beantwoord

Regels voor omruilen van de kaartjes van de automaat?

• 30 juni 2020
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Hallo,

Ik heb op zondag 28.06. een eenmalige kaartje(van de automaat) voor enkele reis van Utrecht Centraal tot Antwerpen gekocht.en de trein om 15.33 genomen. Helaas door de aanrijding moesten we in Tilburg uitstappen. De ns medewerker had mij geadviseerd om terug naar Utrecht te gaan en andere route te nemen want het opruimen gaat waarschijnlijk tot 20.00 duren. Vervelend, maar kunnen we niks doen. Dus, dat deed ik ook maar omdat het al laat was toen ik in Utrecht weer was en mijn eindbestemming was Leuven in België( en ivm de werkzaamheden op de andere route via Rotterdam) had ik gevraagd om de kaartje te vervangen zodat ik nog eventueele andere vertragingen kan ontwijken. Meteen opgelost en binnen een minuut had ik een nieuwe kaartje voor maandag 29e gekregen. Tot nu toe goed.

Nou, op maandaag zijn inmiddels voor mij onverwachte afspraken binnen gekomen waardoor ik nog een dag in Utrecht moeten blijven. Dus ik ging weer naar de Utrecht Centraal om te vragen kan ik de kaart voor 30e dinsdag krijgen, krijg ik om te horen dat ze niks voor mij kunnen doen en dat ik de kaartje die ik een dag eerder heb gekregen niet moeten krijgen en nieuwe kaartje moeten kopen!? Op mijn vraag waarom ik een dag eerder wel was geholpen heb ik een antwoord gekregen dat het niet toegestaan is om de kaart te vervangen en dat ik een contact met klantenservice moeten opnemen. Nou, meteen gebeld en de medewerker op de telefoon wist ook niks van de regel en kon mij niet verder helpen omdat de kaartje op de automaat was gekocht en had mij verder geadviseerd dat ik dit met de medewerkers op de balie moeten bespreken!? Op mijn melding dát ik dat al heb gedaan en naar de klantenservice aangewezen had ik geen antwoord gekregen. Zeer hulpzam!!!

Om verdere discussie en eventueele ruzie te vermijden heb ik een nieuwe kaartje gekocht en op dinsdag 30e mijn reis afgerond.

Graag hoor ik wat de regel hier is en hoe ik mijn verlorene 31,40 kan terug krijgen? De kaartje was wel netjes betaald en ik snap niet waaróm is niet mogelijk om de kart te omruilen voor een andere datum? Zo moelijk was het niet en voor wat ik heb gezien, was op zondag zonder enkele problemen geregeld. Mevrouw op de balie had de oude kaart genomen en een nieuwe voor 29e uitgeprint. En dan een dag daarna helemaal andere verhaal! Dit is een duure graap van de NS! 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 juni 2020, 17:34

Hallo Demir88 en welkom bij de NS Community,

In dit geval kan je het beste wachten tot de datum die op het kaartje staat is verstreken en contact opnemen met onze klantenservice. Zodoende kunnen we dan inzien dat het kaartje niet is gebruikt en je een restitutie bieden. 

Bekijk origineel

5 reacties

In dit geval kan je het beste wachten tot de datum die op het kaartje staat is verstreken en contact opnemen met onze klantenservice. Zodoende kunnen we dan inzien dat het kaartje niet is gebruikt en je een restitutie bieden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS De datum is al verstreken.

In de regel kan een ongebruikt kaartje uit de automaat na de datum die er op staat terug gegeven worden, mits er niet mee ingecheckt is. Voor e-tickets vindt geen restitutie plaats.

Achteraf was beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging regeling handiger geweest. Een tip voor de volgende keer.

Hallo Erryt,

Bedankt voor je antwoord. Moet ik een aanvrag indien bij NS International of kan dat ook telefonisch? Ik probeerde dit online te doen maar ik weet niet waar of bij wie moet ik zijn?

Alvast bedankt!

@Erryt NS De datum is al verstreken.

In de regel kan een ongebruikt kaartje uit de automaat na de datum die er op staat terug gegeven worden, mits er niet mee ingecheckt is. Voor e-tickets vindt geen restitutie plaats.

Achteraf was beroep doen op de geld-terug-bij-vertraging regeling handiger geweest. Een tip voor de volgende keer.

Bedankt voor de tip MoDe!

Dat ga ik volgende keer zeker in de gaat houden.:)

Bedankt voor je antwoord. Moet ik een aanvrag indien bij NS International of kan dat ook telefonisch? Ik probeerde dit online te doen maar ik weet niet waar of bij wie moet ik zijn?

Je kan dit telefonisch doen bij NS International, maar je bent ook van harte welkom bij onze social media kanalen Twitter en Facebook door ze een DM/privébericht te sturen. Daar heb ik ook collega's van International op zitten! ;) Kan ook via onze live-chat natuurlijk!

Reageer