beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice



Toon eerste bericht

114 reacties

Komt er vanuit NS nog een reactie op de informatievoorziening die elkaar tegenspreekt? In dit topic staat iets anders dan op de site…
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap @VIRM volledig.

Ik kom steeds vaker reacties van klantenservicemedewerkers tegen die niet kloppen. Het lijkt er op dat medewerkers steeds vaker niet of onvoldoende geïnformeerd worden. Daar zal meer aandacht voor moeten zijn plus het oplossen van structurele problemen. 

Nee, dit probleem wordt niet serieus genomen. Anders had ik keer op keer medewerkers gehad die wel wisten hoe ze gtbv voor mij moesten aanvragen.

Nu wordt er verscholen achter werkinstructies die niet bekend zijn bij de medewerkers. Sterker nog, punt 1 van de werkinstructie die jij noemt gaat regelrecht in tegen de gtbv-informatie op de productpagina van OV Chip Plus (volgens de productpagina wordt het bedrag altijd verrekend met de maandfactuur, maar jij schrijft dat er iets moet worden gedaan met het formulier of Mijn NS bij een afgekocht reisrecht). Dus de informatievoorziening nu is ook nog eens verschrikkelijk inconsequent.

Ik vraag hier al vijf jaar aandacht voor. Zonder resultaat.

Op de vorige pagina schreef jij: "De drang op het maar op te geven snap ik, maar ik wil er nog niet aan toegeven. ”. Inmiddels heb jij dus ook opgegeven lijkt het. ;)
  

Uiteraard nemen we je uiterst serieus, VIRM. Dat is ook precies de reden dat er een aanpassing is geweest in de werkinstructie.
Geen enkele collega heeft op dit moment nog het excuus om te zeggen ‘ik wist het niet’. Natuurlijk is het spijtig dat dit nog steeds gebeurd, maar dat betekent niet dat er geen oplossing is. Die is er namelijk wel. En die oplossing staat op dit moment gemarkeerd als beste antwoord in dit topic.

Van Aurora heb ik inmiddels begrepen dat er geen vervolg meer komt. OFwel: je moet dus als klant tegen de medewerkers gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen… Wat een triest sluitstuk van vijf jaar topics openen en niet serieus te zijn genomen. 
 

De werkwijze in de praktijk is dat OV Chip Plus-klantenservice hoe hoe dan ook verwijst naar de reguliere gtbv-klantenservice, zo te zien ongeacht of je gebruik hebt gemaakt van een afgekocht reisrecht. De reguliere gtbv-klantenservice wil dan dat je het formulier op de site gaat invullen, en er wordt geen keuze geboden voor Mijn NS. Het De vorige keer dat ik dat formulier probeerde in te vullen, waren diverse vragen niet gemarkeerd voor schermlezers. Dan moet de medewerker kennelijk toestemming van de manager vragen om het formulier voor mij in te vullen. Nogal omslachtige werkwijze in de praktijk.

De informatie over gtbv op de productpagina van OV Chip Plus, namelijk dat de OV Chip Plus-klantenservice de gtbv-claims regelt, klopt dus in de praktijk niet. Maar het is natuurlijk al vijf jaar lang een rad van fortuin hoe dit wordt afgehandeld. Ik verwacht niet dat de achterliggende afdeling de komende twee maanden nog een poot gaat uitsteken. Aurora wordt afgescheept met antwoorden over de werkinstructies, maar aangezien ik al zoveel topics heb geopend, weten de meelezers natuurlijk dat dat maar wat papier is.

Graag dit antwoord als het correcte antwoord markeren. Want er gaat toch niks veranderen, en het boeit de achterliggende afdeling echt geen hol.

 


 

Badge +3

Voor een (belangrijk) topic zoals dit en wat er vooraf ging is het gemarkeerde antwoord natuurlijk te zot voor woorden..

Er geldt nu het volgende:

En dan een heel verhaal over hoe het dus niet geldt/werkt? 😣

Zoals je zelf al aangaf, ik heb je bericht wederom verplaatst naar het al bestaande topic hierover. Nogmaals, het heeft geen meerwaarde om een nieuw topic te starten als er al een lopend topic is. Aurora is er nog steeds mee bezig.



Dus. Wanneer wordt het probleem opgelost en krijg ik eens antwoord? Graag het topic als onbeantwoord markeren. Leuk al die werkinstructies, maar daar houden de klantenservicemedewerkers zich toch niet aan of ze kennen die hele instructie niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Klacht indienen bij de OV Ombudsman misschien??

