beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice



Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

 

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Inmiddels zowel een e-mail als ouderwetse papieren brief (tja, ken je doelgroep) gekregen dat dit abonnement er per 1 januari 2023 uit gaat. Aurora, wordt er dan eigenlijk nog moeite gedaan? Of wordt het tot en met 31 december continu een soort tombola hoe mijn claim wordt opgepakt?
 

Gaat het trouwens wel goed met die vraag die je hebt uitstaan? Volgens mij wachten wij beiden al meer dan twee weken op een reactie. Dat zegt denk ik al genoeg. ;)

Inmiddels heeft een medewerkster van de reguliere klantenservice het formulier voor mij ingevuld (nadat ze een paar keer dingen moest navragen en ik duidelijk had gemaakt dat het formulier niet goed met een schermlezer).

Het zal niet liggen aan jouw inzet Aurora. Maar inmiddels heb ik hier net zo veel vertrouwen in als mijn vertrouwen in de vredelievendheid van Poetin. Namelijk niet. ;) Maar het probleem lost zich natuurlijk binnenkort vanzelf op, als je het nieuws op de productpagina van OV Chip Plus leest. Nog drie maanden te gaan. :P

 

Dat meen je niet. Ik heb nog geen antwoord, maar zal er nog eens een extra mail achteraan gooien. Sorry dat het nog steeds niet goed gaat. ):

Jeeeeeej. Net door de medewerkster achter het nummer van OV Chip Plus doorverwezen naar de reguliere klantenservice, waar ik nu in de rij sta. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen dat het bandje oppert dat ik wellicht het antwoord op mijn vraag kan vinden op ns.nl/klantenservice of de NS Community. Het is elke keer een tombola wat er gaat gebeuren, en kennelijk interesseert het de verantwoordelijken geen ene hol.  

Tja, dat aanvinken in MijnNS kreeg ik van de medewerker te horen. *haalt schouders op*

Ben benieuwd waar jouw contactpersoon mee gaat komen. :) 
 

Aanvinken in Mijn NS? Dat komt ook mij bijzonder voor. 
De werkinstructie is precies wat ik hierboven heb doorgegeven, en zou zo ook moeten nageleefd worden door de medewerkers. Het feit dat dit nog steeds niet gebeurd is dan ook bijzonder frustrerend voor iedereen. Jij zal vast niet de enige zijn die hier last van heeft.

Ik trek mijn contact in ieder geval nog even aan hun jasje wat betreft dat aanvinken in Mijn NS, want daar durf ik ook geen uitspraken over te doen.
Zoals altijd ben ik zo snel mogelijk weer terug met meer informatie. 

Gisteren maar even teruggebeld, want ik werd zelf niet teruggebeld. De medewerker vond het niet nodig dat ik nog iets moest aanvinken n in Mijn NS aangaande die claim die afgelopen week woensdag is ingediend.

Maar hoe zit het nu echt? Welke werkinstructies hebben de medewerkers? En wat moet ik als klant doen als de werkinstructies niet worden nageleefd? En wat moet ik eventueel aanvinken in Mijn NS? En waarom is dit nog onduidelijk en vaag?

 

Okay… Mailtje in mijn inbox dat er een claim is ingediend. Ik schijn dan ergens in Mijn NS aan te moeten gaan vinken dat ik vertraging heb gehad, aldus de Voicemail die ik eerder noemde. Hoe dan?

 

En net een Voicemail bericht: conform de wekrinstructies moet ik in MijnNS aanvinken dat ik vertraging heb gehad. Geen idee hoe dat moet. Net maar even teruggebeld: de medewerker wist het niet, maar zou het navragen.



 

Gisteren nog even gebeld: de medewerkster dacht dat het via de factuur moest, maar zou dit nog navragen. Vandaag gebeld, en de medewerker zei dat het via de reguliere gtbv-afdeling moest omdat ik had gereisd met OV Chip Plus met afgekocht reisrecht (waardoor ik niet hoef te boeken, maar hij vond dat dat wel had gemoeten). Hij heeft daar een mailtje naar toe gestuurd.

Ofwel: het is echt nog steeds niet geregeld.
 

Dan ga ik dat laatste nog eens doorzetten naar de developers. Die moeten daar vast iets mee kunnen.

Ik ga het dan nog een keer proberen. Wat betreft het reguliere webformulier: die is niet toegankelijk met een schermlezer. De Recaptcha is gelukkig weg, maar sommige gevragen zijn niet gelabeld (je hoort dat je ja of nee moet aanvinken, maar niet wat de achterliggende vraag is).

