beantwoord

Procedure GTBV als je niet met de trein meekan, waneer deze te vol is

• 14 oktober 2016
  • 30 reacties
  • 847 Bekeken

Reputatie 4
Door een verstoring Nijmegen – Arnhem via Den Bosch omgereisd. De trein van 18:42 was vertraagd, waardoor ik mijn verbinding weg kon zien reiden. De volgende trein was buitengewoon kort en aangezien de vorige verbinding niet haalbaar was, was het ook nog eens super extra druk. Gevolg: onmogelijk om in te stappen, trein overvol (staat op film, deuren gaan dicht met mensen op de instaptreden). Dus, uiteindelijk pas de 3e trein kunnen pakken.

De NS denkt vast dat ik met de superkorte, super extra drukke trein mee ben gegaan en dat ik dus geen recht heb op GTBV.

Wat is de procedure? Moet ik nu met de NS bellen voordat de aanvraag afgewezen wordt, of moet ik wachten tot het afgewezen wordt en dan contact opnemen met uitleg?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 oktober 2016, 22:14

Hoi Niek. Da's flink balen zeg, heb jij weer.

Ik zou je claim door een medewerker laten afhandelen, en dus via het formulier, een brief of e-mail. Als je dan uitlegt wat er is gebeurd, houden ze hier rekening mee.

Succes!
Bekijk origineel

30 reacties

Hoi Niek. Da's flink balen zeg, heb jij weer.

Ik zou je claim door een medewerker laten afhandelen, en dus via het formulier, een brief of e-mail. Als je dan uitlegt wat er is gebeurd, houden ze hier rekening mee.

Succes!
Reputatie 4
Ah, ik zal dat eens proberen. Bedankt!
Reputatie 4
Het contactformulier werkt niet, verrassing.
Als ik op de verstuur knop druk gebeurt er niks.

Op welke browsers werkt de website van de NS? Op Safari en Firefox allebei niet.

*edit* blijkt dat jullie formulier buggy is en in plaats van een foutmelding geven doet alsof het dood is. Slecht geprogrammeerd.
Dat is vervelend niek2. Er waren gisteren wat verstoringen op de website. Is het inmiddels gelukt om het contactformulier te verzenden?
Als het goed is werkt de website in alle browsers, zelf gebruik ik altijd Google Chrome.
Reputatie 4
Drie weken verder en nog geen reactie gehad, terwijl een reactie binnen 5 werkdagen beloofd was. Wat is de werkelijke doorlooptijd van de afdeling e-mails?
Jammer om dit te lezen, Niek. De meeste mails worden binnen die tijd afgehandeld. Het kan zijn dat die van jou een paar keer doorgestuurd is naar een andere medewerker. Ik wil je vragen nog even geduld te hebben.
Reputatie 4
Geduld is inderdaad nodig. Eergisteren bijna dezelfde situatie, maar gelukkig pastte ik nog in de trein. Wel zo'n 1,5 uur moeten staan (Nijmegen–Den Bosch, gemistte aansluiting, Den Bosch–Utrecht) en dat is zeker geen pretje. Wanneer mag ik van de NS nu eens een upgrade 2-1 aanschaffen, dat proces loopt nu al jaren. Ook met die GTBV aanvraag verwacht ik weinig begrip van de NS, mij niet gerealiseerd dat ik snel moet inchecken ook al rijdt de trein niet, maar deze heb ik maar via het automatisch systeem gedaan in de hoop dat dat sneller afgehandeld wordt.
Balen. Je hebt een Traject Vrij abonnement? Het enige wat ik nu nog van je kan vragen is of je het aan wilt geven in de druktemelder, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Reputatie 4
Balen. Je hebt een Traject Vrij abonnement? Het enige wat ik nu nog van je kan vragen is of je het aan wilt geven in de druktemelder, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Ik heb OV Vrij. Waar is die druktemeter te vinden, in de app of op de website zie ik het niet.
Onze Druktemelder kan je vinden in onze Reisplanner App. Hier staat een uitleg :)
Reputatie 4
Onze Druktemelder kan je vinden in onze Reisplanner App. Hier staat een uitleg :)
De uitleg klopt niet, er staan geen drie puntjes en het is dus ook niet mogelijk om de Druktemelder te openen.

Ik heb zelf ook even mee zitten kijken in de Reisplanner App. De drie puntjes heb ik ook niet kunnen vinden. Bovenaan mijn scherm staat overigens wel 'drukte'. Heb je deze optie wel kunnen zien, Niek? Met betrekking tot de uitleg die online staat lijkt het er inderdaad op dat deze niet helemaal meer up-to-date is. Dit zal ik intern melden.

Reputatie 4
Heb je deze optie wel kunnen zien, Niek?
Zoals in mijn screenshot te zien is: deze optie staat er niet.

