beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje en muur zijn weer terug

  • 26 August 2019
  • 9 reacties
  • 464 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Gisteren heb ik tweemaal vertraging opgelopenopgelopen. De eerste keer viel er een sprinter uit, waardoor ik een ICD later vanaf Schiphol naar Rotterdam heb genomen en +16 opliep. De tweede keer strandde mijn 2200 van Rotterdam Centraal naar Leiden Centraal op Voorschoten vanwege een defecte spoorbrug, waardoor ik +50 opliep.
Met Mijn combinatie van Weekend Vrij en OV Chip Plus heb ik zojuist de OV Chip Plus-klantenservice opgebeld om twee gtbv-claims in te dienen. Op de website staat immers dat de OV Chip Plus-klantenservice moet worden gebeld voor deze claims. De uiterst vriendelijke maar verbaasde mevrouw overlegde met haar collega, want zij kon de claim immers niet indienen. Ik ben doorverwezen naar de reguliere gtbv-klantenservice van NS. Die vertelde dat er een reeks check-ins en check-outs miste (tja, het is OV Chip Plus he?) en dat ik beter al mijn reizen moet boeken (terwijl dit niet hoeft als je afgekocht reisrecht hebt, dus waar dit standpunt ineens vandaan kwam…?).
Bijde tweede belronde verwees OV Chip Plus mij weer door naar de reguliere klantenservice. Die verwees mij door naar het online formulier (wat dus niet werkt), en toen weer terug naar de OV Chip Plus-klantenservice. Die wist er ook geen raad meer mee.

In een eerder topic is aangegeven dat alles nu in orde zou zijn en da medewerkers op de hoogte zouden zijn van hoe alles werkt. De praktijk is echter anders. Dus nu mijn vraag: hoe dien ik een gtbv-aanvraag in?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 12 September 2019, 10:43

Bekijk origineel

9 reacties

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook een beetje moe van wordt, VIRM... Ik heb contact opgenomen met de persoon die het een vorige keer ook opgepakt heeft. Hopelijk kan ik je spoedig goed nieuws geven.
*geeft je een kussen en dekentje* Hopelijk helpt dat tegen je vermoeidheid 😉
Ik heb helaas een automatische reactie gekregen dat de betreffende persoon momenteel nog afwezig is in verband met vakantie. Begin september terug. 😐

Ik ga kijken of ik wellicht iemand anders kan bereiken. Keep you posted.
Update: Zoals ik ook in het andere topic heb aangegeven heb ik iemand gevonden die mij hier hopelijk verder mee kan helpen, maar heb ik nog geen reactie gekregen. To be continued dus!
Update: Ik heb een verzoek gekregen om verdere informatie om de claims te kunnen afhandelen, dit heb ik inmiddels van VIRM gekregen en doorgestuurd. Op dit moment wacht ik op een bevestiging van afhandeling!
Inmiddels heb ik twee mails gekregen met de bevestiging dat ik geld terug krijg. Dank Stein!
Wel even een vervolgvraag: is de achterliggende afdeling ook meteen gaan werken aan een structurele oplossing? Anders moet ik bij de eerstvolgende vertraging hier weer een topic openen. 😉
Ik heb inderdaad ook een bericht gekregen dat de claims succesvol zijn verwerkt!

Wat betreft de structurele oplossing, hier had ik in het andere topic ook al op gereageerd, maar het komt erop neer dat jij een vrij ongewone situatie hebt, door een specifieke combinatie aan producten, waarbij het afhandelen wat onduidelijk bleek te zijn. Er wordt voor gezorgd dat er een duidelijke(re) instructie komt hoe om te gaan met zulk soort combinaties, dus ik verwacht dat het een volgende keer goed komt!
Ho ho, wacht even. Uit mijn telefonisch contact met de OV Chip Plus-klantenservice begreep ik dat de medewerkers uberhaupt niet wisten dat zij claims voor abonnementhouders in behandeling moesten nemen. Dat is iets anders dan een combinatie van OV Chip Plus met een ander abonnement.
Ik reageer even privé, gezien ik liever niet zomaar jouw specifieke situatie openbaar wil bespreken.

Reageer