Hoi VIRM! 

Er werd aangegeven dat de werkinstructie nog eens duidelijk onder de aandacht gebracht zou worden. Ik hoop dan ook dat jouw ervaring gisteren eenmalig was en dit vanaf nu goed gaat, al snap ik dat je het vertrouwen verloren bent.
Wat betreft de onduidelijkheid, daar kan ik me ook in vinden. Zoals ik het lees gaat het om reizen die je niet met OV-Chip Plus boekt. Je geeft bij de Klantenservice van OV-Chip Plus aan dat je voortaan je claims via het webformulier of Mijn NS aanvraagt en dat wordt dan zo in het systeem genoteerd.

Wat betreft je vorige claim, als je deze rit met OV-Chip Plus hebt geboekt kun je ook daar je claim indienen, niet via het webformulier, wat de medewerker ook aangeeft.

Mooi en aardig dat jullie de situatie ontzettend naar vinden, maar wat gaat er nu concreet gebeuren? En waar kan ik een claim indienen? Mijn vertrouwen in dit hele gebeuren is in ieder geval foetsjie. 
 

@VIRM Ik heb je bericht verplaatst naar het betreffende topic. Het is spijtig dat het nog steeds niet goed werkt, maar een nieuw topic starten zal niet helpen. Het is juist belangrijk om informatie op dezelfde plek te houden.

Wat betreft de situatie zelf, dit is gewoon ontzettend naar. @Aurora NS heeft dit topic nog steeds in haar beheer en hoop dat zij hier nogmaals achteraan kan gaan. Zij heeft de dienst morgenochtend.

Hi NS,

Helaas blijkt het antwoord van Aurora NS niet te kloppen. Net OV Chip Plus klantenservice gebeld voor een gtbv-claim van een reis van gisteren. Die wilde mij alweer doorverbinden met de reguliere gtbv-afdeling. Op de website staat dat ik de reguliere OV Chip Plus-klantenservice moet hebben, en dat blijkt ook uit het antwoord van Aurora NS.

Dit is niet de eerste keer. Dit is niet de tweede keer. Dit is niet de derde keer… Waar moet ik nu in vredesnaam heen? En wanneer wordt dit nu echt, echt, echt, echt, echt fatsoenlijk opgelost?

 

  • He, wat staat er nu precies bij dat eerste punt?
    Gaat het dan om gevallen van OV-Chip Plus in combinatie met een afgekocht reisrecht?
    - Via Mijn NS zal in sommige gevallen een geldige check-out ontbreken. Laatste keer dat ik het webformulier invulde was er een ontoegankelijke rekaptcha-dingens.

    Dus… Hoe zit het nu? :)


     

Inmiddels wederom een terugkoppeling gehad over deze werkinstructie. Het bleek nog niet helemaal duidelijk te zijn, maar ook dat is inmiddels aangepast. Er geldt nu het volgende:
 

  • Boek je je reis niet voor OV-Chip Plus? Dan neem je 1x contact op met OV-Chip Plus om aan te geven dat je voortaan Geld terug bij vertraging wilt indienen via Mijn NS of het webformulier. Dan wordt aangemerkt dat jouw claim behandeld wordt als OV-Chip Plus-claim en kun je vanaf twee dagen later die twee indienkanalen gebruiken.
  • Boek je je reis wel voor OV-Chip Plus? Dan neem je voor elke Geld terug bij vertraging-claim contact op met OV-Chip Plus en wordt je claim tijdens dat contact afgehandeld.

Potdorie, en ik had zo gehoopt dat het inmiddels opgelost was. Ik stuur je wederom een privébericht.

Geen probleem! Dit is niet de eerste, tweede, of derde keer dat ik dit aankaart, dus ik verwacht ook niet binnen een paar dagen een oplossing. ;) Al is die oplossing er binnen een paar jaar ook niet gekomen. ;)

Vanochtend heeft de medewerkster voor mij wel het formulier ingevuld. Ben benieuwd.

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet is opgelost. Ik heb wederom Aurora gevraagd of zij hier achteraan kan gaan, dit zal op zijn vroegst maandag, anders dinsdag zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het is nu allemaal in orde, VIRM. Je zal geen kastje muur meer ondervinden bij een eventuele volgende claim!

…………...

Reageer