beantwoord

Onterechte claim afwijzing geld terug bij vertraging

• 4 november 2018
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Op zaterdag 27 oktober ben ik om 14:00 vertrokken vanuit station Gilze-Rijen om naar Den Haag Centraal te gaan. Uiteindelijk ben ik om 17:17 aangekomen op Den Haag HS. Van Gilze-Rijen ben ik naar Breda gegaan om daar vervolgens daar over te stappen op de Intercity richting Den Haag Centraal om 14:23. Uiteindelijk is deze trein ongeveer 200 meter voor het station van Rotterdam stil komen te staan en we hebben hier ongeveer 2 uur vastgezeten. Uiteindelijk werd de trein geëvacueerd en heb ik vanaf Rotterdam de trein moeten pakken naar Den Haag HS.

Nu heb ik geprobeerd Geld terug te vragen bij vertraging via "Mijn NS", wat is mislukt. Vervolgens het ik het het zonder "Mijn NS" gedaan en dus het formulier ingevuld. Hierbij ontving ik een "Afwijzing claim Geld terug bij vertraging" mailtje.

Hoe kan het dat dit elke keer afgewezen wordt? Ik wil namelijk wel mijn geld terug.
icon

Beste antwoord door Ben NS 4 november 2018, 16:15

Hi Eva24689, en welkom bij de NS Community!

Ik kan je zo niet precies aangeven waarom deze claim is afgewezen. Is dit in de e-mail gespecificeerd?
Je kunt in elk geval direct op deze mail reageren met je bezwaar, en eventuele verdere uitleg.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Ik kan je zo niet precies aangeven waarom deze claim is afgewezen. Is dit in de e-mail gespecificeerd?
Je kunt in elk geval direct op deze mail reageren met je bezwaar, en eventuele verdere uitleg.
Reputatie 7
Badge +2
Een beetje vervelend, maar om een of andere reden staat jouw vertraagde trein niet op dit lijstje:
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen?lines=&reasons=&date_before=27-10-2018&date_after=

Dit heb ik binnen de mail ontvangen ja, maar dan zal ik op de mail reageren.
Reputatie 5
Thttps://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2018-10-27/1146

Hier zie je dat de trein is opgeheven na Rotterdam. Misschien kun je dat linkje meesturen?
Reputatie 7
Badge +3
De claim zal zijn afgewezen omdat deze automatisch wordt verwerkt en er in het systeem een andere reis met een andere is gevonden waarbij er geen of minder vertraging zou zijn geweest (bv sprinter van Gilze-Rijen naar Dordrecht en dan sprinter naar Den Haag). Er kan dan niet bepaald worden of je 2 uur lang in een gestande trein heb gezeten of dat je via die andere route hebt gereisd.
In zo’n geval moet je dus op de opwijzingsmail reageren en daarin de uitleg geven.

Reageer