beantwoord

Poortjes Utrecht CS Noordertunnel, werken die goed?

• 6 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 365 Bekeken

Bij het terugkijken van mijn reisoverzicht zie ik dat ik regelmatig niet uit heb gecheckt, terwijl ik zeker weet dat ik dit wel heb gedaan. Elke dag bij hetzelfde poortje, waar dan zelfs het reisbedrag getoont wordt. Kan het zijn dat door de nieuwe poortjes die geplaatst worden in de Noordertunnel op Utrecht CS aan de centrumzijde hier iets misgaat?

Op deze manier zit ik wel erg snel aan mijn maximum van geld terug bij vertraging aanvragen :)

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Brian NS 16 augustus 2016, 16:43

@Stephan B,

De afdeling die hierover gaat geeft aan dat de in- en uitcheck gegevens van de poortjes in de Noordertunnel elke 7 dagen worden verwerkt. Zijn ze inmiddels ook zichtbaar in jouw account?
Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3
In een eerder topic schreef moderator Klaas-Jan het volgende:

Reizigers die uitchecken bij de mobiele check-uit paaltjes in de Noordertunnel zien deze transactie niet direct in Mijn NS. Dit gebeurt omdat de mobiele validators in de tunnel geen netwerk hebben. Door de situatie in de Noordertunnel kan de plaatsing van deze mobiele validators niet worden verbeterd zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Het uitchecken wordt wel geregistreerd en zodra de mobiele units verbinding hebben (...) wordt de opgeslagen data alsnog doorgestuurd.

U hoeft dus geen claims in te dienen omdat u vergeten zou zijn uit te checken, omdat dat niet het geval is. Het transactieoverzicht loopt achter de feiten aan, maar bij goed uitchecken klopt het saldo op de kaart wel. U zou eventueel ter controle bij een kaartautomaat de laatste tien transacties kunnen bekijken. De automaat leest de kaart zelf uit, waardoor u met zekerheid kunt zeggen of u hebt uitgecheckt.
Tochjo, bedankt voor dit snelle en accurate antwoord! Ik heb al een aantal claims ingediend. Vervallen die vanzelf of dien ik deze weer in te trekken?
Die zullen worden afgewezen omdat het systeem dan wel een uitcheck geregistreerd ziet staan. Je hoeft deze zelf niet in te trekken.
In een eerder topic schreef moderator Klaas-Jan het volgende:

Reizigers die uitchecken bij de mobiele check-uit paaltjes in de Noordertunnel zien deze transactie niet direct in Mijn NS. Dit gebeurt omdat de mobiele validators in de tunnel geen netwerk hebben. Door de situatie in de Noordertunnel kan de plaatsing van deze mobiele validators niet worden verbeterd zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Het uitchecken wordt wel geregistreerd en zodra de mobiele units verbinding hebben (...) wordt de opgeslagen data alsnog doorgestuurd.

Op die puntjes stond "(dat zal komende week gebeuren)". Dat bericht is echter van 22 dagen geleden, dus inmiddels zouden die dingen alweer zeker 2 weken een netwerkverbinding moeten hebben.
Badge +3
Hm, dat zou je inderdaad zo kunnen lezen. Ik begreep daaruit dat de transacties van de paaltjes op gezette tijden worden uitgelezen en worden doorgegeven, niet dat er een continue netwerkverbinding opgezet zou worden.
Als die dingen er voor meerdere weken staan, zet je toch een repeater neer? Ik neem aan dat ze ze niet elke week heen een weer gaan kruien om de data te uploaden. Dat zou een soort bitjes naar het internet dragen zijn.
Badge +3
Ja, jouw interpretatie klinkt wel logischer dan de mijne 😛
Als het goed is hebben de mobiele units nu een verbinding.
@SvKempen Is dit recent mis gegaan?
Beste Miriam, ik kan nog steeds niet mijn transacties terugvinden. Probleem duurt nu al 2-3 weken! Wanneer wordt het opgelost?
We gaan hier even achteraan Stephan. Hoop hier morgen op terug te komen.
We gaan hier even achteraan Stephan. Hoop hier morgen op terug te komen. Is er al nieuws? Want ze doen het nog steeds niet...
Ik stuur Brian even een reminder, Stephan.
@Stephan B,

De afdeling die hierover gaat geeft aan dat de in- en uitcheck gegevens van de poortjes in de Noordertunnel elke 7 dagen worden verwerkt. Zijn ze inmiddels ook zichtbaar in jouw account?
Stephan, zijn de gegevens inmiddels te zien voor jou?
Stephan, zijn de gegevens inmiddels te zien voor jou?
Ja de gegevens kan ik inmiddels weer inzien! Dank voor de hulp.
Goed om te lezen!

Reageer