En Aurora wordt ontzettend aan het lijntje gehouden. Ze is nu meer dan een maand aan het wachten op een reactie. Er zijn werkinstructies die niet kloppen. Alsof domme blindjes geen vertraging oplopen ofzo. Wat een wanprestatie. 
 

Zoals je zelf al aangaf, ik heb je bericht wederom verplaatst naar het al bestaande topic hierover. Nogmaals, het heeft geen meerwaarde om een nieuw topic te starten als er al een lopend topic is. Aurora is er nog steeds mee bezig.

Net even gebeld vanwege een vertraging van een reis van afgelopen maandag. De OV Chip Plus-mevrouw belde even met de reguliere gtbv-collega's, en die gaven aan dat ik het formulier moest invullen. De OV Chip Plus-mevrouw kon niks meer voor mij betekenen.

Nog steeds incorrecte informatie op de site.
Nog steeds medewerkers die kennelijk geen instructie hebben gekregen hoe ze dit moeten afhandelen.
Nog steeds is OV Chip Plus het ongewenste stiefkindje onder de abonnementen.

Dit gaat natuurlijk niet worden opgelost voor 31 december. Want het boeit niemand bij de achterliggende afdeling ene moer. Anders was dit al een aantal jaar geleden opgelost en was er wat moeite gedaan.

Dus...:
1. Waar moet ik mijn claim nu indienen?
2. Wanneer heeft een verantwoordelijk manager de ballen om mij op te bellen en persoonlijk excuses aan te bieden voor deze rotzooi?

En ja, ik krijg vast een boze moderator dat ik hier weer een topic over open. Maar dat interesseert mij inmiddels ook niet meer.
 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een idiote situatie. Ik zou klachten indienen bij iedere denkbare instantie. NS kan niet op eigen houtje besluiten regelingen voor mensen met een beperking te schrappen.

Het schrappen van OV Chip Plus staat los van de belebberde gtbv-afhandelingen. Neemt niet weg dat het een bende is. Ben benieuwd of de volgende ervaring wel naar wens is. En of de verantwoordelijke manager de ballen heeft mij persoonlijk te bellen om excuses te maken voor de rotzooi de afgelopen jaren. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..

 

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

 

 

Mag ik dan concluderen dat NS in deze als bedrijf volledig gefaald heeft. In arremoede wordt dan maar de hele regeling om zeep geholpen. Treurig.

Aurora, ik heb hier al vier a vijf jaar topics over geopend. De achterliggende afdeling en managers lijken het acceptabel te vinden dat het niet goed is geregeld..

Ik baal er oprecht van, VIRM. De werkinstructie is aangepast en de wijziging is ondertussen meerdere malen over de vloer gegaan. 
De drang op het maar op te geven snap ik, maar ik wil er nog niet aan toegeven. Hoewel ik nog steeds geen reactie heb blijf ik proberen. Fingers crossed?

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.



Ouch, topics van vier jaar geleden met precies hetzelfde probleem. Dit ligt niet aan jullie als moderatoren, maar als ik vier jaar lang iets laat liggen op mijn werk, gaat mijn afdelingshoofd mij daar echt op aanspreken. Ondertussen wordt Aurora een beetje aan het lijntje gehouden.
Zullen we het er maar op houden dat de achterliggende afdeling dit probleem niet heeft opgelost in die vier jaar, dit niet gaat oplossen omdat OV Chip Plus er uit gaat en dat het tot die tijd een tombola wordt als er in de tussentijd iets moet worden geclaimd? Markeer deze reactie maar als de juiste en stop de tijd!



 

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Met alle respect @Daniël NS 

Misschien is het wel (h)eerlijk om het archief open te stellen voor iedereen? Een tijdlijn is altijd interessant. 

Misschien pak ik het zelf wel op. ;)

Reputatie 6

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Reputatie 6

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

@Daniël NS 

Kun je mij toegang verlenen tot het archief? Daar staan namelijk nog een aantal topics die relevant zijn. ;)

Bij voorbaat dank!

Reputatie 6

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Via de FG van de NS moet dat wel mogelijk zijn. Misschien kunnen ze je Superuser maken. ;)

Uit ervaring weet ik dat toegang tot het archief redelijk lastig is. Loop er zelf ook regelmatig tegenaan. Ondanks ….!

Het beste is als de NS afspraken nakomt. Dus ook ik wil graag toegang tot het archief. (Zonder de mogelijkheid om ook na een uur berichten aan te passen.)

En anders zelf zo af en toe even een back-up maken. @VIRM 

😉

 

Reageer