beantwoord

Onterechte afwijzing vertraging sprinter richting Uitgeest op 23-05-2016

• 8 juni 2016
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

Kenmerk van mijn onterecht afgewezen claim is 41165693. Ik hoop dat u nogmaals wilt kijken naar deze claim en dat ik mijn vergoeding als nog terugkrijg. Op 23-05-2016 heb ik de sprinter genomen om voor mijn werk op training te gaan naar Amsterdam Centraal. De sprinter is om 8:08 uur vertrokken vanuit Capelle Schollevaar. Tussen station Woerden en Breukelen stond de sprinter ineens stil langs de weilanden. Na 20 minuten stilgestaan te hebben, kregen we pas summiere informatie te horen dat de trein defect was en niet bekend was wat er aan de hand was. In totaal stonden we ruim anderhalf uur stil! Uiteindelijk moesten we overstappen naar een andere treinstel via een laddertje, zodat we teruggereden konden worden naar station Woerden. Het ging om een technisch mankement. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik mijn training heb gemist. Ik heb hierna een claim ingediend bij de NS en ik kreeg een mail terug dat er onvoldoende vertraging is geconstateerd! Een volstrekt onterechte afwijzing dus! Ik vind dit echt onbegrijpelijk!! Als deze situatie geen vertraging genoemd kan worden, wat verstaat de NS dan onder een echte vertraging?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 8 juni 2016, 15:58

Hoi W.Ho, en welkom op het forum. Erg vervelend dat jouw reis zo is verlopen, zeker aangezien je de training hebt gemist. Excuses voor dit ongemak.

Je claimt voor Capelle - Woerden, en niet voor de geplande reis. Als jouw geplande reis (Capelle - Amsterdam) afwijkt van je reistransacties, dan kun je het beste claimen via een formulier met begeleidend schrijven. Via Mijn NS kun je namelijk niet vermelden dat jouw reis afwijkend is verloren. Niet het systeem maar een medewerker beoordeelt de claim dan.

Ik zie dat je hebt besloten om terug naar huis te gaan, in plaats van naar Amsterdam. Erg begrijpelijk, aangezien je zoveel vertraging hebt gehad (en je de training hebt gemist). Op basis van je verhaal en reistransacties heb ik de claim alsnog toegewezen.

Hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat de computer die uw claim beoordeeld heeft, heeft geoordeeld dat u slechts van Capelle naar Woerden bent gereisd (vanwege een check out op Woerden). Daarmee zou u geen vertraging hebben gehad, terwijl u natuurlijk de intentie had om verder te komen. Straks komt er een NS-medewerker meelezen die uw claim alsnog kan goedkeuren.
Ik heb nu al drie keer achter elkaar een terechte claim als afgewezen terug gekregen, wellicht moet er nog eens naar de instelling cq software van de computer gekeken worden? Als er via de reisplanner al staat dat de trein niet rijdt......je de overstap niet meer kunt halen vanwege opgelopen vertraging....... dan zou je toch mogen verwachten dat ....... Overigens nu al twee keer toch claim geaccepteerd, via een NS medewerk(st)er, derde is nu in behandeling.
Hoi W.Ho, en welkom op het forum. Erg vervelend dat jouw reis zo is verlopen, zeker aangezien je de training hebt gemist. Excuses voor dit ongemak.

Je claimt voor Capelle - Woerden, en niet voor de geplande reis. Als jouw geplande reis (Capelle - Amsterdam) afwijkt van je reistransacties, dan kun je het beste claimen via een formulier met begeleidend schrijven. Via Mijn NS kun je namelijk niet vermelden dat jouw reis afwijkend is verloren. Niet het systeem maar een medewerker beoordeelt de claim dan.

Ik zie dat je hebt besloten om terug naar huis te gaan, in plaats van naar Amsterdam. Erg begrijpelijk, aangezien je zoveel vertraging hebt gehad (en je de training hebt gemist). Op basis van je verhaal en reistransacties heb ik de claim alsnog toegewezen.

Hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Hans, dat is erg vervelend. Je kunt altijd een bezwaar indienen als je vind dat jouw claim ten onrechte is afgewezen.

Reageer