beantwoord

Overstap NS en blauwnet

• 10 december 2018
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

Ik mis helaas vaak net de aansluiting met de trein van Amsterdam Zuid via Zwolle naar Dalfsen. Omdat ik moet overstappen krijg ik nooit geld terug van de NS. Hoe zit dit? Mijn vertraging is exact 30 minuten.

Groet Evelien
icon

Beste antwoord door Jeroen 10 december 2018, 23:25

Normaal gesproken zou u met 8 minuten genoeg tijd moeten hebben helaas gebeurt het inderdaad wel dat er verstoringen doorwerken of dat er op Zwolle gewacht moet worden op andere treinen die nog in de weg staan op het station.

Daarnaast is er momenteel wat last van gladheid op sommige trajecten wat weer vertragingen geeft en waar andere treinen wel eens de dupe van zijn.

Toch zie ik in de reisinfo dat de trein van 17.21 uur niet vaak dusdanig vertraagd is dat een overstap niet haalbaar is afgelopen week.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet precies hoe uw vertraging is opgebouwd, maar u krijgt geen geld terug voor de totale reis met twee vervoerders, wel als u bij NS zelf een vertraging heeft van 30 minuten. Die moet u met een correcte in- en uitcheck bij NS aantonen. Als de trein van NS of Blauwnet minder dan 30 minuten te laat aankomt en u daardoor uw aansluiting mist, levert dat geen teruggave op. Start uw reis in Dalfsen bij Blauwnet en mist u doordat de trein te laat is voor de aansluiting richting Amsterdam dan is het pech want uw NS trein van een half uur later is daarmee niet te laat vertrokken of aangekomen.

Ik kan u helaas niet blijer maken. Voor u is het één reis, maar voor de vervoerders zijn het er twee. Het pijnlijke is natuurlijk dat als er alleen NS was, u wel vergoeding zou krijgen.
Badge
Dan ben ik wel benieuwd naar welke trein/tijdstip het om gaat want dat is een overstap van 8 minuten op Zwolle, daar is toch behoorlijk wat speling qua overstap en als u op een gunstige plek in de trein zit zodat u bij de trappen uit de trein stapt scheelt dat ook weer iets.
Meestal op maandag- dinsdag-en donderdag avond rond 17.21 of 17.51. V Ik moet altijd hard rennen om de aansluiting te halen. Maar de laatste tijd is er zo veel aan de hand op het spoor dat ik regelmatig de aansluiting mis.
Badge
Normaal gesproken zou u met 8 minuten genoeg tijd moeten hebben helaas gebeurt het inderdaad wel dat er verstoringen doorwerken of dat er op Zwolle gewacht moet worden op andere treinen die nog in de weg staan op het station.

Daarnaast is er momenteel wat last van gladheid op sommige trajecten wat weer vertragingen geeft en waar andere treinen wel eens de dupe van zijn.

Toch zie ik in de reisinfo dat de trein van 17.21 uur niet vaak dusdanig vertraagd is dat een overstap niet haalbaar is afgelopen week.

Reageer