Blijkbaar klopt deze informatie dus ook niet "Stap 1: Plan de reis die u nu aan het maken bent of in het verleden heeft gemaakt. U kunt de drukte achteraf doorgeven."

De drukte kan niet achteraf doorgegeven worden, als ik vandaag een reis plan dan zie ik de knop wel.
Ik heb het ook eens geprobeerd voor deze reis en ik zie hetzelfde als mijn collega. Ik ga er niet vanuit maar ben je toevallig nog in het bezit van versie 3.2 of lager? Vanaf versie 3.3 kan je namelijk de drukte pas melden. Soms kan het verwijderen en opnieuw installeren van de app ook het gewenste resultaat opleveren. Zou je dit eens willen proberen niek2?
Reputatie 4
Heeft u geprobeerd om de reis van 1 november te melden? Ik kan drukte melden, maar niet voor de reis in het verleden.
Je hebt gelijk niek2, voor 1 november kan ik deze ook niet melden. Ik wil je vragen dit te melden in onze NS app, dit kan onder contact - Probleem in de App (bug) - vervolgens kies je het gewenste kanaal. Ik zal er ook een melding van maken maar kan geen terugkoppeling beloven.
Drie weken verder en nog geen reactie gehad, terwijl een reactie binnen 5 werkdagen beloofd was. Wat is de werkelijke doorlooptijd van de afdeling e-mails? eerder meer dan 5 weken... krijg nu claims terug van medio augustus... 😞
Ik heb regelmatig dat ik de ICD van 8.09 op Rotterdam maar laat gaan, omdat er gewoon niemand meer bij kan. Is dit ook te claimen? Heb uiteindelijk vertraging, en het is niet dat ik vrijwillig achter blijf?
Reputatie 4
Drie weken verder en nog geen reactie gehad, terwijl een reactie binnen 5 werkdagen beloofd was. Wat is de werkelijke doorlooptijd van de afdeling e-mails? eerder meer dan 5 weken... krijg nu claims terug van medio augustus... :-(
Belachelijk, de NS gaf al aan dat de wachttijd 3 maanden is en geen 5 dagen zoals ze zelf foutief communiceren. Waarschijnlijk hebben ze het er zo druk mee omdat de treinen zo overvol zijn dat er mensen achterblijven. Als u niet met de trein mee kan dan kan u dat zeker claimen.
Dit kan op dezelfde aangegeven manier, Desire. niek2 Er is inderdaad een achterstand. Excuses voor het lange wachten!
Reputatie 4
Drie maanden zijn verstreken en de klantenservice heeft mijn GTBV aanvraag nog niet in behandeling genomen. Wat is er aan de hand?
Hoi Niek. Goed dat je aan de bel trekt!

Op welke datum heb je hem ingediend? Dan duik ik even de voorraadbakken van onze postkamer in.
Reputatie 4
Beste Sivan, dit is via het online contact formulier gedaan op 15 oktober 2016 in de avond. Hopelijk hoeft u niet de postkamer in, maar kan het via de computer :)

De enige communicatie die ik heb gehad heeft het kenmerk 5031644433 (ontvangen op 22 oktober), hopelijk helpt dat:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd. Helaas is het ons niet gelukt u binnen 5 werkdagen te antwoorden. Onze oprechte excuses hiervoor. Zoals eerder gemeld hebben wij op dit moment een achterstand. Wij hopen uw bericht alsnog zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden.
Beste Sivan, dit is via het online contact formulier gedaan op 15 oktober 2016 in de avond. Hopelijk hoeft u niet de postkamer in, maar kan het via de computer :)

De enige communicatie die ik heb gehad heeft het kenmerk 5031644433 (ontvangen op 22 oktober), hopelijk helpt dat:

Ik vrees toch dat het zoeken wordt. Ik had hetzelfde (ook 2e helft oktober ingediend) en Sivan heeft voor mij alles mailtjes uit de dag/tijdsperiode nagelopen om de mijne te vinden. Blijkbaar is het voor de NS niet mogelijk om op het kenmerk te zoeken........
Zie:
https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/de-actuele-verwachte-reactietijd-op-vraag-via-contactformulier-mbt-gtbv-29987/index1.html#post195783
Reputatie 4
Ok... dan nog iets meer informatie: waarschijnlijk heb ik het online formulier tussen 18:10–19:10 ingediend (afgaande op de 3e post in dit topic). Aangezien ik geen bevestiging heb gehad kan ik dit niet garanderen, een probleem waar u zo te lezen ook tegenaan bent gelopen.

Bizar dat de NS niet aan een wettelijk beantwoordingstermijn van drie maanden kan voldoen (https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/de-actuele-verwachte-reactietijd-op-vraag-via-contactformulier-mbt-gtbv-29987/index1.html#post195943).

Reageer