onder andere het opheffen en later toch wel laten rijden van een trein nog wel eens voor inconsistentie zorgt, zoals wel meer dingen. Dat geef ik aan.
Ik baseer me op reactie #9, waaruit blijkt dat de automatische gtbv-afwijzer denkt dat deze trein heeft gereden, tegenover de door A.H.M. uit eigen waarneming gestaafde gegevens dat dat niet het geval was. Bedoel je te zeggen dat de reisplanner vooraf betrouwbaarder is dan de automatische gtbv-afwijzer achteraf?
Nee, wat ik bedoel te zeggen is dat er inconsistentie is tussen de verschillende systemen. Iets wat klantenservice uitlegt als "andere interpretatie van de informatie". Qua minuten vertraging zie je bijvoorbeeld ook stelselmatig afwijkingen van in het gekste geval een minuut of 3. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het lastig is conclusies te trekken wat je precies moet geloven en waar je precies naar moet kijken. Een sluitend antwoord heb ik daar ook niet op, in mijn eigen vensters heb ik beide ketens naast elkaar staan, om zo een conclusie te kunnen trekken. En dan kan het nog gissen zijn.

Het officiele antwoord op zo'n incident is dan:

Het kan kloppen dat er vanuit INFO+ (de DVS) andere informatie doorgegeven wordt dan vanuit ARNU. Dit zullen over het algemeen incidenten zijn waarbij handmatig wordt ingegrepen.

Het zijn 2 ketens en er kunnen verschillen ontstaan. De verdere uitrol van Info+ moet de inconsistentie steeds verder terugdringen.
Juist ja. Ik heb zomaar het idee dat de kans op inconsistenties tussen de twee ketens een positieve correlatie vertoont met de aanwezigheid van verstoringen en dat in het geval van inconsistentie tussen de twee ketens ten minste één van beide ketens een inconsistentie vertoont met wat er buiten gebeurt.

Concreet: Als een trein niet rijdt vanwege een stremming verderop, ga ik er vanuit dat de volgende trein die over hetzelfde traject moet rijden op basis van de op dat moment bekende gegevens er ook niet langs kan, ook al zegt de reisplanner van wel. Het is dan aannemelijker dat de trein wel wordt opgeheven, maar dat die informatie gewoon nog niet is ingevoerd of verwerkt.
Als het middenin de verstoring is, inderdaad. Als het tegen het einde van de verstoring is cq. de verstoring is al opgelost maar bijsturing krijgt het nog niet op orde, dan ligt het lastiger.

Bij verstoringen is de kans inderdaad groter, maar het is geen vereiste.

Reageer